/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vand i Danmark
Fra : CLAN
Vist : 851 gange
290 point
Dato : 21-03-05 13:19

Her kan man så boltre sig i pølen om vand... i stedet for under Tips
Den mest vandede får points... alle 10 (eller flere hvis den er 'våd' nok)
- http://www.kandu.dk/dk/tip/10892
- http://www.kandu.dk/dk/tip/10893
- http://www.kandu.dk/dk/tip/10894
og ja selvfølgelig skal man ikke drikke mosevand, eller udvinde grundvand lige ved siden af Keminova
God påske
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 13:26

Tilføjer lige denne vandpyt også
http://www.kandu.dk/dk/spg/63080

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 13:29

Jeg drikker aldrig vand....Fisk parrer sig i det!!!!

Vand i kroppen?? Herregud, Jeg vidste, at den afskyelige væske ville blive min død.

Citater: W.C. Fields

mvh dova

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 21-03-05 13:34

fisk!! ...og mange andre. pattedyr f.eks

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 13:39

CLAN - Jeg syntes bare at du konkluderede lidt vel rigeligt ud fra det angivne link.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 13:47

Ingen konklution fra min side (bevidst altså). Jeg ville bare flytte emnet fra 'Tip' og til et mere 'åbent' forum
dova Hjjææælp vi drukner - indefra

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 13:53

CLAN - Læs selv overskriften på dit tip. Det er en da konklusion. Og en forkert sådan. Men det er da prisværdigt at du åbner denne tråd så alle slipper for disse debatter i tips.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-05 13:59

Vand her? Ingen risiko, 30 meter nede er det fugtigt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 14:07

Nåhhh! Jamen der havde sikkert været mere effekt i en overskrift der hed 'Ja det Danske vand er giftig'
Alt er jo relativt... jeg opgiver jo ikke mængder af det ene eller det andet... og generelt, så HAR Damnark noget af det reneste drikkevand - set på verdensplan, mængde osv. men det er da godt at vi har fokus på kvaliteten af vores drikkevand.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-03-05 14:09

En stor vandseng indeholder nok vand til at fylde et 100 kvm hus med 4 centimeter vand (sån' cirka)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 14:10

Her på Herning-egnen henter vi vandet op fra imellem 200 og 300 meter og der er forureningen endnu ikke nået ned. Det vand vi tapper i vore vandhaner kommer fra samme reservoir som Harrild's Kildevand, der sælges på flasker til en mindre formue i supermarkeder. Der sælges alligevel meget Harrild's Kildevand i Herning.
Folk har svært ved at tro at det de tapper fra hanen kan være lige så godt eller bedre som det de køber i supermarkedet. Det de køber i supermarkedet KAN være forkert opbevaret, for gammelt o.s.v.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 14:10

- http://www.dmu.dk/Vand/
og så kan man jo liiige teste sin viden på http://www.geus.dk/viden_om/vogv-quiz-lille-dk.htm

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 14:13

Skal i byen med lillemor, men debatten kan helt sikkert køre uden mig - kaster lidt mere på bålet for at 'hæve' interessen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 16:34

Har lige læst dette

Citat
/Forsiden /Nyheder /Artikel 21. 03. 2005

Laver urin om til drikkevand

NASA har udviklet en teknologi som renser urin og sved og laver det om til rent drikkevand

Piet Baunø - 11:48 - 21. mar. 2005

Forskere hos NASA har fundet ud af, hvordan de kan lave sved og urin om til rent drikkevand, skriver norske Dagbladet.

Marshall Space Center i Huntsville, Alabama har testet rensningsanlægget, der som udgangspunkt skal bruges om bord på rumstationen ISS.

Teknologien skal testes frem mod 2007, så det sikres, at den kan klare en tur i rummet.

- Astronauterne skal bare svede og gå på toilettet, så klarer systemet resten, siger Robyn Carrasquillo, der er miljøkontrolchef på rumcenteret til nyhedsbureauet AP.

I størrelse svarer rensningsanlægget til to almindelige kummefrysere.

Private selskaber har allerede udviklet mindre og enklere versioner, som skal bruges på jorden.

