/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Kan ikke slette cookies
Fra : hvrt
Vist : 1097 gange
100 point
Dato : 20-03-05 21:18

Hey. Når jeg går ind i Stifinder og finder C:\WINDOWS/TEMP, er der 2 filer, jeg ikke kan slette.. Det er ~df24d6 og ~df40c1..... Er det virus eller andet skidt?? eller skal jeg bare acceptere situationen??
På forhånd tak
Helene

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 20-03-05 22:19

kan du slette mappen temp og så opret den igen for så skulle den være tom
hvis ikke så prøv at gøre det i fejlsikret tilstand

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 20-03-05 22:44

Disse to filer i TEMP er nogle som dit system har oprettet, og kan ikke slettes da de er aktive for systemet.
Ved at genstarte oprettes der nye og de filer fra før, er ikke længere aktive og kan nu slettes, men så har du nogle andre der nu er aktive.
Disse filer betyder ikke noget for maskinens funktion.

Filer og programmer der er i brug kan ikke slettes, så længe de er i brug.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-03-05 09:32

Hejsa
Ja dit spørgsmål er jo i og for sig besvaret af severino, men hvis du er nervøs for 'skidt' på din puter, så vil jeg da anbefale dig at kigge lidt rundt på Spywarefri http://www.spywarefri.dk/ her står meget godt + du kan hente en masse 'sikkerheds-pakker' ganske gratis.
Hygge...
Søren

Godkendelse af svar
Fra : hvrt

Dato : 21-03-05 10:27

Tak for svaret severino. jeg er - som alle andre - ikke interesseret i virus eller andet skidt, så det er fedt, at der er nogen, som ved en masse og gerne svarer på spørgsmål........... Helene

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-03-05 19:10

Hvis du ikke allerede bruger de programmer som jeg beskriver herunder, var det måske en god ide at hente dem på www.arlet.dk

Til virus kan du bruge "Avast". Det er gratis og kan opdatere automatisk. - (Min gør det dagligt. Det er der ikke nogen andre virusprogrammer der gør)

Så kan du installere programmet SPYBOOT og lade den rense din PC, efter at den er blevet opdateret. - Så går du ind i "imumisere" og laver en opdatering, hvorefter du aktivere denne. Så vil dette program køri baggrunden og bortvise alle de spyfiler der forsøger at snige sig ind.

Så vil du have nemt ved at holde din maskine ren.
Men stadig skal du sørge for at opdatere bl.a. spyboot, da den ikke gør det automatisk.

Kommentar
Fra : akselbo

Dato : 06-10-10 13:26

samme problematik
i systemmappen temp internetfiler er der 3 cookies, der ikke vil lade sig slette
cookie:<navn>@ekstrabladet.dk/
cookie:<navn>@dr.dk/
cookie:<navn>@nch.com.au/
alle er bittesmå txt dokumenter - hvorfor er det lige at disse 3 som de eneste ikke forsvinder ??
har benyttet både XP-pro's egne værktøjer
har benyttet CCleaner