/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Tillykke Jernladyen
Fra : arne.jakobsen
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 22-03-05 16:22

Det er godt nok længe siden nogen sidst har fået 5 stjerner for et tip. Det er squ mere end 50 point værd.

Kærlig hilsen Arne

P.S.: Og tak for tippet, jeg var den første der gav stjerner, gær selv hvor mange

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 16:31

Underligt. Jeg gav ikke tipset 5 stjerner, men alligevel noteres det som om det har fået 5 stj. af alle der har afgivet. Hvordan mon det udregnes hos Kandu.

Ikke fordi tipset ikke var godt, men der skal altså meget til hvis jeg skal af med 5 stj. 90 % af tipsene er noget værdiløst shit, men stj. skal ikke devalueres af den grund.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 16:39

Hej igen Klumme. For at der kan vises 5 *, skal der være mindst 4 der har givet 5 * og én der har givet 4 *
Så du må have givet 4.

Det udregnes på den måde at hver tildelt point/stjerne giver 2 point. Får et tip altså ialt 48 point, deles dette med 10

Da der kun kan vises hele og halve stjerner, forhøjes 4,8 altså til 5

47 point ville give 4,7 og det vil kunne ses som 4½ *

Jernladyen har altså fået ialt 48 point. Og det er ogaå meget flot.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 16:41

Okay.. gav netop 4 stj.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 22-03-05 17:27

hejsa.... jeg gav altså også 4 *..... undre.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 17:40

Hvis arnes beregnings model og jeg kan regne, så skulle det så se ud som følger

Vi antager at 3 har givet 5 stj. Det skal så ifølge arnes "logaritmetabel" give 3*5*2 = 30 point.

leneogbo og jeg gav hver 4 stj. Det er i flg. samme tabel 2*4*2 = 16.

30 + 16 giver 46, som så deles med 10 = 4,6 som så oprundes til 5 - Altså derfor 5 stj.

Er dette regnet rigtigt ud???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 17:45

Så kører det ikke med alm. 5-afrunding som med penge med REN op/ned-runding. Indtil nu ser det ud til 5+5+5+4+4 = 23
gange 2 = 46 Da det er mere end 45 og altså 4½ * giver de 5.

Hvis nu én mere kommer og fortæller at han/hun kun har givet 4* så er jeg på den, for så giver det kun 44 og så skulle der ikke vises 5*.

Skide være med det. Jette FIK 5 * HURRA

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 17:49

Ja Klumme. Men med normal op/ned-runding ville skillelinien ligge på 47,5 Men kandu har åbenbart valg en anden skillelinie, nemlig ikke imellem tallene men PÅ tallene.

Accepteret svar
Fra : Jernladyen

Modtaget 50 point
Dato : 22-03-05 18:32

Tak skal du have, Arne. Det var dog flot. Hvis jeg ikke husker helt forkert, gav tippet 46 point. Altså 4,6 stjerner.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 18:35

Hvis der rundes op på den måde, hvordan kan man så få 26 point for et tip, så skulle det oprundes til 30 og 3 hele stjerner i stedet for de 2½ det gav.

dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 18:41

Ja dova, det ligner også mere min første teori, men det må vi tage op i en anden tråd.

Tak for deltagelsen allesammen og god påske.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 18:42

Pointsystemet fungerer på den måde ved tip, at 5 afgiver stjerner, og gennemsnittet af de stjerner, f.eks 3½ stjerne ganges med 10 point= 35 point

Citat
Skriv tips
Hvis du har skrevet et tip, vil der være 5 forskellige brugere som får lov til at bedømme dit tip (hermed menes, at give tildeler tippet stjerner). Jo flere stjerner du får for dit tip, jo flere superpoint optjener du. Regnestykket ser således ud antal stjerner * 10 superpoint.

Så de fem aftegnede hos Jettes tip, er vist "tuschpennen" der har tegnet lidt ved siden af når 2 har kun givet 4 stjerner

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 18:42

God påske Jette.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 18:43

Hov citatet er fra menuen til venstre: Pointsystemet

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 22-03-05 18:46

Men det passer jo ikke dova, for Jette FIK 5 stjerner men kun 46 super-point.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 18:46

Det er nok rigtigt hvad Molo siger her: http://www.kandu.dk/dk/spg/63036 LOOL

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 18:49

Lige et forsinket fra Smørum.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 22-03-05 18:57

Tak i lige måde, Arne. Og også tak til dig, emesen. Og god påske til jer alle. Og husk nu ikke at spise for meget. Tænk på mig, der skal sidde og gnave i grøntsager
Men det gør nu ikke noget. Så længe jeg taber mig, så er jeg glad.

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 19:04

arne
jeg går da ud fra, at kandu bedst kender deres eget pointsystem.
Og ellers kan du jo bare kigge på nogen tips, der er masser der har fået halve stjerner, så 46 point, skulle i realiteten kun have vist 4½ stjerne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-03-05 19:07

Dova
Kan det være halvhjerner der får halvstjerner???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 19:10

Det håber jeg sgu ikke Klumme, for så skulle der godt nok være mange halvhjerner herinde, og værst af alt, mig selv inklusive.

Nå pyt, det ved jeg jo, at sådan hænger det ikke sammen

mvh dova