/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
God Påske...
Fra : Toupie
Vist : 427 gange
1 point
Dato : 22-03-05 22:36

Jeg vil ønske alle Kanduer og deres fam. en rigtig god påske Må den blive starten på det skønneste forår...

Jeg har været i det filosofiske tænke-hjørne i dag nu med al den snak om udvisning. Er vi danskere egentligt et sært folkefærd??

For en del år siden var der en svensk Elg, der ikke kunne læse og derfor ikke havde læst at Øresundsbroen ville åbne, så den svømmede hele vejen til Danmark. Selvom den virkelig havde kæmpet en lang og sej kamp for, at komme ind i vores land, så ville vi ikke havde den her; "den passede ikke ind" i vores samfund, så vi jagtede den indtil den til sidst gav op og "sprang" ud foran et tog. Nu sender vi "borgerer med anden etnisk baggrund end dansk" retur for "de passer ikke ind".
I dag læste jeg så i avisen at ornitologerne ville af med den sorte svane for "den passer ikke ind". Den er ellers emigreret fra Amerika, men den er heller ikke god nok, selv ikke med den regering vi har!

...............altså helt ærligt!!!

God påske

// Toupie

Accepteret svar
Fra : hansen9

Modtaget 11 point
Dato : 22-03-05 22:41

Også god påske til dig Toupie. Og jeg håber vi kan sige det igen næste år, du er virkekeligt et af de dejlige kryderier her på kandu

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 22:45

Jep God påske

Du glemmer den brune bi på Læsø!! Der kæmper de ihærdigt for at holde den gule bi væk!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 22:47

Jamen TAK Hansen9 men selvfølgelig kan vi da det, jeg er kanduman, totalt afhængig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 22:48

Tedd, den historie kender jeg ikke....kan du ikke uddybe den...... så jeg har en til "samlingen"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 22:51

Måske kunne elgen godt læse, men havde ikke penge til brobilletten

Men God Påske, vi mangler næsten sådan en lille smileypåskekylling

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 22:51

Jeg gider heller ikke de brune æg. De er ulækre *G*

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 22:54

Har sq en gang slået en halvt udviklet kylling (fra ét brunt æg)
ud i frikadellefarsen

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 22:58

Jamen Toupie... Elge stikker ikke folk ihjel med kniv, så det er rigtigt, at det er noget svineri at udvise den (rendyrket racisme), bortset fra at den sikkert havde været bedre tjent med at komme tilbage til Sverige.

Og disse personer med anden etnisk baggrund du omtaler, udvises ikke fordi de ikke passer ind, men fordi de er helt uden bremseklapper, som forhindrer dem i at lave disse forfærdelige forbrydelser, og det vil vi simpelthen ikke finde os i. Så enkelt er det.

Den sorte svanes "udvisning" fatter jeg ikke en disse af LOOL Men ornitologer.. de er da kloge sån nogen... er de ikke?? *GG*

Og så bare god påske..... var egentlig på vej i posen, men så lige din tråd, og så kunne jeg jo ikke dy mig

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:00

Dova, det er jo egentlig heller sikkert at den begik selvmord pga. vores jagt på den - det kunne jo være fordi den blev deprimeret over at opdage at broen var der og at den ingen kæreste fandt. Omvendt er det med den surte svane, dér er problemet at den har for mange danske kærester

Creamy, vi retunerer da også bare de brune æg

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 23:02

Den gule bi er vist nok den sydeuropæiske bi der er kommet nordpå og nu er den mest almindelige bi i danmark! Den brune bi skulle være den oprindelige danske bi, der nu kun findes på Læsø!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:02

Klumme, nej Elge stikker godtnok ikke folk ned med knive men de kan da godt være ubehagelige alligevel. Hørte om en Elg i Sverige der forsøgte indbrud ved at kravle ind gennem et køkkenvindue

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:04

Dova, jeg prøver lige igen bare kald mig sprogspasser ---->>egentlig heller sikkert at <<---- skal selvfølgelig være ---->>> egentlig heller ikke sikkert<<-----

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:05

Tedd, kan vi importerer den brune bi til Sjælland???? .........og udvise den gule??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 23:06

En indbrudselg LOOL - Ja, men den BURDE ikke vide bedre, det BURDE de føromtalte udenlandske etnikere af anden og tredie generations indvandringsherkomst.

Go nat

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:13

Altså Klumme i realiteten kan vi jo ikke vide om den stakkels Elg var en ond Elg og bevidst sprang ud foran toget for at hævne sig over den dårlige behandling den havde fået?? .....forøvrigt var det vist en hunElg - den hed Elga

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 23:15

Toupiiiii..... dyr er ikke onde *GG*

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 23:17

De gule bier har det med at stikke, Toupie!! Så jeg turde ikke gå i lag med dem uden bibeskyttelse!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 23:18

Jo, elge kan være farlige.
Jeg så i Sverige en gang, en mand der kom cyklende og havde hunden i snor ved siden af. Han foretog en lynvending, og spurtede i tilbage i samme retning han var kommet fra,med hunden slæbende bagefter, fordi han opdagede, at der pludselig stod en lidt agressiv elgtyr på cykelstien foran ham.
Så derovre har de respekt for dem.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:20

Tedd kunne man ikke have et bijob som bibeskytter så??

