/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
forslag til hjemmesiden!!
Fra : Annehvid
Vist : 416 gange
100 point
Dato : 22-03-05 23:50

hejsa!
Jeg er igang med at lave en mindeside for min elskede mor Inge hvid. www.ingehvid.dk

Jeg synes bare den virker lidt roede, kunne godt tænke mig at få en blød bagrund med opdelinger evt ligesom denne her... http://demzen.dk eller evt noget andet, nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : SiaIce

Dato : 23-03-05 00:13

Hvor er det forfærdeligt når man mister.

Måske du skulle vælge én baggrundsfarve og så holde dig til den på alle sideren
så virker det ikke så rodet. Og så brug samme bokstavfarve på alle sideren

Knus.

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 23-03-05 00:47

Tak for forslaget.
Men jeg vil gerne have noget orginalt hvis du forstår...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 23-03-05 01:37

Hej Anne

Kedeligt med din mor. Forstår så ganske vel dit ønske om at mindes.

Jeg ville umiddelbart anbefale dig at kigge lidt på CSS-kurset du finder ude i venstre menu. Ved hjælp af CSS får du mange muligheder for at styre dit design, også med henblik på evt. undersider i fremtiden. Ændringer kan faktisk gennemføres ét sted: i CSS-filen i stedet for mange steder, som det ellers er tilfældet hvis man hopper over CSS-muligheden.

De røde bogstaver i forhold til den sorte/stjernede baggrund virker noget hårdt for øjnene. Jeg ville nok spekulere mere i en gul-creme baggrund, og så måske nogle menupunkter: Hendes liv - Familie - Venner - Begravelsen etc. Det giver lidt mere ro i designet, at siderne bliver delt en smule op. Også her kan du med fordel have en menu du designer ét sted: i CSS, som du så henter på alle dine sider, hvilket får helheden til at virke meget professionel.

Men lad ideerne blive vendt og drejet, mens du kommer dig. Og held og lykke med projektet.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Dianalund

Accepteret svar
Fra : frk.fidus

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-05 02:18

Hej.
Jeg synes det er smukt du laver denne mindeside... jeg har selv lavet en mindeside (in memory) på min hjemmeside & finder trøst når jeg smutter forbi ind imellem. Tag et kig... jeg har flere sider, så måske kan du finde lidt inspiration der.
Iøvrigt vil jeg sige at jeg synes at det er okay med noget farve på siden... hvis det er det du kan li, men som de ovenstående siger er det rigtigt at øjnene hviler bedre på blide farver... og du kan jo eventuelt opdele teksterne med nogle smukke enkle blomsterlinier eller lignende...

Knus & held & lykke.

www.sue.dk
www.123hjemmeside.dk/workshop
www.123hjemmeside.dk/sadr

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 23-03-05 05:59

Hej Henrik tak for dine forslag, jeg vil tage det med den gule til eftertrakning *S*
Og til dig frk.fidus ..... meget pudsigt (har været inde og kigge på din side for en måned siden *S*)
fordi vi har en fælles interresse. nemlig det spirituelle .
livet er og handler om intuition ,inspiration og vilje.
arbejder selv med det spirituelle ,især til fordel for mig selv.
Jeg maler også en del , det er en god måde at udvikle sig på.
Knus Anne

Kommentar
Fra : Annehvid

Dato : 23-03-05 06:01

ville gerne giver Jer begge point men ved ikke hvordan?
Men gør det senere ... henrik

Godkendelse af svar
Fra : Annehvid

Dato : 23-03-05 06:02

Tak for svaret frk.fidus.

Kommentar
Fra : frk.fidus

Dato : 23-03-05 11:22

Det var sørme så lidt Annehvid. Og ja...det var da pudsigt at du har besøgt min side før...det er jo en nål i en høstak!!! ;) Og dejligt at vide vi har samme interesse indenfor det åndelige. KNus herfra. :)