/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Baggrunds Støj!
Fra : TheOsirisDK
Vist : 635 gange
15 point
Dato : 20-03-05 19:36

Et meget mystisk problem, min pops og jeg oplever for tiden
Vi har begge hver sin computer (medion) og jeg har ikke så længe siden lagt mærke til at hvis jeg skruer lidt for lyden kan jeg høre (svage) baggrunds lyde... hver gang jeg flytter musen, scroller eller bruger mit keyboard, kommer der mystiske lyde ud af mine højtalere! Min pops siger at det (problem) har han hele tiden haft...
kandu fortælle mig hvad det handler om? er det normalt?

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-03-05 19:41

trådløs mus/tastatur ?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 20-03-05 19:51

Min far har ja, men jeg holder mig stadig til ledninger...

Kommentar
Fra : CarstenGP

Dato : 20-03-05 21:46

Det plejer enten at være en sender der larmer... ellers kan det være en transformer der går i højttalerne.
Prøv at få fat i et støjfilter... (Sådan en metalring til at sætte om ledninger) Det har jeg sat på min højttalerledning lige før stikket til lydkortet. Det hjalp på problemet hos mig.

Der plejer tit at sidde sådan en ring på kablerne til lysdioderne i kabinettet...

Ellers kan du i første omgang prøve at flytte dine højttalerledninger væk fra andre ting.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 21-03-05 09:08

andre ting? altså jeg ved nada om hardware m'kay, hjælp mig lige her...
men jeg skal altså sætte en eller anden gizmo på ledninger, som jeg så finder på en anden dingenot...?

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-03-05 09:23

Prøv at tage et stykke ledning og forbinde med fra en skrue fra kabinettet til en radiator fx luftskruen eller skruen fra termostaten på den måde får computeren jord forbindelse

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 21-03-05 09:29

ARH!!! lyder inviklet...!

Kommentar
Fra : jlbendtsen

Dato : 21-03-05 11:57

det er det såmen ikke...
Bag på computeren sidder der nogle skruer der holder sidepladerne skru en af disse lidt ud tag derefter et stykke alm lysledning og skru det fast bag på kabinettet ,træk derefter ledningen over til den nærmeste radiator og sæt den anden ende fast således at den får forbindelse på nogle thermostater sidder der en skrue at der holder den sæt den evt der det dur ikke bare at sætte den på røret medmindre at du skraber malingen af

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 21-03-05 12:27

Hmm... Mit forslag er nok lidt banalt, men måske har du/I bare tilsluttet en mikrofon som tilfældigvis er aktiveret. Mikrofonen kan være tilsluttet eksternt, eller integreret i et par "hørebøffer", web-cam, skærm etc.
Prøv eksempelvis at åbne indstillinger for lydstyrke, og kontroller om mikrofon er aktiveret.

MVH
Frank

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 21-03-05 14:40

Inden je begynder at rode med noget hardware, Inkognito, jeg har ikke nogen mikrofon, men kunne det tænkes at den, efter sidste genintallering, har troet at jeg havde? - hvor slår jeg så det fra?

Accepteret svar
Fra : Inkognito65

Modtaget 15 point
Dato : 21-03-05 17:51

Hej igen...

Hvis du ikke har en mikrofon tilsluttet, så er det mig bekendt lige meget om computeren tror du har een. Nu ved jeg ikke hvordan din proceslinie ser ud, men hos mig er der lille ikon der forestiller en højttaler, ned i højre hjørne. Højreklik på det, og vælg "Åbn indstillinger for lydstyrke". Der vil så komme en mixer frem, hvor du har mulighed for at deaktivere mikrofon.

Hilsen Frank

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 21-03-05 18:39

Problemo løst! det var ikke lige mikrofonen - men "cd-lyd"!? hvis nogen vidste hvorfor ville jeg være taknemlig for en lille åbenbaring her...

Kommentar
Fra : Inkognito65

Dato : 21-03-05 22:29

Jeg kan desværre ikke bidrage med en åbenbaring ift. ovenstående, men godt at du fik løst dit problem.
Tak for points, og god påske.

Hilsen Frank