/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn 

Kodeord  


Reklame
Top 10 brugere
Smalltalk
#NavnPoint
ans 29699
molokyle 27260
Nordsted1 27077
Klaudi 21338
o.v.n. 17081
dova 16181
3773 15982
refi 15492
miritdk 13786
10  Camillasm.. 12371
Undersøgelse
Fra : tedd
Vist : 875 gange
250 point
Dato : 22-03-05 19:14


Foranlediget af spørgsmålet http://www.kandu.dk/dk/spg/62314 vil Klumme og Tedd gerne invitere Kandus brugere til en lille undersøgelse! Undersøgelsen vil køre i 24 timer og går på følgende:
Citat
Er det rimeligt, at folk, der ikke er danske statsborgere, bliver udvist efter endt afsoning for grove forbrydelser (eksempelvis drab)?

Ja

Nej

Det kommer an på omstændighederne


Vær venlig at afgive dit svar og prøv at lade være med at bruge tid på at kommentere andre brugeres svar!

meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Klumme og Tedd vil hver især belønne en af deltagerne med 250 points

God fornøjelse

P.S. Brug af dobbeltprofiler betragtes som skitzofrent!

 
 
Kommentar
Fra : dova


Dato : 22-03-05 19:18

JA, det er rimeligt

mvh dova




Kommentar
Fra : arne.jakobsen


Dato : 22-03-05 19:19

Ja

Kommentar
Fra : BjarneD


Dato : 22-03-05 19:19

Ja!

Kommentar
Fra : NielsPT


Dato : 22-03-05 19:21

Ja, jeg mener også det er rimeligt!

Mvh Niels

Kommentar
Fra : calista


Dato : 22-03-05 19:24

Det kommer an på omstændighederne.

Kommentar
Fra : TheRipley


Dato : 22-03-05 19:26

Nej, og svaret går ikke på straffen men på udvisningen!

Kommentar
Fra : TheRipley


Dato : 22-03-05 19:27

Nej, og svaret går ikke på straffen men på udvisningen!

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 22-03-05 19:27

Selvfølgelig er det rimeligt!

//Creamy

Kommentar
Fra : Teil


Dato : 22-03-05 19:30

Ja

Kommentar
Fra : jakjoe


Dato : 22-03-05 19:42

Ja

Kommentar
Fra : frieda


Dato : 22-03-05 19:53

Ja

Kommentar
Fra : Nuserpigen


Dato : 22-03-05 20:00

Ja, det er rimeligt... Men istedet for og lade dem afsone først, skulle de udvises med det samme...

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 22-03-05 20:13

Ja.
Uden statsborgerskab er der tale om gæster.
Gæster som ikke opfører sig ordentligt er ikke velkomne.
Jeg rejser lidt i forskellige lande - og respekterer disse landes lov og sædvane eller bliver væk.
Eyvind.

Kommentar
Fra : Reset


Dato : 22-03-05 20:18

Ja

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 260 point
Dato : 22-03-05 20:23

Ja
Skik følge eller land fly.
Desværre er det blevet nødvendigt.
De få ødelægger det for de mange.
Vi taler jo ikke om 2. generationsindvandre, men 3. 4. 5. 6. 7. generation.
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 22-03-05 20:31

Selv mener jeg det kommer an på omstændighederne!

Kommentar
Fra : felix30


Dato : 22-03-05 20:55

ja.
Enten har man jo gjort noget galt så man ikke kan blive dansk statsborger, eller man er "for ny" i landet, eller man har valgt ikke ville være dansker. Og hvis man ikke kan opføre sig så pænt i et stykke tid, at man kan blive dansk statsborgere eller ikke ønsker at være det, hvorfor skal vi så beholde dem der begår drab?

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 22-03-05 20:56

Ja

Kommentar
Fra : qfha


Dato : 22-03-05 21:07

ja

Kommentar
Fra : arne.jakobsen


Dato : 22-03-05 21:12

Tedd - Det er DIT spørgsmål og du skriver selv:
Citat
meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Nu viser du at du ikke kan leve op til dine egne regler!!!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 22-03-05 21:29

Amarone på en tirsdag ?!

Kommentar
Fra : hans1125


Dato : 22-03-05 22:22

ja,men jeg syntes at hvis de er født og opvokset i danmark,skal de behandles som dansker,div,samme straf.men ellers ja.de er og bliver gæster og må opføre sig efter de danske nomer ellers må de hjem igen.


Kommentar
Fra : Seipe


Dato : 22-03-05 22:38

Ja! hvis de har haft muligheden for at blive danskere og ikke ønsker det så er det ud.