Virksomheden Crestridge har i samarbejde med byen Reno i Nevada og den velgørende organisation Charity for Kids, produceret et rensningsanlæg som blandt andet skal bruges i Sydøstasien, hvor meget af drikkevandet blev forurenet ved flodbølgekatastrofen.

Det er s'gu da genbrug, der vil noget. Tis i kummen og drik af hanen. Det hele kommer fra din egen krop. Værsgo' og skyl.

Fra denne side http://ekstrabladet.dk/VisArtikel.iasp?PageID=287459

God påske

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 16:40

Ja ja, jeg ved godt at det ikke havde noget med vand i Danmark at gøre, men det var da noget om vand.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 16:42

Hej ans... ja så kan man da med sindsro sige, at man tager pis på hinanden

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 16:45

I mit omtalte link henviser jeg til nogle artikler, blandt andre denne her : http://www.waterdistillersaustralia.com.au/waterchoiceisclear.htm
Indtil videre at dømme ud fra diverse kommentarer lader det til at den endten ikke er læst eller bliver opfattet som en gang ævl.
Jeg kan godt forstå at det starter en skepsis at se salg og udførlige artikler fra fagfolk på samme side, det er jo lige som at se i de blad for gigtens bekæmpelse der nærmest er sponsoreret af gigtmedicin-forhandlere. Iøvrigt sagde jeg i mit link at det danske vandhanevand har ry for at være vældig godt, men at det er truet, det er en kendt sag, der har været meget omtalt i medierne.
Nu vil jeg ikke gå ind i en diskussion her, for min logiske sans og fornuft har taget stilling til sagen så jeg følger tippet om ikke at "skændes".
Hej-Hej

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 16:51

skændes
Vi skændes ikke... udveksler bare synspunkter - i gemytligt lag

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 16:58

Hvem skændes? Vi bare - [hør] og leger og lidt

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 16:58

mulberry

Se det fra den humoritiske side

Det var jo de Clan lagde op til eller har jeg misforstået det

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 17:06

Så siger vi det, - det er nu også mere i den anden tråd at folk vælter over hinanden for at være enige om at være negative uagtet at de ikke har nogen baggrundsviden af særlig værdi, ikke tager sig tid til at undersøge sagen og tænke swig om før de udtaler sig og ligefrem fejlcitere. Det er den form for .******, som jeg ikke gider diskuterer med. Udveksle og lave sjov er jeg da helt på det ene med.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 17:06

ans... slet ikke (du har fanget den)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 17:08

Ja ja jeg er ikke så hurtig, altså, jeg har ikke set arne og ans´s kommentarer før efter jeg lige sendte.
ROOOOLIG NU!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 17:10

ene = rene
Hvorfor ska det vær så besværligt
når det er så lidt der ska til?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 17:13

OK - Mulle. Men jeg synes da ikke at der er nogen i den anden tråd der er specielt negative heller. At ikke alle er enige med dig, må du jo bare lære at leve med. Der kommer da hverken skældsord eller direkte uintilligente indlæg. Den tråd er også bare et udtryk for en meningsudveksling.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 17:13

skidt med det mulberry... bare vi 'hygger' os, og så tilhøre vandet i Danmark stadigvæk noget af det bedste.
Arne... var det ikke i militsen vi tilsatte jod - urgh for den lede, hvor det smagte

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 17:17

På Peder Skram og Herluf Trolle tilsatte vi Klor til vandet. Derfor var så mange af os blonde og brugte oceaner af Tabac og Old Spice efter badet. Kaffe og The blev brygget af Dansk Vand. Uffeduffeda.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 17:24

Nu hvor vi er ved vandbehandling, så kan jeg da huske (og endnu på platformene) at man tilsætter klor. Det skal dog ligge under 3 ppm. I 'gamle' dage tilsatte vi også kalk og hexametafosfat.
Klor kan smages og lugtes hvis man ligger på 3 eller mere i ppm. Så længe man kan spore klor, ja så er det aktivt, så derfor er det med at holde det så lavt som muligt. Det er / var en 'kunst' at mestre for den vagthavende MM.
Ditto kan jeg huske de gamle Hydrazin filtre (de stank af medicin) og var/er direkte sundhedsskadelige. I dag benyttes der UV gennemstrømnings filtre, men der kommer sikkert en dag, hvor de også finder ud af, at det også er sundhedsskadeligt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 17:27