Klumme, hvor ved du det fra?? .......jeg havde da en hankat engang, den jagede alle de mandfolk væk, der kom for at besøge mig..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-03-05 23:27

Det har sikkert været nogle etniske danskere af udenlandsk herkomst, som din kat ikke kunne lide*G*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 23:28

Toupie

Sådan en kat havde en af mine bekendte for mange år siden.
Den slap ved et uheld ind i soveværelset mens veninden og en ny fyr "hyggede sig".
Det fik en brat ende, da misser angreb på det groveste, og efterlod temmelig dybe ridser på ryg og skuldre af fyren

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:30

Creamygirl, havde det da bare været dét

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-03-05 23:31

Dova åhh nej stakkels fyr så grov var min kat da heldigvis ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 22-03-05 23:32

ridser på ryggen!! Det behøver kvinder da ikke hjælp af en kat for at give?

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 23:38

Mange tak Toupie - du og din familie ønskes da også en rigtig god påske herfra
-----------------------------
........ indvandrere der ikke kender reglerne
Elgkøer der ikke kan finde en kæreste
.......... de gule bier stikker - jeg ved ikke om de brune ikke også gør det
-----------------------------------
Lad os nu bare få det forår - så går resten sq nok lige af sig selv

GOD PÅSKE allesammen

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:00

Godt tedd (og mig) ikke skal vise ryggen frem her
PS: jeg har ingen kat (hvor kom ridserne så fra ???)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 00:07

Ham fyren der blev overfaldt af katten har sikkert smidt skjorten på arb næste dag for at "prale" om sin veninde! Katten er nok ikke blevet nævnt!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:08

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 00:09

Toupie
Ja, og det værste var sgu næsten, at fyren hævnede sig på det groveste.
Det viste sig, at han sladrede til en han kendte fra boligforeningen, og hun måtte ikke have kat i lejligheden, så hun fik besked på at skille sig af med dyret eller betragte sig som opsagt

Nå, men dengang var det heldigvis ikke så svært som nu, at finde et sted at bo

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:12

Jeg håber, at hun både fik en ny lejlighed og en ny fyr - han var sq da ikke værd at samle på.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:13

Dova, jeg håber så din veninde havde denne tekst hængende fremover:

Jo mere jeg ved om mænd, des mere holder jeg af katte.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 00:16

Jeg er Løve! Det osse en slags kat!

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:18

Når du taler om skilte - denne tekst hænger over min seng:
Citat
ELSK MIG MEST
NÅR JEG MINDST FORTJENER DET
FOR DA TRÆNGER
JEG MEST TIL DET

<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:20

Jeg ved ikke om der er lidt af hornene endnu, eller de er slidt af (Vædder)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:20

Benny det er også en af min yndlings.....det er nemlig rigtigt nok ........Det eneste jeg har hængende over min seng er månen og stjernene

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:21

Tedd

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:22

Benny ja du må jo selv bedst vide om hornene er slidt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 00:25

Toupie -> alderen taget i betragtning er det svært at sige

Citat
De ældste bukke har de stiveste horn - hvis der er mere tilbage .....

...... det er måske ligesom cykeldæk - jo mere man kører desto mere slides de

<\\Benny

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:31

Apropo dæk min ene kollega punkterede med firmabilen her forleden og bilen kom selvfølgelig på værksted. Da vi skulle hente den fortæller min chef ret distræt at de har puttet sommerdæk på den. Sommerdæk???!! jamen der blev jo skiftet til vinterdæk sidste år, så jeg spurgte selvfølgelig på værkstedet hvorfor de havde puttet sommerdæk på? De svarede, at det var da fordi det var det der sad der i forevejen Så min anden kollega havde åbenbart skiftet vinterdækkene ud med sommerdæk da vi gik vinteren i møde. Vi har så kørt på vinterdæk hele sommeren. Det er da en fejl 40 af format .oD

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 00:35

Jojo ny lejlighed og ny fyr.

Så der er nok alligevel noget om, at vejen til kvindens hjerte går gennem hendes kat

tedd , dyrenes konge hva'
Hanløve: doven, lader hunnerne skaffe maden, tænker kun på at parre sig så ofte som muligt, ubarmhjertigt afliver den unger den ikke selv er far til, og ligger ellers helst mageligt henslængt og slapper af

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 00:36

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 00:38

Benny, nu er jeg ikke lige så sikker på det er de horn man mener med de stiveste

mvh dova som er tvilling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 00:49

Meget passende beskrivelse på mig, Dova Bortset fra det med ungerne da kvinders brunstperiode ikke er forbundet med det at de har unger!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-05 00:51

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 01:06

Jeg ved heller ikke lige hvad for nogle horn der tales om, hvornår
---------------------------
....... ligesom nogle katte osse kaldes misser ..........

Citat
Jojo ny lejlighed og ny fyr.

Så der er nok alligevel noget om, at vejen til kvindens hjerte går gennem hendes kat

......... meeen ingen tvivl om, at det er en god og afprøvet vej til kvindens hjerte

<\\Benny

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 15:42

Mis mis mis!!!

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 23-03-05 18:44

Nu vil jeg holde påske uden computer, så hygge og god påske til Jer alle

Tak for endnu en hyggelig tråd ¨

// Toupie

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 21:58

Lige et forsinket "god påske" her fra Smørum.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-03-05 23:11

Tror ikke en skid på, at Tedd er som Dova beskriver...lol
Tedd er blød som snot

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 23-03-05 23:19

Løvesnot om jeg må be!!!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 24-03-05 01:05

Jep. Sejt og gult