/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Olie render ud af gearet på min ciao,.. ~
Fra : AndersBis
Vist : 350 gange
31 point
Dato : 20-03-05 19:13

Olien render ud af gearet på min ciao.... har på fornemmelsen at der mangler noget, da det også render ud når fælgen står lodret... vil i tage et kig på nogle billeder jeg har lagt ind på scootergalleri?? eneste sted hvor man kan uploade billeder jeg kender, men de kender ikke ret meget til andet end at tune derinde... så ville spørge jer, de rigtige knallertkendere..... linket til billederne er : http://www.scootergalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=35690

ville blive glad hvis i ville se på billederne, og komme med jeres bud på, hvorfor olien render ud...

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 20-03-05 19:29

hvor kommer olien - for oven/neden/i kanten

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 20-03-05 19:32

hmm, har ikke lagt mærke til... siver ligesåstille ud, og næste dag var den tom, og fælgen var fedtet hele vejen ned til jorden...

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 20-03-05 20:53

Jeg kan se på dine billeder at narvet står med bunden opad! og så løber olien ud.
De pleger at blive utætte med alderen og det er pakdåsen på akselen der er slidt.
Skift lejet mm og den er tæt og husk også det indvendige leje.
Der er en reparations håndbog på engelsk Vespa Ciao med udførlige billeder og tegninger
af alt på Ciiaoen.Jeg har selv lånt den på biblioteket og den blev taget hjem fra Roskilde bibliotek.
God fornøjelse
Teas

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 21-03-05 08:38

det er ikke blevet utæt hen ad vejen, olien løb bare ud da jeg tog gearet, og puttede det over fra eger- til stjernefælge.... så tror måske der er røget en møtrik eller noget da jeg skiftede..... ??

Kommentar
Fra : claas_

Dato : 21-03-05 21:25

Utætte slanger? - Olien render ud af gearet på min ciao.. Har du efterspændt de møtrikker?