Lige nu har jeg mere en nok i at behandle en halsbetændelse (med en, to, tre eller flere Toddy)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 17:28

Måske kan de også bruge det på platformene, som mit link henviser til

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 17:29

ans... jeg skal foreslå det til dem

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 17:30

God bedring CLAN.
Så vidt jeg ved er der ikke vand i "Toddy"

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 17:36

Flådens skibe har idag anlæg til at fremstille ferskvand af saltvand. I min tid fandtes sådanne anlæg kun på de største Krydsere og Hangarskibe, de var nemlig enormt store. Idag kan et sådan anlæg laves så det ikke fylder mere end et middelstort køleskab. Vi havde KUN det vand vore ferskvandstanke kunne rumme, og efter 14 dage i søen var det ikke egnet til kontakt med menneskekroppen hverken ind- eller udvortes. Derfor tilsatte man klor for at fjerne bakterier. Behøver jeg at sige at vore kokke brugte mange krydderier for at gøre ædelsen ædelig? Og hellere drikke en whisky ren end forurene den med isterninger lavet på dette stinkende klor-vand.
Det giver jo mindelser om Sejlskibenes ormebefængte beskøjter der næsten kravlede ned af sig selv.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 17:38

Der er ingen destillationsapparater på dette link:
http://www.waterdistillersaustralia.com.au/genie_water_distiller.shtml
Men afkogt vand kan disse "maskiner" godt lave.
Og kulfilteret fjerner da nogle urenheder.
Ionbyttet vand (opvaskemaskiner) fjerner ikke kalk og forskellige salte men gør at kalken har svært ved at udfælde ved ca. 50-60 gr.
Dobbeltionbyttet vand (omvendt Osmose) fjerner næsten alt det der gør vandet "robust" overfor forskellige angreb - og bliver nemt "dårligt"
Destilleret vand er dobbeltionbyttet vand som er "kogt" i ca. 5 trin ved meget høje temperaturer (150 g.) - dette bliver også nemt "dårligt"
Men hvis vi nu autoclaverer dette vand - så bliver det helt dødt og er godt til at blande med medicin (drop) men ikke nogen smagsoplevelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 17:48

Har I forresten hørt at det var en fattigrøv fra Amager der vandt ca. 36 mill. i Jokeren. Hvor bli'r Molo af? Hæ hæ. Mon han er rejst på ferie i sin nye Ferrari.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 21-03-05 17:54

Der blev tidligere nævnt "genbrug" af vand! Jamen der er jo kun den samme mængde vand på jorden som der var i tidernes morgen, Mon ikke det altsammen har været genbrugt adskillige gange? Så er der nogen tænker på hvor mange parts per million ppm mente jeg der er af urmenneskets pis i vores drikkevand?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 17:59

Sludder valde. Vandet bliver jo filtreret på sin vej ned igennem jordlagene, så alle urenheder udfældes i forskellige jordlag og bliver ædt af forskellige bakterier. Men tanken er da meget sjov/ulækker.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 21-03-05 18:13

Klor fordamper, så hvis der er klor i drikkevandet, så hæld det i en karaffel og sæt den - uden låg - ind i køleskabet et par timer, så er klorsmagen væk og vandet koldt og nogenlunde velsmagende.

Sig mig, mangler der ikke en smiley for SKÅL?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 18:30

Vi plejer at bruge i mangel af bedre. At den hedder tømmermænd gør den jo ikke ringere som symbol.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 18:55

CLAN

Jeg kommer lige til at tænke på en vittighed:

"Der var en gang en lille kineserkok. Besætningen slog og sparkede ham altid. De var utilfredse med maden. En dag hvor besætningen får mulghed for at gå i kirke fortalte præsten ,at man skulle være god ved andre.

Besætningen tænkte over det. Da de kommer tilbage til "skibet" siger de til den lille kok.

