/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Omdrejningstæller i Vectra
Fra : kimlund
Vist : 741 gange
20 point
Dato : 11-09-02 22:22

Er der nogen der ved om en Opel Vectra 1.8i GLS fra 1994 er forberedt til omdrejningstæller, eller hvordan man skal tilslutte det. Jeg har tænkt mig at købe et originalt instrument med "tæller" og sætte det i bilen....Er der evt. nogen der ved hvordan man nemmest laver hvide urskiver i instrumenterne???

Accepteret svar
Fra : PowerRanger

Modtaget 30 point
Dato : 11-09-02 23:30

Der er signal til omdrejningstæller i kablerne, også selvom der ikke er tæller i dit nuværende. Ledningsnettet er det samme i en med tæller, som i uden.
De hvide skiver skal du købe. Medmindre du er så dygtig, at du kan lave dem selv, men det vil jeg fraråde.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-09-02 22:07

> Er der nogen der ved om en Opel Vectra 1.8i GLS fra 1994 er forberedt
> til omdrejningstæller, eller hvordan man skal tilslutte det. Jeg har
> tænkt mig at købe et originalt instrument med "tæller" og sætte det i
> bilen....Er der evt. nogen der ved hvordan man nemmest laver hvide
> urskiver i instrumenterne???til en hurtig løsning"
>

Hejsa

Der er intet problem ved at tage en instrumentering fra en model med
omdrejningstæller og sætte den i din almindelige vectra.

Det har jeg selv gjort - og det er ikke nødvendigt at trække ekstra
ledninger.

Jeg fandt en instrumentering fra en GT ved en ophugger, skruede den ud og
satte den i min bil. Det kører perfekt - både med hensyn til
omdrejningstæller og alle kontrollamper.

Donor-bilen havde ALT i el-gøgl, (inklusive aircon, køleskabshandskerum,
etc, etc) og der var ikke mindre end tre el-stik, der gik ind i
omdrejnings-instrumenteringen. Det var derfor med spænding, at jeg bare
satte det over i min bil, der kun havde eet stik. Alle bekymringer
overflødige - alt fung´er... Og det vil det også gøre i din bil, selvom den
har TO stik.

Og så lige een ting: Husk at finde et speedometer med samme vej-tal. Det er
det lille tal, der hedder 1064, 1087 eller tilsvarende. Hvis din nye
instrumentering ikke har samme vej-tal viser speedometeret forkert, .. men
så kan du bare tage selve speedometeret fra din nuværende instrumentering og
sætte over i det nye.. Så passer kilometertallet jo også..

Venligst MacDaddy, Århus
Opel Vectra 2.0i, 1990

Godkendelse af svar
Fra : kimlund

Dato : 12-09-02 11:17

Mange tak for de gode svar