Kommentar
Fra : sambo


Dato : 22-03-05 23:12

Ja, "skik følge, eller land fly"

Kommentar
Fra : computersmeden


Dato : 22-03-05 23:17

jo

Kommentar
Fra : supersine669


Dato : 22-03-05 23:18

skik følge, eller land fly - 100% enige som sambo JA


Kommentar
Fra : lully


Dato : 22-03-05 23:29

da der er tale om mennesker der ikke er dansk statsborger, hvorfor skal mine sure skattepeng så gå til at have dem på "vand og brød" her.... send dem hjem og afson....

Kommentar
Fra : jbkf


Dato : 22-03-05 23:32

ja
når de er født her eller næsten, må der ligge hjemrejsefornemmelse, når de ikke er blevet danske statsborgere,efter så mange år, eller måske anden kriminalitet.
derfor er min mening er det er en retfærdig dom

Kommentar
Fra : Toupie


Dato : 23-03-05 00:08

Jeg kan hverken svare ja eller nej for jeg er i syv sind over hvad der er det rigtige. I denne konkrete sag var drengene under 18 år og kunne ikke få dansk statsborgerskab pga. forældrenes manglende statsborgerskab. Disse drenge har endnu ikke haft muligheden for, at vælge fra eller til.........det eneste de har haft mulighed for selv at vælge, er deres kriminelle handlinger, ligesom alle andre der vælger den vej. Så om det er rigtigt at udvise dem, syntes jeg er svært at svare på...der er mange aspekter i den sag.

// Toupie

Kommentar
Fra : dabj


Dato : 23-03-05 07:57

Juhuuuuuu---her er jeg så****************************

____ _
I / \
I / \
I / _____ \
I / \
\__ / / \


O dummeran sæjer svåret e ret

dabj


Kommentar
Fra : dabj


Dato : 23-03-05 07:59

Hvad f--------- din åndsvage server, det så godt nok ud inden du blandede dig

Kommentar
Fra : ellebye


Dato : 23-03-05 09:01

Ja, de har jo selv valgt ikke at blive danske statsborgere, så hvis de begår en handling der helt strider mod dansk retspraksis, så er det ud.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : acilia


Dato : 23-03-05 09:33

JA!
(ioevrigt kan i finde %-tallet paa www.bt.dk! - 89% mener JA)

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-03-05 10:40

Ja,de havde jo fravalgt det danske statsborgerskab, men ikke den sociale sikkerhed.
Keldd.

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 23-03-05 11:22

Hvad fanden er der galt ?
Indvandre/flygtninge der er fuldt integrerede, taler flydende dansk, forsørger sig selv 110% og hvor børnene har gået i dansk skole hele livet.
De skal sendes hjem til et land, hvor de ingen familie eller anden form for netværk har overhovedet.
Pigen der har brudt med familien på grund af, at hun føler sig 110% dansk og ikke vil ind i et tvangsægteskab.
Hun skal sendes hjem, til sikker udstødelse eller stening.
Men de kriminelle skal beskyttes og tages vare på.
Jeg forstår ikke en sk..
Gambrinus


Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 23-03-05 11:28

Gambriiiiiiiinuuuuuus........meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314


Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 23-03-05 11:31

Undskyld
Den tråd er jo lukket, så jeg troede .........
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 23-03-05 11:33

Bare ok......

Kommentar
Fra : ellebye


Dato : 23-03-05 12:04

Der er et godt gammelt ordsprog : "skik følge eller land fly", hvilket udemærket kan overføres til de der bliver udvist.
Hvad hvis en dansker overtræder deres lovgivninger??, så bliver vi vel et hovede kortere.
Vi er alt for blødsødne her i DK.

Kommentar
Fra : hansen9


Dato : 23-03-05 15:25

JA!!!

Kommentar
Fra : vaxen


Dato : 23-03-05 15:30

Alt afhængigt af omstændighederne. Med den begrænsede viden, jeg har om sagen - nej.

Vaxen

Kommentar
Fra : johnni


Dato : 23-03-05 15:31

ja bestemt.helst med det samme..

Kommentar
Fra : Harlekin


Dato : 23-03-05 15:46

a

Kommentar
Fra : dbl


Dato : 23-03-05 15:49

Ja, de skal ud af landet. Men hvorfor vente, send dem da ud af landet med det samme. Og spar de skattekroner. Det er jo mere straf for dem at blive udvist.
Det er bare min mening.

Kommentar
Fra : bente64


Dato : 23-03-05 16:35

Nej

Kommentar
Fra : Trine80


Dato : 23-03-05 16:41

ja

Kommentar
Fra : TBang.dk


Dato : 23-03-05 16:43

Ja, helt sikkert

Kommentar
Fra : veffer


Dato : 23-03-05 16:44

ja, det vil jeg da mene..!!

