/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Hvilken slags grafikkort hjælp?
Fra : biancaa
Vist : 461 gange
40 point
Dato : 22-03-05 14:03

Er der nogen der kan hjælpe med et grafikkort,det skal helst kunne spille de nye spil?
Min PC:fujitsu/siemens, cpu 4A 2400mhz,512 ram, AGP port 4X 1,5V.Hvis nogen vil give
nogen forslag bliver jeg rigtig glad. Hilsen Biancaa

Kommentar
Fra : tjantzen

Dato : 22-03-05 14:43

hvilken prisklasse snakker vi om?

500 kr eller 3000?

mvh
Thomas

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 23-03-05 23:43

hvis du skal kunne spille de nye spil, vil der formentlig hvis du køber et hurtigt graf.kort blive en flaskehals omkring din AGP-port... så de helt nye spil tror jeg ikke du skal regne med hvis du køber et hurtigt graf.kort.

\\Chrille

Accepteret svar
Fra : phg1

Modtaget 40 point
Dato : 24-03-05 23:40

der kommer til at gå lang tid før der bliver flaskehals omkring agpporten den nye portstandard(pci-E) er ikke ret meget hurtiger end en 8x agp,ligesom en 8xagp ikke er ret meget hurtiger end en 4x agp
jeg vil forslå et nvidia 6600gt ,evt et 6800LE eller et 6800nu(non ultra)

Kommentar
Fra : Chrillemand

Dato : 25-03-05 00:54

så har jeg også lært lidt i dag... dvs sige at man vil få fuld ydelse omkring 6800GT f.eks. på agp x4? Men så vil nogle af de andre komponemter nok være en flaskehals, idet at der ikke findes nye bundkort med agp x4... Har jeg ret?

Undskyld jeg misbruger dit spørgsmål biancaa!

\\Chrille

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 25-03-05 23:49

forskelen i hastighed mellem 4x agp og 8x agp er under 5% den er lidt større mellem 8x agp og pci-E
flaskehalsen er cpu'en + de busbaner der skal sende data rundt.

Godkendelse af svar
Fra : biancaa

Dato : 04-04-05 13:19

Tak for svaret phg1.

Kommentar
Fra : phg1

Dato : 04-04-05 19:26

tak for det,det er en fornøjelse at hjælpe.