/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl under opstart af Windows XP
Fra : sion
Vist : 657 gange
200 point
Dato : 21-03-05 17:18

Når jeg starter win xp op, kommer der en fejlmeddelelse lige før logon plejer at komme. Jeg kan ikke nå at læse fejlmeddelelsen, før computeren genstarter - dog har jeg i splitsekundet lagt mærke til, at der står noget med "virtuel hukommelse".
Jeg har prøvet at starte i fejlsikret tilstand mv., men uden held. Jeg har desuden forsøgt at reparere windows vha. installations-cden, men det virkede heller ikke.
Har nogen et forslag til hvordan, jeg skal løse problemet?

For at redde de filer, som jeg ikke lige har fået lavet back-up på, har jeg installeret et windows xp ved siden af det defekte, men derfra er der ikke adgang til "documents and settings" for den bruger, jeg har på det defekte windows.
Er der nogen, der har en idé til hvordan, jeg kan få kopieret filerne fra "documents and settings"?

Simon

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-03-05 17:58

kan være et orm eller virus prøv at spørge hos www.spywarefri.dk (forum)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-03-05 21:13

Har du prøvet at starte i fejlsikker tilstand, ved at holde F8 nede ved opstart?
Det din komputer prøver at fortælle dig, er at den ikke har så meget hukommelse (Ram) og derfor bruger harddisken som en hukommelse. Denne er blevet brugt og ikke frigivet igen .(Slettet) Måske fordi du har slukket pludseligt.
Eller du har selv stillet den for lavt.

Sådan ændres størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse
Åbn Computeradministration (lokal).
Højreklik på Computeradministration (lokal) i konsoltræet, og vælg derefter Egenskaber.
Klik på Indstillinger for ydeevne under fanen Avanceret, og klik derefter på Skift under Virtuel hukommelse.
Klik på listen Drev på det drev, som indeholder den sidefil, du vil ændre.
Skriv en ny størrelse på sidefilen i megabyte i boksen Størrelse ved start (MB) eller Maksimal størrelse (MB) under Størrelse på sidefil for det valgte drev, og klik derefter på Indstil.
Hvis du formindsker sidefilens mindste eller maksimale størrelse, skal du genstarte computeren, før ændringerne træder i kraft. Forøgelser kræver normalt ikke en genstart.
VH Palle Hansen

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-05 21:42

Du skulle vel ikke ha' rodet dig ind i samme 'Sasser' problem som JanneP i http://www.kandu.dk/dk/spg/63109
Prøv at kør et par af de online scannere som de har på Spywarefri http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm og se om det ikke afhjælper problemet. Ellers må du ind i deres forum... som rotw jo også foreslår - husk han kom først med Spywarefri... ikke mig.
God påske
Søren

Godkendelse af svar
Fra : sion

Dato : 22-03-05 10:01

Jeg prøvede at læse JanneP's spørgsmål og de tilhørende svar. Ad denne vej kom jeg til http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm og fandt et link til http://support.microsoft.com/?kbid=308421 hvor jeg kunne læse hvordan, jeg kunne få adgang til "documents and settings" for brugeren på den defekte windowsinstallation. Dvs. at jeg nu kan få lavet en kopi af alle mine vigtige dokumenter, og derefter formatere og geninstallere windows.

Jeg har ikke lavet nogen virus- eller spywarescanning, da jeg under alle omstændigheder skal have formateret computeren (jeg vil jo ikke have to styresystemer liggende). Jeg har også meget svært ved at tro, at maskinen er inficeret, da både windows og antivirusprogrammer er fuldt opdaterede.

Simon (en glad mand - igen)

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-03-05 13:31

Hej Simon
Glad for det lykkedes for dig. Jeg er ikke så aktiv lige p.t. da jeg ligger på langs med halsbetændelse
Takker for points... og rigtig god påske
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-03-05 13:34

NB: Spyware kommer som regel igennem... også ved opdateringer. Et godt råd er at studere lidt på http://www.spywarefri.dk de har rigtigt mange gode løsninger + et fantastisk forum... når det er gået galt.