/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kru(u)se Horsens
Fra : cschannong
Vist : 869 gange
100 point
Dato : 22-03-05 16:19

Karen (Rasmusdatter) kru(u)se er datter af Rasmus Kru(u)se og Maren/margrethe Sørensdatter. Hun er født i 1785-86 (i Horsens?) og dør 80 år gammel i 17/9-1866 i Horsens. Hun bliver gift den 25/6-1806 i Horsens med enkemanden Niels Christian (Hansen) Lassen (25/11-1759 Ribe død 13/6-1826 Horsens, Vor Frelser)
Jeg har fundet deres børn på arkivalier online samt Karen og Nielsderes dødsdage og vielses dato.
Gennem folketællinger (1787 og 1801 Horsens) har jeg fundet broren Christen som er 5 år i 1787, men ikke nævnt i 1801

er der nogen der kan hjælpe mig med at finde noget om:
Karens fødsel (på FS skulle hun være født den 12/7-1785, men så ville hun være 81 år ved sin død)
Hendes forældre og Christen

Christina

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 22-03-05 16:25

Et familiemedlem har et billede fra den 12/7-1860
På dette billede står der
K Lassen født Kruuse 75 år (Karen Kruuse)
H E Monberg 51 år (Hendes datter Hansine Erasmine Monberg født Lassen)
R K Lassen 48 år (Hendes søn Rasmus Kruuse Lassen- forfatter og maler)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 16:14

Fra FS. er det dem du søger ??
Prøv on-line kirkebøger for at finde de rigtige data.
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Niels Christian LassenPedigree

Birth: 25 NOV 1759 , Ribe, Denmark
Christening:
Marriage: 25 MAR 1806 Horsens, Skanderborg, Denmark
Death: 13 JUN 1826
Burial:

Wife
Karen Rasmusdatter KrusePedigree

Birth: 17 JUL 1785 Horsens, Skanderborg, Denmark
Christening:
Marriage: 25 MAR 1806 Horsens, Skanderborg, Denmark
Death: 17 SEP 1866
Burial:

Children

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Rasmus KrusePedigree

Birth: 1752 Horsens, Skanderborg, Denmark
Christening:
Marriage: Horsens, Skanderborg, Denmark
Death: 01 JUN 1829
Burial:

Father: Christen Christensen Stopperup KruseFamily
Mother: Karen Andersdatter Hernøe

Wife
Margrethe SørensdatterPedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

Children

1. Karen Rasmusdatter KrusePedigree
Female

Birth: 17 JUL 1785 Horsens, Skanderborg, Denmark
Christening:
Death: 17 SEP 1866
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 16:19

Fra denne adresse er det ham du søger ??

Senta
http://www.bibliotek.horsens.dk/sites/WWW/pub/search.html?doaction=search&data=scode_ccl=90032585

Søgningen gav 1 post.
Tryk "Søg" for at finde andre titler med disse emner:
Søvind
klosterkirken
horsens

Søg

Biografi
Carl Th. Jørgensen
En Horsens-skæbne : maleren fra Søvind - den flittige romanskriver / af Carl Th. Jørgensen
. - Horsens, 1973. - 33 blade
Om den lokale maler og forfatter Rasmus Kruuse Lassens liv og forfatterskab, med Billedhuggerens datter eller den gamlekirke i Horsens, 1852 som hovedværket..
Maskinskrevet manuskript til forordet i den reviderede udgave, udgivet af firmaet Aug. Laursen i 1973..

Materialet er ikke udlånt, se efter det her:
Horsens Bibliotek > 1. Sal > Lokalsamling > Kan ikke lånes > 99.4 Lassen, Rasmus Kruuse

Omslag fra www.ibooks.dk

Kommentar
Fra : cschannong

Dato : 25-03-05 21:13

Hej Senta
Ja det er dem jeg søger. Karen dør den 17 sep 1866 og ifølge akivalier online (AO) skulle hun være 80 år. Dette passer dog ikke med den fødselsdato der er på FS. Her skulle hun være født den 17 juli 1785 (altså 81 år ved sin død)
Jeg kan ikke finde hende født i hverken 1785 eller 1786 på AO, men jeg har fundet hende konfirmeret i 1800 og her er hun 14 år.
I folketællingerne for 1787 er hun 1 år og for 1801 er hun 14
Christina

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 21:52

Der er 17 med navnet Karen Kruse på fs. det tror jeg er samme person ,har du prøvet at tjekke de data der er på FS. i on-line kirkebøgernr fra 1785 og frem til 1790. det er måske en mulighed
Senta
International Genealogical Index / Denmark - 17
Select records to download - (50 maximum)
1. Karen Kruuse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 17 JUL 1785 Of, Horsens, Skanderborg, Denmark

2. Karen Rasmusdatter Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 17 JUL 1785 Horsens, Skanderborg, Denmark

3. Karen Rasmusdatter Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 17 JUL 1785 Horsens, Skanderborg, Denmark

4. Karen Kruuse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1786 Of, Horsens, Skanderborg, Denmark

5. Karen KRUUSE - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: < 1789> <Horsens, Skanderborg, Denmark>

6. KAREN Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

7. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

8. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1789

9. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: < 1789> <Horsens, Skanderborg, Denmark>

10. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

11. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

12. Karen Kruse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

13. Karen Kruuse - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: About 1789 Horsens, Skanderborg, Denmark

14. Karen KRUUSE - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: < 1789> <Horsens, Skanderborg, Denmark>

15. Karen KRUSE - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: < 1789> <Horsens, Skanderborg, Denmark>

16. Karen KRUSE - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: < 1789> <Horsens, Skanderborg, Denmark>

17. Karen KRUUSE - International Genealogical Index
Gender: Female Birth: 1789 <Horsens, Skanderborg, Denmark>

prev | next Prepare selected records for download

Kommentar
Fra : senta

Dato : 25-03-05 22:06

Fra DDA 1787
Karen Kruuse, 1 , Ugift, deres barn, 1 , ? forkert alder ??? er hun 1½ og bliver 2 i 1787 ???skrivefejl ??
har du tjekket on-lone folketællingerne for at se hvad der står der
eller der er 2 med navnet margrethe, karen der evt, er født senere ??
Senta

Rasmus Kruuse, 36 , Gift, husbonde, murmester,
Magrethe Sørensdatter, 28 , Gift, hans kone, ,
Christen Kruuse, 5 , Ugift, deres barn, ,
Karen Kruuse, 1 , Ugift, deres barn, ,
Karen Michelsdastter, 11 , Ugift, , antaget til opdragelse,