"Vi skal nok behandle dig pænt fremover"

Kokken bliver glad og siger:

"Så skal jeg lille kineserkok nok være sød. Jeg pisser ikke i suppen mere".

Fortsat god påske og glæd dig over at du er på landjorden

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 19:06

Nu ved jeg hvorfor, at de kinesiske restauranter siger at deres pekingsuppe er ens over hele verden.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:09

Jeg troede lige det hed Pekingesersuppe. I Kina spiser de jo som bekendt hunde!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 19:15

Citat
Pekingesersuppe

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 19:15

Jeg stemmer på Arnes vitz.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 19:16

Nåhh ja, i Peking ser de kun på suppen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 19:17

Ka' man stemme på en vits i denne tråd?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:24

Og så er der nogle der kun ser på suppedasen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:26

Ja man kan ans, hvis den er vandet nok. Det har CLAN jo selv sagt.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 19:31

Den mest vandede kommentar får alle 10 point, men desværre kan Clan ikke tælle.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:35

Der er jo heller ingen der siger at han skal tælle stemmer, derfor må man da godt stemme aligevel. Ik'Å?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:39

emesen - I øvrigt siger CLAN:

Citat
Den mest vandede får points... alle 10 (eller flere hvis den er 'våd' nok)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-03-05 19:40

Men der er ikke et øje, der har fundet ud af hvor vandet er kommet fra, eller hvordan det er opstået.

Man tror, og det kunne tænkes, men ingen ved det. Vidste i det?????

Keldd

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 19:43

Alt er tilladt
Burde måske nok ha' kastet den ind under "Smalltalk"
Pyt feberen raser, øjnene brænder, føler man sidder inde i en ballon og Toddy efter Toddy glider ned - hvilket gør tastaturet uklart - gu' ved om jeg er blevet snigløbet af forurenet vand (genindvundet morgenpis fra en malarieafdeling).
eme... jo jæ' ka' så... lige nu har jeg 20 fingre (på hver hånd)

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 19:43

Ja, hvis jeg havde en ladt vandpistol lige nu, så var det ikke katten der hvæser kløer på molos nye ferrari jeg ville sigte efter, næ nej, men på den smøg du har i flaben EMESEN, var du ikke holdt op?!, begyndt igen?!, HM!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-03-05 19:45

Gælder det at græde????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 19:46

Rigtigt Keld. Det minder lidt om historien om hyrdedrengen der ved Æ Davrebuur fik øje på nogle små mørke korn i osten og straks spurgte: Hwa faen er det? Så svarede Madmor: Det er Kommen. Knægten svarede: Ja wall er et kommen, men hwor æ et kommen fraa?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 19:56

Keldd... der var engang man troede det var et grundstof... tsk, tsk
http://www.trustrupvand.dk/artikler/vand.pdf

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 19:58

CLAN
Det er da ØL der er et grundstof, ihvert fald i følge Monrad & Rislund

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:01

dova...
Ja de sidder helt sikkert og analysere molokylestrukturen i Kylle Kylle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:03

ans... er du her endnu??

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 20:05

Keldd - vandet kommer fra vandrøret
muldberry (mentolsmøg ude i kulden)
OK clan du kan godt tælle.............her har du lige de 200 jeg skylder (han får 100)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 20:07

Hverken Vand eller Øl er grundstoffer men Øl er en Grundlæggende nødvendighed for at kunne lade rigelige mængder af Vand. A propos vand: Hvad sagde frøken Vandmand til Hr. Brandmand?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-03-05 20:08

Prøv lige at vær lidt seriøs dova, ha ha ha ha.

Nå, hør her. Første gang da jeg så, man hældte vand ned i cement, sten, og sand, og det så bagefter

var beton, undrede jeg mig længe, og prøvede at finde ud af hvad der skete, det kunne ikke forklares på det

tidspunkt, men det kan det vel nok i dag. Dog tror jeg ikke jeg vil vide det, så forsvinder mystikken jo.

