/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Tip fra Krible -Motorola- USB/netkort? -~
Fra : Bjarne_H
Vist : 677 gange
50 point
Dato : 11-09-02 17:39

Hej Krible m.fl.:

Jeg savner yderligere oplysninger / dokumentation vedrørende dit efterfølgende tip:

Citat: "Fra : Krible Send til en ven Dato : 11-09-02 12:14
Tip : "Motorola SB4101"

Når du skal installere Motorola SB4101 Cable Modem, kan det godt betale sig at investere de 140,- til et netkort. TDC-webspeed skriver ikke noget om det, men det går betydeligt hurtigere på nettet med netkort end med USB-installation."
Ovennævnte er ordret citeret.

Jeg har ovennænte og tilsluttet via USB, endvidere har jeg et netkort 10/100 forbundet til en switz, hvotil jeg har andre PC'ere tilsluttet, og bruger endvidere deling af Internet.

Jeg har haft mit kabelmodem forbundet via netkort, og jeg mener ikke, at det kørte hurtigere og bedre end nu, tværtimod oplevede jeg andre mystiske ting og er efter mange afprøvninger og megen tidsforbrug fra USB til Netkort og tilbage igen (mange samtaler, venten og skriverier med Oncable) er jeg kommet frem til at den løsning jeg har nu er optimal (uden at komme ind på routere); men det kan jo være at der er kommet nyt.

Det kan muligvis ha' noget på sig, hvis man kun har 1 PC, der ikke skal have forbindelse til andre PC'ere eller andre PC'ere ikke skal bruge samme kabelmodem.

Min forbindelse til Oncable er 256/64, og mener du jeg får en forbedring af hastighed og brug, hører jeg gerne hvor jeg kan finde yderligere oplysninger.

Med venlig hilsen
Bjarne H

Kommentar
Fra : johnl

Dato : 13-09-02 10:31

Hvordan måler du forskelen på hastigheden da jeg kører samme forbindelse men på usb jeg syntes godt nok den er lidt træv en gang imellem
mvh John

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 13-09-02 16:54

Hej John!

Ja - jeg vil også gerne have at vide, hvordan Krible er kommet fremt til at det er hurtigere og bedre med netkort. det kan da godt være Krible synes kabelmodem til netkort er den bedste for hans vedkommende.

Hvis du eller andre mener, det er bedre med netkort; så vær så god!

Jeg er tilfreds med min USB forbindelse.

Her er endvidere et link til hastighedstest: http://www.supportweb.dk/service/speedtest/index.asp

Det kunne jo være smart at teste nuværende tilslutning, og så evt. prøve anden tilslutning og så foretage testen igen!

Men p.t. har jeg ikke behov / lyst til at prøve at ændre i min forbindelse.

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Krible

Dato : 14-09-02 17:53

Det er da muligt at Bjarne H er helt tilfreds med sin USB-løsning og det er da fint for mit vedkommende.

Jeg opsætter pc'ere hos private - og i den anledning har jeg konstateret problemet/løsningen

>Bjarne H skriver:
>Jeg har haft mit kabelmodem forbundet via netkort, og jeg mener ikke, at det kørte hurtigere og bedre end nu, >tværtimod oplevede jeg andre mystiske ting og er efter mange afprøvninger og megen tidsforbrug fra USB til Netkort og >tilbage igen (mange samtaler, venten og skriverier med Oncable) er jeg kommet frem til at den løsning jeg har nu er >optimal (uden at komme ind på routere); men det kan jo være at der er kommet nyt.

Det kunne være interessant at høre om de "andre mystiske ting" - Det KAN være lidt bøvlet at gå fra USB til netkort, men når det så virker..... og det har rigtigt nok ikke noget med routere at gøre.............

>Det kan muligvis ha' noget på sig, hvis man kun har 1 PC, der ikke skal have forbindelse til andre PC'ere eller andre >PC'ere ikke skal bruge samme kabelmodem.

NIX - jeg har haft sat samme løsning op på tcp/ip-netværk med 3 maskiner, hub og en maskine der var gateway til internettet med netkort til modem.

Løsningen jeg skriver om var dog mest møntet på stand-alone pc'ere.

Jeg kører selv med linux-server (SME-Server) som gateway til 256/64 forbindelse, med 2 maskiner opkoblet via hub

>Min forbindelse til Oncable er 256/64, og mener du jeg får en forbedring af hastighed og brug, hører jeg gerne hvor jeg >kan finde yderligere oplysninger.

