/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Kattepension eller??
Fra : acilia
Vist : 949 gange
20 point
Dato : 21-03-05 17:01

Jeg ved ikke hvad der skete - jeg har skrevet dette een gang foer - men det forsvandt sporloest saa nu proever jeg igen:
Hvad goer man med sin kat hvis man skal paa sommerferie? Hvad er bedst? At afleverer dem i en kattepension eller at lade katten blive hjemme?

Jeg har en lille kat som har en stor have (og en hundelegekammaerat - overboens) - Neffie som min kat hedder kan altsaa rende ude og inde som hun har lyst i den uge jeg skal vaere vaek.

Jeg er bare saadan i tvivl om om hun bliver frygtelig ensom naar hun ikke har selskab i en hel uge. Jeg kan sagtens faa overboerne til at fodre hende men de er jo ikke hos hende mere end lige 10 min. om dagen.

Der er lang tid til jeg skal afsted, men det ligger mig altsaa temmeligt meget paa sinde at finde den bedste loesning.
Hvad hvis jeg nu fandt en rigtig god katte-pension ville det saa vaere bedre for hende?

Bedste loesning ville selvfolgelig vaere at finde nogen der kunne bo hos hende i den uge, men det er lidt svaert for jeg bor temmelig langt uden for byen (Rom, Italien - er der nogen der gerne vil have en gratis feriebolig i 1 uge sidst i Juni?..

Jeg kaster ihvertfald spoergsmaalet ud til alle jer katteelskere derude og saa haaber jeg vi kan faa en lille konstruktiv 'snak' om hvad der mon er bedst for kattene..

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 30 point
Dato : 21-03-05 17:11

Din kat kan sagtens være "alene" hjemme i en uge.

Du har jo din overbeboer der vil komme og sørge for mad og drikke til katten.

Hvis din kat samtidig har mulighed for at rende ude som inde i den uge du er væk vil jeg mene at det er den rigtige løsning at katten bliver "alene hjemme"

Sidste år var mine katte alene hjemme i en uge. Der kom en hver dag og gav dem mad og vand.

De tog ikke skade, men blev naturligvis glade da jeg kom hjem igen.

Hilsen og god påske

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 17:18

Det bedste er at lade katten være hjemme og få den passet som du selv er inde på.

Og hvis de så kan holde lidt øje med den også udenfor fodringstiderne.
Der er altid en lille risiko for, at katten vil gå sin vej hvis den føler sig ladt alene.

mvh dova

Kommentar
Fra : paulaarenas

Dato : 21-03-05 17:45

Kattten har det absolut bedst med at være hjemme. Kunne du ikke overtale en af dine bekendte at bo hos dig den ene
uge, det vil jp være perfekt eller bare over weekend, det vil også hjælpe lidt på det og katten kan også godt klare sig en uge men det vil nok være bedt at din nabor brugte halvtimestid sammen med katten ved fodringstiden så den
ikke følte sig så alene. Du kan ogsså sætter en anonce op po supermarkedet hvor du spørger om der er nogen som har lyst til at passe din kat hos dig, det koster selfølgeligt lidt.

Med venlig hilsen
paula

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-03-05 00:38

Jeg er helt enig i, at katten har bedst af at blive hjemme i vante omgivelser, samt at have mulighed for at lege med sin hundekammerat. Det er også fint at naboen gerne vil fodre den. Yderligere ville det være et plus, hvis du kendte en ung pige, der var villig til at komme for at lege og underholde katten i et par timer hver dag i den pågældende uge. Mange unge piger vil gerne tjene nogle gode lommepenge. Event. kan du annoncere om dette i lokalavisen eller ved opslag. Det er vigtig at den nye person kan lære katten at kende inden du tager af sted.
Held og lykke med foretagende.

Godkendelse af svar
Fra : acilia

Dato : 22-03-05 09:06

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 22-03-05 09:07

Kaere Alle
Tak for jeres svar - jeg kan godt se at der er bred enighed om hvad jeg skal goere - jeg mente nok at det var det bedste men syntes alligevel at jeg ville vende den engang.

God dag allesammen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 10:05

Selv tak

Jeg har lige læst dit spørgsmål igen.

Dit tilbud om en gratis feriebolig sidst i juni, står det stadig ved magt.

Hvis ja er jeg interesseret.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 22-03-05 11:27

ans - skriv til mig paa s.elkjaer@ifad.org saa kan vi diskutere evt. laan af mit hus.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-05 11:02

acilia jeg er ved at skrive til dig nu, så slet det andet spørgsmål, men er nu blevet i tvilv om hvilken adresse jeg skal bruge.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-03-05 11:05

Citat
Jeg ved ikke om du mente det alvorligt at du er interesseret i at laane min lejlighed mens jeg er paa ferie i Juni - hvis du er saa skriv til mig (maaske saa du ikke min besked fra igaar) - skriv en email paa susser@writeme.com

datoerne er fra ca loerdag 25 Juni til loerdag el. soendag den 25/26 Juli

Kommentar
Fra : acilia

Dato : 23-03-05 11:05

okay - sorry for forvirringen - brug den foerste jeg skrev