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-03-05 20:08

Rul mere slange ud!!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:10

creamy... så falder vi bare i den

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 290 point
Dato : 21-03-05 20:12

Nix Creamy - Hvad pokker er det for en vandpik at stille med?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 20:12

Craemygirl................. du er i en anden kategori.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 20:15

Nej CLAN og emesen. Creamy svarer bare på min lille gåde. Se ovenfor.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 20:23

Nåe - jeg troede det hørte til under "Vand og VVS".
jeg må spørge publikum............

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:28

Nå men vi skal vel til det... og jeg er da slet ikke i stand til at måle vanddybden på alle disse indslag. Ans har trukket sig fra vores lille vandhul, og der er kun et par enkelte guldfisk tilbage.
Lad os tælle i stedet for - det går ALDRIG godt for mig... emesen har stjålet min kugleramme, så jeg slår et 'X' på skærmen i stedet. Lad os nu se... ventetiden kan I benytte på den her (som også omhandler vand).

Citat
En abe og et firben sidder i et træ og ryger en joint.
Firbenet bliver tør i halsen og går til floden for at drikke vand.
Den er noget påvirket og falder i vandet.
En krokediller ser det og hjælper den op, og siger "Hvad laver du dog?".
Firbenet fortæller om jointen og om tørsten.
Krokedillen går ikke ind for stoffer og går ind i junglen for at få sig en snak med aben.
Ved foden af træet kigger den op på aben og udbryder: "HEY DU!"
Aben kigger sløvt ned og udbryder tåget: "Fååååck-manner' hvor meget vand drak du?"

Nå men den mest aktive i denne pøl er.... Arne du fortjener dem sgu' ikke

Opretter en ny i smaltsnak til at fortsætte nattens eskapader... jeg lukker den engang i morgen.
Ans... du burde nu ha' haft en håndfuld points for den der "genindvinding", men de kommer en anden dag.

Hygge til jer alle sammen og rigtig god påhå-hik-ske
Søren

Godkendelse af svar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:29

Tak for svaret arne.jakobsen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 20:34

Søren - Fik du den med Frk. Vandmand og Hr. Brandmand?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:38

Jow' jow... den er "fanget" (har hørt den før)
I kan fortsætte på http://www.kandu.dk/dk/spg/63128
Jeg skal ind og "svede" lidt ud, så påsken kan blive rigtig fornøjelig.
Arne... du var trods alt den mest aktive, og ikke alt var vandet
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 20:39

Bare fordi jeg lige skulle destillere noget vand så slutter det hele

God påske

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 21-03-05 20:48

Søren. Gu' har du ej hørt den før, jeg har selv fundet på den i anledning af denne tråd. Men TAK og god bedring. AJ

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 20:57

Jo da... du er sgu' ikke den 1'ste med den der Hr. & Fru Brandmand... og creamy kom med det gængse svar - rul mere slange ud
Har lige slettet den anden streng... opretter den en anden dag - ingen gad og "lege".
Takker... sidder rent faktisk og sveder tran af alle de der Toddy'er, men jeg kan jo genindvinde det og tage et bad i morgen tidlig
Vi snakkes...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-05 21:02

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 21:17

Whiskey kan virkelig få vand til at smage grimt......Hvis man har glemt at blande det i

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-03-05 23:32

hfnp - det kostede lige, at være nysgerrig
Og lad os holde en rigtig god og ædruelig påske.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-03-05 09:39

emesen... ædruelig! Hvad er det for et ord? Der skal da festes og hygges (uden at gå amok). Diverse brygmestre har jo brudt hovedet med at lave påskehumle, så deres anstrengelser skal da belønnes

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-03-05 10:00

ogggg, så er det jo i dag "World Water Day"
http://www.google.dk/search?q=world+water+day+2005

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-03-05 10:06

NNBB: Arne... hvis Molo er ude at køre Ferrari, så er de penge ham vel undt
Lad os håbe han har købt den gamle model F40 frem for Enzo, da der er for meget elektronik i den - det vil han bare fuckke up

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 10:11

Troede kun at emesen var i røgfri zone

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 16:22

Sorry - jeg kan vel også skrive forkert.................
ædruelig påske > druelig maske
.
Ingen smøger/slut med de våde varer/nul damemennesker
Jeg har nu kun een fejl tilbage......................og det er min hals.