/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
er der stadigvæk hornfisk ????
Fra : polles
Vist : 1088 gange
88 point
Dato : 12-09-02 00:32

Er der stadigvæk hornfisk, og hvor er de henne ???? ( sjælland Kbh.vest )
eller mere præcist hvor er det godt at prøve, hvis der er nogen nu.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-09-02 09:08

Hej Polles!

Jeg ved at der for nyligt er fanget nogle stykker rundt omkring kysten ved Samsø og Helsingør ved Kronborgkysten.

Ellers vil jeg mene, at der stadigvæk er chancher (små) for hornfisk. De trækker ud igen i agust september når de er færdige med at gyde, efter at de har været trukket ind i de indre danske farvande i april og maj.

Du kan være heldig at ræffe dem overalt; men de er meget spredt nu, og er ved at være sidste udkald for i år.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 12-09-02 15:26

Det er ved at være sidste udkald, men vil du være sikker på at fange et par "slanger" vil jeg nok anbefale at du tager kontakt med din nærmeste lystfiskerturbåd, og forhører dig! Hornfisken er på retur, er færdig med at gyde, og er i fuld gang med at æde sig stor og fed på vej hjemover til deres standplads.
De kan stadig træffes ved alle danske kyster, men ikke i samme hobetal, som i foråret. Størst shancher er nu på dybere vand, derfor er turbådene nok sidste udkald, hvis du skal nå det i år!

Accepteret svar
Fra : olufi

Modtaget 88 point
Dato : 12-09-02 23:36

De er stadig i øresund .var ude og fiske d.11-9 2002 og fangede hornfisk uden for Kastrup havn.

Godkendelse af svar
Fra : polles

Dato : 12-09-02 23:58

Tak for svaret olufi.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-02 23:06

Det er på denne tid at man oplever alle 4/6 trollingstænger knækker sammen
med flommefede hornfisk, der helst skal renses med det samme, hvis de skal
ædes. Så ja, der er masser af store fede hornere, men det er over dybt vand,
og de er på vej hjem alle sammen (hvis ellers Atlanten kan kaldes hjem!).
Thomas

"hansi.christiansen" <hansi.christiansen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse news:Ft0g9.71625$ww6.4978639@news010.worldonline.dk...
> Det er ved at være sidste udkald, men vil du være sikker på at fange et
> par "slanger" vil jeg nok anbefale at du tager kontakt med din nærmeste
> lystfiskerturbåd, og forhører dig! Hornfisken er på retur, er færdig med
> at gyde, og er i fuld gang med at æde sig stor og fed på vej hjemover
> til deres standplads.
> De kan stadig træffes ved alle danske kyster, men ikke i samme hobetal,
> som i foråret. Størst shancher er nu på dybere vand, derfor er turbådene
> nok sidste udkald, hvis du skal nå det i år!
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 06:45

check:
http://www.netnatur.dk/bruger/side_vis.pl/site=netnatur&omraade=Netkrogen/Fi
skerapporten/Multe&state=omraade_bruger_vis

/Jens

"polles" <polles.news@kandu.dk> wrote in message
news:wnPf9.71425$ww6.4929671@news010.worldonline.dk...
> Er der stadigvæk hornfisk, og hvor er de henne ???? ( sjælland Kbh.vest
> )
> eller mere præcist hvor er det godt at prøve, hvis der er nogen nu.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>