/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Brænding af 90 min. / 800 MB
Fra : bigfool
Vist : 489 gange
200 point
Dato : 23-03-05 18:51

Har ekstern brænder af fabrikatet Sony DVD RW DRAU-500A (vistnok årgang 2002/2003) og vil gerne brænde musik over på en 90 min. / 800 MB skive. Desværre oplever jeg, at såvel "Nero 6.0" som "Record now" ikke accepterer de 90 min. / 800 MB. (Jeg kan "tvinge" Nero til at acceptere, men brændingen går galt i sidste ende - Mangler de sidste ca. 8-9 min.)

Ved godt at hardwaren er af "ældre" dato, men er der nogen måder at "snyde" den på, eller ... ?

Venligst,

Bigfool

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-03-05 19:10

I nero burning rom trykkes filer/preferencer/og under Expert Features sættes vinge i "enable overburn...... Maximum CD size skal stå på mindst 82 min
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-05 19:39

Står af og til med samme problem - så jeg følger lidt med.
Til orientering kan siges at min Nero 6 simpelthen stopper selvom den er sat til overburn.
Jeg mener det er noget med at brænderen også skal acceptere overburn.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 23-03-05 19:48

@Palle Hansen

Det er også det jeg har forsøgt, ved nemlig at sætte den på 89.30 min, som den originale CD fylder, men med negativt resultat .. :(

Bigfool ;)

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 23-03-05 20:21

så er det nok fordi din brænder ikke understøtter det

Kommentar
Fra : zibas

Dato : 23-03-05 21:24

Har du prøvet at opdatere din firmware til brænderen ??

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 24-03-05 11:47

@CD-Ripper:

Ja, det er muligvis årsagen ... ?

@Zibas: Ja, har netop opdateret firmwaren, men det har ikke ændret ved noget :(

Skiven som jeg vil brænde er en 90 min. / 800MB, men den samlede datamængde jeg vil have over er på 89:29 min. og 903MB. Er det pga. musikkens evt. høje kvalitet, at datamængden overstiger de 800MB, eller ... ?

Bigfool ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-05 12:06

Hvis det "kun " er musik kan du jo ændre det til MP3 - så er du ude over problemet.
Min laver som sagt det samme, og stopper simpelthen processen, dette uanset jeg fortæller den at den tager fejl af pladsen.

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 24-03-05 12:30

@Refi

Såvel min "stueafspiller" som den i bilen supporterer ikke MP3, da de er af ældre dato, så det går ikke med MP3 ...

Bigfool

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-03-05 13:28

Hvis det "bare" er musik, kan du jo smide et nummer væk, for at komme ned i størrelse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : bigfool

Dato : 24-03-05 13:33

@Palle Hansen

Det har du helt ret i, men jeg vil så gerne have hele albummet "originalt"

Bigfool

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-05 15:03

http://www.dvd-recordable.org/Reviews+index-req-showcontent-id-27.phtml
Som der står:
The drive is not good at overburning. As you can see, the Sony can only overburn up to 80.42.53

http://www6.tomshardware.com/storage/20010830/outer_limit-05.html

Så hen til en kammerat der har en nyere brænder, som klarer opgaven.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : bigfool

Dato : 25-03-05 11:12

Tak for svaret Palle B Hansen !

Ikke fordi det hjælper mig som sådan, men nu ved jeg da, at jeg ikke behøver at bruge mere krudt på sagen.
(Gode links du henviser til )

Bigfool