Det er netop det jeg prøver at forklare - "TDC-webspeed skriver ikke noget om det" - og jeg kan da kun skrive hvad min erfaring er på det punkt. Du skriver selv at du har haft mange samtaler m.v. med Oncable - så det kunne jo tænkes at det ikke var der at løsningen lå. Der er mange privatbrugere der tager den "nemme" løsning med USB - og derefter ikke kan forstå det ikke kører en dyt hurtigere end da de havde en ISDN-forbindelse.
Lige pt kan jeg ikke foretage en realistisk hastighedsmåling da min server bliver bombarderet med nimda-angreb, men alle de steder jeg har lavet en opsætning har der været en MÆRKBAR forbedring - så man ikke er i tvivl.

>Men p.t. har jeg ikke behov / lyst til at prøve at ændre i min forbindelse.

Det er fint - så har du ramt det rigtige for dig! og er ikke en af dem der ringer til mig

Og inden jeg kommer for meget ind på janteloven der gælder på Kandu.dk's sider, kan jeg jo kun tilføje at der ikke er nogen som helst regler uden undtagelser - slet ikke inden for pc - for så havde vi ikke haft disse sider.

Med venlig hilsen

Krible

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-09-02 05:38

Hej krible!

Tak for dine kommentarer. Men jeg mangler stadigvæk dokumentation for din påstand om at Internettet kører hurtigere med netkort.

Andre mystikske ting var eks.v, blå skærme, andre fejlmeddelelser og at jeg ikke havde kommunikation melem de andre PC'ere, samt at jeg ikke kunne komme på Internettet med nogen af PC'erne. Det viste sig, at TDC / Oncable kun accepterede en IP-adresse, og ved gentagne forsøg fra forskellige PC'ere gav dette fejl hos dem, og der skulle så nulstilles m.m. hos TDC / Oncable, og det kunne de ikke gøre lige med det samme, derfor venten - prøven - venten prøven.

Jeg har selv gjort opmærksom på, at hvis man har en hub eller også vil købe en sådan, så er det nok en udmærket løsning at bruge netkort. Dette fandt jeg dog først ud af efter alle problemerne.

Men når det drejer sig om en stand-alone PCV, så er det langt det nemmeste og hurtigste at bruge USB.
(Skal ikke rette/ændre i netværksopsætninger - Andre Computere)

Jeg har tidlige beskrevet, at hvis man vil have flere PC'ere uafhængigt på Internettet så er en løsning med netkort, swits og hub det optimale.

Du skriver:
"Og inden jeg kommer for meget ind på janteloven der gælder på Kandu.dk's sider, kan jeg jo kun tilføje at der ikke er nogen som helst regler uden undtagelser - slet ikke inden for pc - for så havde vi ikke haft disse sider."

IKKE FORSTÅET!

Du skriver et tip, hvor du fortæller at netkort-løsningen er hurtigere og bedre.

Jeg gør opmærksom på, at jeg har haft store og langvarige problemer med den løsning, du foreslår.
Det ka' der da ikke være noget galt i, jeg har da heller ikke skrevet at din løsning ikke dur vel!
Så la' lige vær! - hva' og vær åben for konstruktiv kritik!!!

Og med hensyn til hastighed, så har jeg prøvet begge del, og har den opfattelse at med min 265/64 forbindelse er der ikke forskel, om der er forskel ved højere hastigheder, kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke har prøvet det.

Jeg har opgivet et link til hastighedsmåling samt testet min forbindelse med andre værktøjer, og kan oplyse, at min USB forbindelse har lang højere hastigheder end lovet af TDC / Oncable.

Sluttelig gør jeg opmærksom på, at hvis man har flere PC'ere, som skal have uafhængig adgang til Internettet så er løsningen netkort, swits og hub; men ikke til en stand-alone løsning efter min mening.

Mvh
Bjarne H

Accepteret svar
Fra : Krible

Modtaget 50 point
Dato : 15-09-02 09:34

og den lader vi så Stand-alone.........

Det er jo ikke meningen at vi skal blive enige i dette forum

Mvh Krible

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 15-09-02 11:33

OK - Tak for svaret Krible .)

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 08-07-03 23:18

Forresten Bjarne - så anbefaler TDC offentligt selv at bruge netkort idag!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 09-07-03 01:14

Helt fint - men det gjorde de ikke da jeg fik kabelmodem, jeg prøvede men fik kun problemer ud af det og ventetid på flere timer / dage for at tale med supporter hos TDC / Oncable!

Istedet foretrækker jeg stadig deling af netværk via USB ellers skal jeg have 2 netkort i eller anskaffe mig en router / hub eller yderligere - og hvorfor lave om på noget, der virker upåklageligt?

Jeg har prøvet med min nuværende switz og netkort og det var ikke godt; men som sagt jeg kan betale en mdl. afgift for en IP-adresse mere; men det ville da være for dumt - ikke?

Mvh
Bjarne