/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
min telefin contra mobilnet
Fra : svendmogensen
Vist : 379 gange
95 point
Dato : 22-03-05 17:58

Jeg har hået et telefin abonnemet, men kan ikke bruge den til mobilnr. Det fungerer til fatsnetnr. Min telefon er forbundet via net til routeren. Er der nogen der kan hjælpe. min router er en smc derer forbundet med en Grandsteam 286.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 22-03-05 21:24

Hej
Du skal indstaler / opdater. Programmet

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 23-03-05 08:14

Nu er jeg ikke helt klar over hvad du mener, med instaler / opdater programmet. Jeg har en Grandsteam 286, der er forbundet med en router ud til til kabelnettet/bredbånd, og adapteren er forpogrammeret.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 23-03-05 09:03

Du skal have en ny router , til flere tlf indgange

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 23-03-05 09:34

Hej..
Hvis at du ikke har nogen problemer med at ringe til fastnet nummerer, så fejler dit udstyr sandsynligvis ikke noget.
Jeg ved ikke om Telefin har en max minut takst der så er sat for lavt.
Eller om da du prøvede at ringe til mobil, og det ikke lykkedes. Skyldes måske at nettet var overbelastet, på det tidspunkt.

Har du prøvet flere gange ??? og hvad sker der ??.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 23-03-05 20:36

tak for indlæggene. Jeg har næsten prøvet alt, men det er ikke godt nok. Mobil kom igennem, men ikke hver gang ind imellem melder den optaget, og fast net der er for meget støj på. Er der nogen der har erfaring med andre selskaber.??

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-03-05 21:58

Har du set efter om der er kommet en opdatering af den firmware som ligger i din adaptor, det kan være her at den hænger?
Jeg bruger selv en fra I2Telecom, og har i den periode (4 mdr) opdateret 2 gange.
Så det kan da være at du skal gøre det samme?

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 24-03-05 23:09

Hej..
Jeg havde en anden gammel router, den gav også en del støj på min IP telefoni, ligesom at den ville tage lidt af slutningen af ordene. Så hvis du har mulighed for at prøve at låne en anden router ville det jo være nemt at teste om den laver lidt problemer for dig. Det med at mobil nummererende melder optaget skyldes sikkert at nettet er over bukket.
Jeg bruger www.telsome.dk og har ikke haft nogle problemer, ej heller nogle former for opdatering.

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 28-03-05 12:01

Jeg har fået så mange gode råd, men nu virker"#¤ den ikke : den står og blinker rødt, og jeg er parat til i morgen at skifte selskab. Kan nogen anbefale selskab, Adapter eller andet.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 28-03-05 21:46

Nu er det jo ikke alle udbydere af VOIP som er lige gode i kvalitet.
Deres VOIP server kan jo også have en dårlig dag.
Jeg ved bare at den som jeg har, er meget fin i lyden, selv om jeg ringer den halve jord rundt. Det er jo et spørgsmål om den teknik der bliver brugt, samt kvaliteten af den.

Jeg har læst at Jubii også tilbyder IP-telefoni til en lav takst i Danmark. Der kan min opkobling ikke være med, men til gengæld er den billig til udlandet. - Til sydamerika er der en forskel på 6,50 kr/min mellem jubii og I2telecom, så jeg er nu godt til freds.

Men det løser jo ikke dit problem. Så du skal nok lige konsultere din udbyders hjemmeside og evt. om du kan komme ind og se dine indstillinger på din konto. Måske er det her at der er noget skævt?

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 31-03-05 22:41

Hej alle
tak for svarene - Jeg opgiver nu telefin og prøver en anden -

Kommentar
Fra : Monzzz

Dato : 31-03-05 22:45

Hej...
Her kan du læse lidt om udbyderne http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 09-05-05 21:06

Jeg har nu telsom, som virkelig er meget bedre, ikke mindst med support, men jeg har stadig mange udfald, f.eks at modtagren ikke kan høre os, eller at den melder optaget. Jeg har en handytone 286 og telefoner er KIRK FuGA, jeg kører med en god hastighed /312/256) hos arrownet.
Er der nogen der har en god ide til løsning.

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 12-05-05 20:02

har du tdc internet ????

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 12-05-05 20:03

har du tdc internet ????

Kommentar
Fra : svendmogensen

Dato : 13-05-05 09:59

Nej: Jeg bruger Arrow-net . kabel