/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
uafhængig økonomisk rådgivning
Fra : jabco9240
Vist : 415 gange
50 point
Dato : 21-03-05 11:40

Hej!

Hvor skal man henvende sig, hvis man skal ha' vurderet om det kan betale sig (i mit tilfælde) at indbetale til efterløn i stedet for at investere/tegne pension eller hva man nu kan finde på for at få forrentet sine penge?

Det skal være en uafhængig økonomisk rådgiver - altså hverken bank eller pensionskasse.

Kan det evt, være en revisor - i så fald en hvilkensomhelst en af slagsen?

Jeg fandt Finanshuset på nettet, men det ligger i Fredensborg - og jeg bor i nordjylland....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-05 11:54

Da det kun kan blive en vurdering, ville jeg bruge mit eget hoved og regnemaskine.
Ingen rådgiver er uafhængig, de vil da tjene penge som alle andre.
Om du vinder på den ene eller anden måde er ham ligegyldigt, nogle garantier kan og skal
han ikke give.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-03-05 13:49

Prøv at kigge i lokalaviser og lokaltelefonbøgers fagregister under økonomisk rådgivning, det er ofte sådan nogen steder der annonceres.

mvh dova

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-05 14:02

Det kunne være sjovt at høre med en økonomisk rådgiver og derefter en spåkone.
Svarene er sikkert lige brugbare.

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 21-03-05 21:16

Tror det for alle ville være klogt at investere, i nordjylland er sommerhuse/sommerhusegrunde en rigtig god forretning.

Har selv 2 sommerhuse og 1 grund i Egense ved hals, som jeg lejer ud.

det er min pensions opsparing, samtidig har man jo også glæden ved dem.

Peter Larsen.

sælger ikke noget lige for en oplysning