/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hente billeder fra nettet
Fra : vildskud
Vist : 1027 gange
100 point
Dato : 21-03-05 08:36

Hmm... Computeren forstår ikke mig og jeg forstår ikke den...
Jeg vil gerne have et billede af en ulv, som baggrundsbillede på min skærm. Jeg har fundet mange billeder på nettet, MEN: når jeg har hentet et billede, er det uklart/ sløret på min skærm. Opløsningen på min skærm er 1024 x 768. Jeg har prøvet at hente billeder der matcher denne opløsning, men de er stadig uklare/ slørede.
Hvorfor?

Vh. vildskud

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 08:40

henter du billeder der strækkes over hele skærmen er det ikke alle der kan tåle at blive det - hvis jeg forstår dig ret.
Er billedet klart og tydeligt som du ser det og bliver utydeligt når du bruger det som skærmdeko kan det simpelthen ikke tåle at blive forstørret hvad netop den funktion med at strække over skærmen jo gør

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-05 08:41

Det må da værer fordi at de billeder du hente har en dårlig opløsning og så er den jo nok sat til at strække billedet for at fylde det ud og derved dårlig kvalli

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 21-03-05 08:41

Du skal nok hente et større billede, det kan være den bliver slørret hvis den forstørres for meget på din skærm.
Hent eventuelt billedet på www.webshots.com

vh
dorthe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-05 08:43

Nå ok ..... du skal vælge billeder fra en wallpaperside så er kvalliteten og dimentionerne i orden
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-03-05 08:44

Nå vi snakker åbenbart i munden på hinanden *SS*
Hej Sune

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 21-03-05 08:49

Tak for hurtige svar! Hvad er en wallpaper side?

Kommentar
Fra : vildskud

Dato : 21-03-05 08:55

hmm... har nu prøvet på webshots, men det er samme problem...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 08:59

wallpaper er billeder der er beregnet til netop det formål du beskriver men vær meget forsigtig med hvor du henter dem da netop mange af de sider kan give problemer .
www.webshots.com er en af mulighederne du kan bruge hvor billederne netop er beregnet til at sætte på skærmen - men klik IKKE på bannere og for eks de smileys der bliver tilbudt.
Hvis du vil have ulve findes der nogen der også - link her:
http://www.webshots.com/search?query=wolf&new=1&source=webshotshome

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-05 09:00

Netprofessor har også en del wallpapers.
http://www.netprofessor.dk/

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 09:02

hvis du blot højreklikke og gemmer kan de være du får billedet i forkert format - brug knapperne i siden for eks 800x600 eller større og download det - så er det ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 09:03

Teil godt link

vildskud - sørg for at få billeder der er beregnet på det - altså store nok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 09:51

vildskud jeg har forsøgt med både webshot og teils link netprofessor - kører også for det meste med skærm på 1024 x768 som dig - og de virker helt fint - har du stadig problemer eller fandt du ud af det ?????????