/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
W2K pisser på mine nerver
Fra : ezolu
Vist : 508 gange
50 point
Dato : 30-06-01 21:45

Hej med jer
Jeg har for et stykke tid siden købt ny pc, på hvilken jeg kører w2k. Det er et supergodt og stabilt OS på den fleste områder, men en ting går mig efter hånden gevaldigt på:
Jeg kan ikke rippe mp3 fra CD til HD. Jeg har forsøgt mig med CDEX, audiograbber osv. CDEX brokker sig ikke - og laver tilsyneladende filerne fint nok, men der er bare ingen lyd i dem...
I troubleshooting står der noget med ASPI drivers (og det samme siger Audiograbber) men hvor fanden finder jeg dem henne...
I øvrigt fatter jeg ikke hvorfor det er nødvendigt?! (W2K har jo ASPI installeret)
//
ezolu

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 20:54

On Sat, 30 Jun 2001 19:45:14 GMT, "ezolu" <ezolu.news@kandu.dk> wrote:

>Hej med jer
>Jeg har for et stykke tid siden købt ny pc, på hvilken jeg kører w2k.
>Det er et supergodt og stabilt OS på den fleste områder, men en ting går
>mig efter hånden gevaldigt på:
>Jeg kan ikke rippe mp3 fra CD til HD. Jeg har forsøgt mig med CDEX,
>audiograbber osv. CDEX brokker sig ikke - og laver tilsyneladende
>filerne fint nok, men der er bare ingen lyd i dem...
>I troubleshooting står der noget med ASPI drivers (og det samme siger
>Audiograbber) men hvor fanden finder jeg dem henne...
>I øvrigt fatter jeg ikke hvorfor det er nødvendigt?! (W2K har jo ASPI
>installeret)
>//
>ezolu
Kig på CDex's hp. Der står der faktisk en del om det.
Jeg havde samme problem med CDex. Du skal have de nyste aspi.
Prøv at køre aspi-check.

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 20:56

>Kig på CDex's hp. Der står der faktisk en del om det.
>Jeg havde samme problem med CDex. Du skal have de nyste aspi.
>Prøv at køre aspi-check.

Direkte dl http://cdexos.sourceforge.net/download/nt_wnaspi32.zip

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : ezolu

Dato : 30-06-01 22:02

Hej Morten

Synes ellers at jeg havde kigget godt og grundigt der - men jeg prøver lige det link du gav...

Kommentar
Fra : ezolu

Dato : 30-06-01 22:05

btw - er det ikke nærmere wnaspi32.zip ?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-06-01 21:01

On Sat, 30 Jun 2001 21:55:35 +0200, Morten Bowman Hansen
<bowman@mail1.stofanet.dk> wrote:

>
>>Kig på CDex's hp. Der står der faktisk en del om det.
>>Jeg havde samme problem med CDex. Du skal have de nyste aspi.
>>Prøv at køre aspi-check.
>
>Direkte dl http://cdexos.sourceforge.net/download/nt_wnaspi32.zip

Eller
http://w3.westnet.gr/mp3/rippers/aspi.htm
Du skal have disse 4 :
WINNT\SYSTEM\WINASPI.DLL
WINNT\SYSTEM\WOWPOST.EXE
WINNT\SYSTEM32\WNASPI32.DLL
WINNT\SYSTEM32\DRIVERS\ASPI32.SYS
Og det gør du sådan :
http://www.winchan.net/aspi/
Aspi-check er her :
http://www.adaptec.com/worldwide/support/driverdetail.html?filekey=aspichk.exe

Morten Bowman Hansen
bowman@mail1.stofanet.dk

Kommentar
Fra : ezolu

Dato : 30-06-01 22:55

Hej Morten
Jeg har de 4 filer - og aspicheck giver grønt lys og siger at det er version 4.60 (den er fra '99) er det den nyeste?
MP3'filerne er stadig tavse :(

Kommentar
Fra : gandalf

Dato : 01-07-01 00:43

Hej ezolu

For at skrive til en nyhedsbruger skal du trykke på "Skriv til nyhedsbruger" ude for navnet, ellers vil det ikke komme ud i usenet det du skriver, og så er det kun os brugere her hos kandu.dk som kan læse det.
Hvis der ikke står "Skriv til nyhedsbruger" ud for et indlæg betyder det, at det ikke findes ude i usenet.
Så Morten kan ikke læse dine kommentar. Dette var bare lige et lille hint.

Gandalf

Kommentar
Fra : ezolu

Dato : 01-07-01 01:14

Hej Gandalf

Nåja - det er jo rigtigt... Jeg er vant til Eksperten (som i øvrigt er nede?!)
Tak for påmindelsen

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 50 point
Dato : 02-07-01 22:17

så er den vist afklaret