Kommentar
Fra : annettemor


Dato : 23-03-05 17:04

Ja!!

Kommentar
Fra : Jernladyen


Dato : 23-03-05 17:04

Jeg kan ikke bestemme mig til, om jeg synes det er rimeligt både at smide dem i spjældet og så udvise dem bagefter. Det er jo ikke til at vide, om de ville have valgt at blive danske statsborgere. Men alle der har haft valget, synes jeg det er helt i orden at smide dem ud. Jeg er bare enig med flere andre i, at de ikke skal sidde i spjældet her i landet. De kan sidde i det lands fængsel, hvor de nu kommer fra. Palæstinænserne må så sidde i et israelsk fængsel, indtil de får deres egen stat.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : o_k


Dato : 23-03-05 17:12

Ja det er helt ok, især hvis man ikke er dansk statsborgere. (Det vælger man jo nok selv).

Kommentar
Fra : oz1eqp


Dato : 23-03-05 17:13

Det er da den bedste løsning at sende dem hjem, hvor de kom fra.
De kendte jo konsekvenserne på forhånd,så der skal ikke være nogen tvivl om det.
oz1eqp

Kommentar
Fra : droslerne


Dato : 23-03-05 17:42

Ja helt klart

Kommentar
Fra : 3773


Dato : 23-03-05 17:43

Ja

Kommentar
Fra : macau


Dato : 23-03-05 17:52

JA,,helt sikkert,og de skal ik først sidde deres straf af her hjemme men ud promte.

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 23-03-05 19:41

Ja så er afstemningen slut! Tak for de mange besvarelser

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 23-03-05 20:08

Hmmmm... joeh... klart klart...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : oleeliassen


Dato : 23-03-05 20:49

Ja, ud med dem...

-Ole

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 23-03-05 21:04

Ja - det er yderst rimeligt

Kommentar
Fra : ans


Dato : 23-03-05 21:06

Ja, så er det kun resultatet af afstemningen, der mangler.



Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 23-03-05 21:09

Afstemningen VAR slut - ØV
--------------------
..... der var jo ingen mulighed for at brevstemme, så stemmerne gælder indtil stemmeurnen er fjernet

Kommentar
Fra : Keldd


Dato : 23-03-05 22:17

Da det var mig der vandt, vil jeg gerne have de point i en fart.
Keldd

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 23-03-05 22:28

Du må fedte for Molo, Keld!! Det ham der bestemmer hvem jeg skal give points til !

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 00:01

Så er der talt sammen og divideret.

I 63 indlæg er der afgivet stemmer som følger:

44 Ja
2 Nej
2 Efter omst.
11 Ugyldige
4 Forsent

Omregnet til % afrundet

92 % Ja
4 % Nej
4 % Efter omst.

Hvis Tedd accepterer de for sent indkomne stemmer, ændres regnestykket en lille bitte smule i decimaerne (som ikke er der LOOL)



Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 00:03

M.f.f.r (Med forbehold for regnefejl)

Og kan vi så få Creamygirl og Molokyle på Banen.......

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 00:05

Nå der mangler et l i decimalerne... det kan I selv putte på.

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 24-03-05 01:00

Jeg har sq været på banen. Jeg giver min (åndelige) stemme til Emesen
Han efterlyser regler - og jeg ELSKER regler ..lol

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 24-03-05 09:50

tedd skal give point til Klumme for gammelt fjendskabs skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 09:58

LOOOOOOOOOOOOL DU er en djævelsk FUCKUPPERT LOOOOOOOOOOOOL

Lyt ikke til ham Tedd - Fri os fra det onde, og lade os forsage djævelen og hans ugerninger. Jeg er bare amatørbruger, og får ikke engang poångerne

Kommentar
Fra : emesen


Dato : 24-03-05 10:11

Jeg syn's at Molo skal skajpe lidt ud og ta' dem sæl.

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 10:16

Har I ikke andet end ballade, tant og fjas i hovedet LOOOL. Det er da OK med mig, men det er altså Tedd der bestemmer

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 24-03-05 11:14

Fandens også. Igår havde jeg samme tanke som Molokyle
Bytte købmand Klummes 250 --> til tedd.
Bytte købmand tedds 250 --> klumme.

