/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Varmen i bilen forsvant??
Fra : Bragesvej
Vist : 394 gange
20 point
Dato : 22-03-05 10:54

Efter motoren blev udskiftet (Ny kølervæske på selvfølig) ja så efter ca 10 km forsvant varmen i bilen, motoren hade normal drift temperatur,
det var koldt så jeg gik ud for at se hvad der var galt, jeg lettet låget på køler beholderen, og alt så normalt ud,
så kørte jeg igen, og varmem kom tilbage...

Har der sidet en luft lomme??

Min kamarat siger der muligvis sider en slags udluftning et sted, man kan pille ved???

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 11:25

Åh, den gamle Golf

Ja, hvis alt har været i orden siden, har der siddet en luftlomme.
Men så må den have manglet lidt vand bagefter skulle man tro.

Men hvis problemet fortsat vender tilbage, er der to muligheder: enten vandmangel eller en defekt toppakning/topstykke.
Og ved vandmangel vil varmen forsvinde, komme igen skiftevis mens du kører, mens varmen højst sandsynligvis vil blive helt væk under kørsel, ved defekter i toppen.
Der er ikke nogen udluftning, påfyldningsbeholderen sidder højest på anlægget, og vil derfor bevirke at under kørsel bliver vandet cirkuleret rundt i hele anlægget for derefter at den mængde luft der har været, komer op i beholderen så væskestanden i den synker.

mvh dova

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 30 point
Dato : 22-03-05 11:27

Det er helt sikkert en kuftlomme, Jeg ved ikke hvor udluftningshanen sidder på din bil. Men en lille rask tur plejer at løse problemet.
Hvis du finder udlufningshanen, så skal der sikkert lukkes en masse vand + frostvæske ud inden du kommer til luftlommen

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-03-05 11:35

Ja ja varmen var der hele turen hjem, og her til morgen va den ok igen..

Dova... defekt top pakning....du skal enelig ikke gøre mig mere nervøs, vis det var det den var gal, hade jeg nok opdaget det på kørslen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 11:39

Nej undskyld Bragesvej, du har været hårdt nok ramt allerede med at skulle skifte motor på en bil du ikke engang har haft i 14 dage.

Men det var bare sådan, at hvis nu problemet ikke løste sig og...........

mvh dova

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-03-05 11:42

Den køre sku som ny starter med det samme når den er kold (Ja det er sku lige før den starter inden nøglen kommer i så det er jeg meget glad for, det blev til lidt mere penge en jeg regnet med, men så har jeg også fået en ny renoveret motor i, og der er jo snildt 500000km i den......

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 22-03-05 11:44

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-03-05 11:50

Jamen det er da rart at høre, at det virker nu

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 22-03-05 11:55

Tak for svaret valde..

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-05 11:58

Sådan en bil har jeg også haft, den begyndte at snurre hvis den hørte nøglerne rasle i lommen, så ivrig var den på at komme ud en tur

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-05 12:14

Selv tak

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-03-05 12:14

Selv tak