/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Jeg blevet ramt af et eller andet (virus~
Fra : theking
Vist : 443 gange
500 point
Dato : 22-03-05 21:27

forleden blev der sagt ok til at køre en "test" af vores comp (desværre)
Nu har vi en meget langsom comp, system gendannelse kun mulig efter det tidspunkt hvor der blev sagt ok til test, nogle her der har en ide om hvad vores comp er ramt AF????

hjælp!!
mvh The King.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 21:30

Har du viruscheck på? Hvis du har skal du nok ind på http://www.spywarefri.dk og hente ad-aware. Hvis du ikke har viruscheck skal du samme sted og hente deres gratis sikkerhedspakke. Så er det bare at tjekke, og så bliver din computer som ny

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-03-05 21:36

og få den også til at checke en HijackThis-log
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 21:36

jeg har Norman firewall samt antivirus og spy sweeper, Microsoft antispyware.
de har ikke fundet noget-

King.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 22-03-05 21:36

og få den også til at checke en HijackThis-log
http://www.spywarefri.dk/hjtanv.htm

Mon ikke "arlet" kommer forbi og kigger på den

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 21:43

Det gør jeg så, nogen ide om hvor længe der går før der et svar`? på hijack logen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 21:44

Hansen's råd er såmænd godt nok, men Ad-aware har intet med virus at gøre. Den virker kun til at opspore og fjerne såkaldte SpyWare-programmer og andre småting der KAN luske sig ind via Nettet.
Et Virus beskyttelses program er noget helt andet. Så hvis Du/I ikke har haft et sådant installeret, er Du/I squ for dumme. Men et sådant program kan I også downloade gratis fra http://www.spywarefri.dk

Gør det, så er I ikke længere helt så dumme. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 21:45

Homa> fint nok du nævner Arlet, men den stakkel kan da ikke være her hele tiden.
King> Det er fine ting du nævner, men din beskrivelse passer bedre på spyware end virus. Så jeg vil stadig foreslå ad-aware (det er det hurtigste - og den bør du have, den er gratis og effektiv). Hvis den ikke løser dit problem, så er jeg 99% sikker på at den gratis sikkerhedspakke fra spywarefri den gør!

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 21:47

Arne> en test af computeren? Tror du ikke det er mere sandsynligt at king slås med malware end med virus?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 21:52

Arne for fan...
jeg har da alt hvad der er værd at have, Norman Firewall, Norman Antivirus,Spysweeper samt MS antispyware.(så ikke helt så dum enda )
men nu prøver jeg lige de andre i nævner.
hvor kan jeg lægge min hijackfil, hvilket forum.

king.

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 510 point
Dato : 22-03-05 21:59

Hej King.
Gå ind i: http://www.spywarefri.dk/
her gennemlæser du deres anvisninger med hensyn til hijackthis og downloader det nødvendige værktøj.
Herefter registrerer du dig som bruger (gratis for private) og går så ind i Forum og lægger din log ind.
De hjælper dig normalt MEGET hurtigt, så bare i gang

held og lykke med det
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 22:02

Benny> Undskyld det vedrører ikke tråden men......... - "Du registrerer dig og går id i forum og lægger din log ind"..... Du kan godt se hvis du nu havde glemt det mellemrum ik'? Lægger loggen fra hjt

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 22:04

Yes, du har ret hansen
det er selvfølgelig hijackthisloggen du skal lægge ind.

her er en lidt nemmere vej ind i forum: http://www.spywarefri.dk/forum/default.asp

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 22:07

OK king. Godt ord igen.

Hansen9 - Hvorfor pokker bliver du ved med at anbefale Ad-Aware som virus-beskyttelsesprogram? DET er KUN et spyware program.

Og Hansen9 - Jeg har squ ikke foreslået en test af computeren. Take U da lie a littel 2gether! Som vi siger her ovre i kartoffelmarkerne: We do køve nogen kartofler. Ujen regning. Hælsen Fam. Sand.

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 22:24

Hvad med arlet, hvor er han´ når man har brug for ham?
men nu har jeg lagt min log ind, så må vi se om de kan hjælpe mig.
jeg vender tilbage når de er kommet med svar, jeg håber på iaften.

King.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 22:26

Har du lagt din log ind i "Spywarefri" ?
--------------------------------
hvis du har, så får du hjælp lige om et øjeblik

<\\Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 22-03-05 22:30

Ok King - det havde du. Jeg er slet ikke expert, men jeg kan dog se, at du har en del "snavs" i din log, så nu må du lige have en smule tålmodighed, så kommer experterne frem
..... så er det bare at følge deres vejledning, så skal det nok komme i orden

hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 22:31

cool tak.

King.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 22:56

Arne> Som du selv skrev i en anden tråd - læs teksten (det sorte er bogstaverne). Jeg snakker ikke virus, jeg skriver det nok er malware - dermed grunden til at anbefale ad-aware. Jeg skriver IKKE at du har anbefalet en test af computeren. King skriver at problemet kommer da en side foreslår test af computeren og man desværre svarer ja. Og da hans antivirusprogrammer ikke reagerer på det gætter jeg på malware eller spyware og foreslår derfor ad-aware. Og så lang er vi vel enige?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 22-03-05 23:19

jeg vil gerne tilføje at efter jeg har kørt Ad-ware blev der fundet 18 "ting" som nu er blevet fjernt.

King.

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 22-03-05 23:24

King> fint, men hjalp det? Gem nu ad-aware for en sikkerheds skyld, den er god at køre et par gange om ugen - måske tidere. Uanset om den hjalp nu.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 22-03-05 23:36

Vil bare lige foreslå "Spybot Search & Destroy" der også er tilgængelig fra www.spywarefri.dk

Efter at have udskiftet "AdAware", testet "Spy Sweeper" er jeg endt med "SpyBot" - som måske er en anelse mere kringlet at få opsat til at yde maksimal beskyttelse (tea-timer, resident in IE, silent blocking of bad pages osv. osv) - men nu her 3/4 år efter har jeg haft INGEN forekomster af mal/spyware-snavs på min og børnenes computere.

Iøvrigt benyttes AVG Antivirus og Zonealarm firewall som beskyttelse ud over routerens firewall.

mvh berpox

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 23-03-05 11:40

Hej igen King.

Jeg følger lidt med i, hvad i laver i "Spywarefri" og jeg kan se du er kommet i gode hænder - som jeg lovede dig, så skal du nok få løst dine problemer, det er yderst kompetente folk du der har truffet
....... jeg havde selv store problemer for et par måneder siden, men efter nogle timers hårdt arbejde, guidet af teamet derinde, så har jeg ikke haft problemer siden.
mvh
<\\Benny

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 23-03-05 17:22

eller www.arlet.dk

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 24-03-05 00:44

Hej King..

Gå ind på denne side: http://housecall-beta.trendmicro.com/housecall/en/index.html

Klik på knappen helt ude til højre...
Så vil dit system blive virus-scannet, scannet for sikkerhedsbrister og spyware..

Good luck!

//Kettedk

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 25-03-05 00:27

Til the King
Har prøvet det samme som dig. Følgende hjalp mig : Start med at slå system gendannelse fra.
Start så op i fejlsikret tilstand (F8) under opstart. scan så op til 3 gange med Spy Sweeper, husk at opdatere det først. Når du starter op i fejlsikret tilstand, vil det normale ikon for Spy Sweeper være væk, så du skal ind i C/programmer/Webroot og aktivere programmet der fra.
Prøv også at scanne med dit opdaterede virus program på samme måde.
Håber det hjælper.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 25-03-05 00:30

PS. The King
Hvad var det for en test i skulle køre ?
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 25-03-05 00:32

oscardino -> Det kan jo ha' været en helt speciel test, der måler cpu-hastighed, antal RAM osv.

//Kettedk

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 25-03-05 01:01

Hej Kettedk
Jaa hvem ved hvad der er sket ! Feks. er der nogle gamle ram, (PC133) der ikke tåler at blive fragmenterede under XP. Men måske KONGEN vil fortælle os lidt mere. Det kan jo også være at deres (test program ) er af ældre dato, og lagt nogle forkerte data ind i Reg. Men det har åbenbart været en større ting der er foregået, siden det har slettet systemgendannelse pånær den sidst gendannede. lad os høre nærmere.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 25-03-05 01:21

Helt ærligt , prøv at kikke her og der og alle steder og stakkels Arlet.
Er det ikke bedre at komme med et direkte svar der måske kan hjælpe ?
Highjack og og arlet er altså ikke alt.
Hilsen Oscardino

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 25-03-05 12:05

Kære oscardino. (og kettedk)
--------------------------
Først vil jeg da ønske jer en god påske
---------------------------------------------
Derefter vil jeg fortælle jer (hvis i er interesseret) - at jeg selv har haft problemer med diverse Spyware og ændringer af min Startside m.m.
I disse tilfælde er en MEGET god hjælp, at få sit system tjekket med Hijackthis, Arlet er rigtig god til det, og desuden er der et helt Team af specialister (experter) på Spywarefri.dk, som bruger en masse tid (uden betaling) på at hjælpe folk rundt omkring i hele landet (ja hele verden).
-------------------------------------
Jeg rådede The King til at gå ind i dette forum og søge hjælp, det kan jeg sige jer er langt bedre end at køre diverse mere eller mindre gode scanninger, som i foreslår -
i mange tilfælde KAN det gøre mere skade end gavn
Nu har jeg selv fået superb hjælp fra Spywarefri.dk for et par måneder siden, og jeg har været tilbagevendende medlem siden.
Jeg har derfor også fulgt med i hvad der skete med the King, efter at han meldte sig ind og søgte hjælp. Jeg tror han er på Påskeferie ell. lignende, ellers ville hans problem være løst på nuværende tidspunkt, det er 100% sikkert.
----------------------------
........ men hvis i mener, at vide mere om fjernelse af Spyware end teamet derinde, så er det jo en skam i ikke var på banen lidt tidligere....

Fortsat god påske
hilsen
<\\Benny

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 25-03-05 12:12

bennymanden >> nemlig

Kommentar
Fra : theking

Dato : 02-04-05 10:35

Hej igen.

Det er endt med at jeg har formateret min HD, da det det blev værre og værre, så nu er jeg startet på en frisk.
tak for alle jeres gode råd, hvad syntes i jeg skal gøre med point´s

King.

Godkendelse af svar
Fra : theking

Dato : 09-04-05 08:48

Tak for svaret bennymanden.