Et eller andet fortalte mig dog, at det kunne skabe en kandukrig,
og derfor turde jeg ikke. Det er åbenbart rigtigt når min mor påstår, at man bliver mildere stemt med årene. Jeg ender sq med at udvikle mig til en krammebamse

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 24-03-05 11:53

Citat
Gambriiiiiiiinuuuuuus........meningsudvekslinger og uddybelser kan evt. overføres til http://www.kandu.dk/dk/spg/62314

Voffer må alle dem andre og mig ikke må ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 12:12

Det måtte de KRAFTED&%¤#§&#¤?#¤ heller ikke, men du var bortset fra geniet AJ den første der kommenterede og uddybede, og jeg håbede at det ville stoppe med at jeg lige gav dig et puf.

Meeeen neeej neeej - Hvor naiv kan man være LOOOL - Der var selvfølgelig et par stykker, der havde et indstængt behov for hverken at sige JA - NEJ - eller efter Omstændigheder, men alligevel skulle rable en masse i denne tråd ligegyldigt ævl af sig.

Og nu er det ligemeget, men det havde været ulig nemmere at tælle op, hvis der kun havde været et gyldigt svar i hvert indlæg, som der klart var lagt opå til fra Tedds side

Så kære Gambrinus øfffff du bare videre nu LOOOOL

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 12:14

Krammebamseline.... om jeg må be. Vi gider ikke en bøssebamse LOOOL

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 12:16

Det var vist godt du ikke legede bytte bytte købmand GYYYYS - Hold op en tumult der ku' blive (men jeg ville nu gerne ha' oplevet det alligevel LOOL)

Kommentar
Fra : molokyle


Dato : 24-03-05 12:36

Hvad er der nu i vejen med bamser ?

Et dyt i bamsen er da ikke særlig bøsset ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 24-03-05 12:43

Okay okay.. Jeg gir op, men vil nu hellere dytte en bamseline....

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 24-03-05 16:25

Nah Molo det må du kunne gøre bedre! Ville da godt ha givet Klumme points, men gider ikke blive beskyldt for pointfusk resten af mine kandudage

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 25-03-05 23:56

Nåh Molo kommer vist ikke på banen? For mange FF'er?

Gir mig en ide! FF er vist 255 i hexidecimal, så en halv FF må være en F som er 15?
Så kommentar nummer 15 har vundet!

Godkendelse af svar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:02

Tak for svaret Gambrinus. Og osse en tak til alle andre deltagere
                        

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 26-03-05 00:03

Det skulle så blive Gambrinus - Det er da i orden......... syns du ikke

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:04

Jo helt i orden! Man behøver jo ikke være enig med mig

Kommentar
Fra : bennymanden


Dato : 26-03-05 00:05

Hans mening er i alt fald god nok
God påske
<\\Benny

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:06

Selv om det altid er en god ide at være enig med mig

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:07

Men fem stjerner Tedd?!
Det må sq da være hans profilbeskrivelse du har bedømt

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:08

Så er jeg enig med dig Tedd

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 26-03-05 00:10

Smørekande.......

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:11

Som Kandu selv skriver ud for en 5 stjernet besvarelse! "Exraordinær god besvarelse" hehe


Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:15

Exra Hmm, det burde der gøres noget ved. Det er jo en STAVEFEJL *L*

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:15

Tak creamybabe

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:16

jup, jeg smører, hvor der smøres kan...hehe.

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:17

Jeg er sq ikke nogen babe...skod det første bogstav

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 26-03-05 00:18

Den stavefejl ordner AJ. Don't worry Creamygirl

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 26-03-05 00:24

Tedd.... Creamabe får sin løn udbetalt i bananer. Du skal se hende ringe fra en møntbox... ser skide sjovt ud, når hun står der og snitter lønnen i skiver LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:25

Jaaaaaaaaaaaa

Kommentar
Fra : Klumme


Dato : 26-03-05 00:27

Midt på torvet i Bøvlingbjerg, med en urtekniv og en klase, så der er til en udenbys LOOOL

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:31

*LMAO*

Jeg er ret fedtet efter sådan en samtale

Kommentar
Fra : tedd


Dato : 26-03-05 00:34

Det forklarer jo en hel del

Kommentar
Fra : creamygirl


Dato : 26-03-05 00:36

Skrup i din seng Tedd. Du er træt

Kommentar
Fra : Gambrinus


Dato : 26-03-05 04:50

Efter gentagne gange frugtesløst at have forsøgt at opnå kontakt med bærtræets frugter, udtalte HIN Røde sarkastisk:"Jeg tør udtrykke formodning om, at bærrenes ph-værdi er væsentligt lavere end 7."
Gambrinus


Du har følgende muligheder
Eftersom du ikke er logget ind i systemet, kan du ikke skrive et indlæg til dette spørgsmål.

Hvis du ikke allerede er registreret, kan du gratis blive medlem, ved at trykke på "Bliv medlem" ude i menuen.
Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177408
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6407766
Brugere : 218874

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste