/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Muselugt i skur
Fra : kaliandrina
Vist : 4079 gange
50 point
Dato : 22-03-05 20:30

Jeg har i dag konstateret at vi har haft besøg af en mus i løbet af vinteren, evt. også sidste vinter. Vi har haft nogle vinterdæk liggende stablet ovenpå hinanden i 2 år, pakket ind i plastikposer, og da jeg i dag skal have dækkene ud, piler der en forskrækket mus ud fra under dækkene! Den har lavet den fineste rede af itureven plastikpose, blade osv. Nå men musen er væk, reden er væk, men nu stinker der så fælt i skuret af musetis/lort! Jeg ville derfor høre om der var nogle tips til hvordan man kunne få sådan en 'muselugt' væk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 20:34

Så meget lugter en mus altså ikke, så enten er der mange flere, eller evt. en død mus et eller andet sted.
men der er bare at tømme skuret, fjerne alle spor af musereder, muselort og så lufte grundigt ud.
Nu ved jeg ikke hvad gulvbelægningen er, men hvis der er fast gulv, så vask det med noget desinficerende.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 20:36

F.eks Rodalon.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 22-03-05 20:41

arne.jakobsen -> godt nok ikke min tråd, men hvor købes det, hvad er det og hvordan virker det?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 22-03-05 20:47

Jeg tror der ligger en død mus et eller andet sted. Det er det eneste, der kan give en kraftig lugt/stank.

Det er meget sjældent at der kun er en mus. Så det at du har set en mus løbe sin vej er ikke ensbetydende med at du nu er musefri.

Gør som dova skriver, tøm skuret og gør rent. Sæt evt. nogle fæller op, men det skal være de kraftige fæller. Ikke de små på en træplade. De er ikke anvendelige.

Til et skur er der som regel let adgang for en mus, så det med fælderne synes jeg du skulle prøve.

Hvis der er trægulv kan den/de ligge under det.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 20:49

Felix - Stil dit eget spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 20:54

felix30

Rodalon kan købes i supermarkeder, men fjerner ikke mus.

http://www.stjernetour.dk/2005/sites/start/Rodalon/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 20:57

Her står der så noget om Rodalon til indendørs brug

http://www.linolie123.dk/shop/default.asp?ProductID=2375

det får kaliandrina måske brug for.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 20:59

ans - det har jeg heller ikke påstået, men da dova sagde
Citat
så vask det med noget desinficerende.

fortsatte jeg blot med at foreslå Rodalon.

Kunne du ikke prøve at læse HELE tråden før du kommenterer?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 21:01

arne.jakobsen

Læs selv tråden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 21:02

Ja - Gu får kaliandrina da måske brug for det, det var jo derfor jeg nævnte det???????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 21:04

ans - Hvad mener du at jeg har overset?

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 22-03-05 21:31

Køb en kat
Til næste efterår

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 21:43

Arne - du er en gang i mellem næsten mere nærtagende end kvinder.
Det var jo bare en opfølgning af din hjælp omkring "Rodalon" som jeg opfattede det.

PS. Døde mus lugter forfærdeligt.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 22:46

emesen har læst tråden, men der er et "næsten" for meget i hans indlæg.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 23:00

ans - Jeg har også læst tråden, men du skriver
"Rodalon kan købes i supermarkeder, men fjerner ikke mus."

Hvem pokker har i denne tråd påstået at Rodalon fjerner Mus? Så den bemærkning er både dum og unødvendig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 09:09

Godkendelse af svar
Fra : kaliandrina

Dato : 26-03-05 22:28

Tak for svaret ans.