/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
At overgive sig til skype.....?
Fra : hansen9
Vist : 340 gange
50 point
Dato : 22-03-05 22:39

Nu er det jo kørt ud af top 20, men tidligere på dagen overgav the1best sig til skype (nu skal hun bare lære at stave til det
Al den snak om skype fik mig til at prøve at installere programmet. Jeg troede så der ligesom med yahoo var en testfunktion, det er der ikke. Hvordan får jeg det så testet, er der en der vil hjælpe?

Og så kunne jeg godt i min uvidenhed, som jeg sikkert deler med mange, tænke mig at få at vide hvad skype kan, som MSN og yahoo-messenger ikke kan. OK, jeg ved godt skype kan ringe ud, til gengæld kan de andre lave video-snak. Hvad er det der er så godt ved skype?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 22:42

Det burde være nemmere, at stave til. Klar fordel!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 22:48

Bjarne> Got a point there, sir

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 22:49

Det gode ved Skype er vist at Keld kan finde ud af den? Tror den har større ikoner end de andre messenger programmer!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-05 22:50

At modtageren ikke kan se/læse ens mailadresse, det er en fordel på skype.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 22:51

Tedd> Har smmanlignet med yahoo og msn, okay så langt har du ret...........

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 23:30

Rigtigt ans

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 00:04

Det da kun personer du har tilføjet du kan se emailadressen på ans? I MSN mener jeg?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 01:03

af og til - og kun af og til - er talen på skype langt bedre - holder mig stadig mest til yahoo

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-03-05 08:20

->tedd
Også min opfattelse, men hører da gerne hvis det ikke er rigtigt

Ps.
Pokker til larm de tangenter laver

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-05 08:41

[hør] Never, never, never og aldrig nogen sinde : Skajp, eMeSeN eller Ja-hue !!!

Til nød kan man ringe op eller SMS'e, men mennesker man kender skal besøges eller inviteres til kaffe.

...men nu er jeg heller ikke typen der Chat'er,

..snik-snakker, små-sludre, jabber, smal-snakker ...eller noget

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-05 09:10

På skype kan du tale/skrive med dine kontaktpersoner, men du kan ikke se deres mail-adresse.

Jo du kan se den, hvis den bliver oplyst i profilen.

På MSN kan du det samme, men din mail-adresse bliver oplyst så kontaktpersonerne kan se den. De kan også se din.

På skype er du anonym, som på kandu.

Det er sket et par gange her på kandu, hvor brugerne har udvekslet mail-adresse, at der senere er kommet trusler om "nu skal du passe på" for så skriver jeg .............. det her på kandu.

Det er den forskel jeg synes der er.

På skype er du anonym.

hansen9 du har selv skrevet det du kan se af forskel.

Hilsen ans og god påske

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 09:25

Der jo også lige "netmeeting" hvor man kan styre hinandens skrivebord. Og så behøver den anden person ikke være tilstede ......................man skriver til sig selv.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 10:01

Underligt ham tedd altid er så sur

Og Skype overfører filer langt hurtigere end Messenger, men husk at afbryde headsettet, medens du over

fører musik, billeder m.m.

Og jeg ser eme, har fundet et sted der lige er noget for ham

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 10:06

keldd -
" Og jeg ser eme, har fundet et sted der lige er noget for ham"

lyder da langt mere som molokyle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 10:10

Ja, du har som altid ret mirit, jeg synes ligepludselig du er så sød, altså sådan rigtig meget
Keldd.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 10:33

:_D :_D - hvad kom du i morgenkaffen keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 10:44

Må jeg være fri, jeg nyder ikke euforiserende stoffer.

Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 11:21

Miritdk---------------------nu sætter jeg et ? mere i min profil

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 11:26

Hvis man nu vælger at bruge en andens skrivebord til at holde netmeeting med sig selv, skal man så rydde op på skrivebordet bagefter, eller må man godt rode.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 11:36

emesen og hansen9 - kan i SÅ styre jer

keldd - har jeg overhovedet ikke nævnt noget om

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 12:04

mirit, du nævnte da kaffe, og så ikke noget med at snige dig udenom.
Jeg rører ikke den slags

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 13:04

Skype, MSN, Yahoo messenger o.s.v.
Er der slet ikke nogen der bruger ICQ , virker det ikke lidt på samme måde

Og Keldd drikker ikke kaffe fordi det er euforiserende stoffer

Næ, han holder sig til chokoladecigerer

mvh dova

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 13:51

Så tror jeg vi lukker denne tråd
Vi skulle nok hellere have en ny påsketråd ud på forsiden.
Ans var først med et sagligt svar, så vi sender de sølle 50 poænger derhen. Tak alle sammen for en god og saglig debat

Godkendelse af svar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 13:52

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 14:35

Det er nemlig rigtig dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-03-05 09:50

Tak hansen9

Har du så fået testet skype?

Hilsen ans og god påske

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-03-05 11:02

Næh, jeg har kun fået et forkert opringning - og han lød ikke som om han kunne høre mig. Men da mit system virker fint med messenger og yahoo gør det vel også med skype

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-03-05 11:37

hansen9, du skal lige konfigurere Skype, gør sådan:

Når du har Skype skærmen fremme,(altså vis kontaktpersoner) tryk på hjælp, i den øverste værktøjslinje,

så trykker du på hjælp een gang til, i den der popper op.

Så har du Skype's konfigureringsside fremme. Find "Sound Set Up Quide" i emnerne til venstre.

Tryk på den, og derefter kommer "Testing Your Sound Set Up".

Der finder du: "click here to call her" og hende trykker du på, så klarer du resten selv.

Hilsen
Keldd.........

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 24-03-05 11:44

TAK Keldd, egenlig var det nok lige den funktion jeg ledte efter
Den bekræftede så, at mit system er OK