/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Forsikring på bil nr. 2 (1)
Fra : allandisain
Vist : 1484 gange
200 point
Dato : 20-03-05 18:40

Hej KanDu x-perter!
Jeg står som ejer af en bil men ikke som bruger (dvs. bilen er ikke forsikret i mit navn). Nu vil jeg købe en bil mere som jeg selv ønsker at stå som ejer og bruger af. Da præmien er høj som ”førstegangskøber” vil jeg høre om jeg absolut skal starte med den dyreste præmie ved køb af ny bil? Er der en som har erfaring med dette?

På forhånd tak for hjælpen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 18:42

Ja det skal du, for den anciennitet brugeren af den anden bil optjener, gælder jo ikke for dig, men kun for den der har bilen forsikret.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 20-03-05 18:59

Ja, der er ingen vej uden om at starte fra bunden af. Men jo højere selvrisko, du tegner på bilen, jo billigere slipper du i forsikring. (selv om jeg aldrig har hørt om en billige bilforsikring).
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 20-03-05 19:02

Jeg synes at du skal kontakte et forsikringsselskab, evt. et du har i forvejen, de er sikkert så sultne at de vil være til at tale med.

mvh Mogens

Accepteret svar
Fra : oberwelt

Modtaget 210 point
Dato : 20-03-05 19:24

jeg købte en bil for 8 år siden som min kæreste blev påtegnet som bruger af (og jeg som ejer) Vi bor sammen. Da vi købte en bil til mig for 2 år siden fik jeg en forsikring som om jeg havde kørt lige siden vi fik den første bil for 8 år siden. Vi har ikke særligt gjort opmærksom på at jeg ikke kørte den første bil men blot anført min kæreste som bruger. Så jeg tror at forsikringsselskabet har antaget at jeg også kørte den selvom det ikke er tilfældet. Har I særskilt gjort opmærksom på, at du IKKE har kørt bilen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-05 19:29

allandisain

Er det din kone/mand/samlever som du har boet med i længere tid, der er bruger af den anden bil?
Så er det muligt, som oberwelt skriver, at du kan være heldig, men ellers, nej desværre.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : allandisain

Dato : 20-03-05 20:52

Tak for svaret oberwelt.

Kommentar
Fra : felix30

Dato : 20-03-05 20:52

da min kone fik kørekort købte vi en bil til hende. Hun havde stået som ejer sammen med mig af den bil jeg kørte i, men ikke som bruger, da hun jo ikke havde kørekort. Selvom forsikringsmanden vidste at hun lige havde fået kørekort accepterede han de år hun havde stået som ejer og hun kom ind direkte som elitebillist.

Kommentar
Fra : Axelise

Dato : 20-03-05 21:07

Ja, - det samme er faktisk sket for mig. Jeg stod i mange år som ejer men ikke bruger af min ex-kærestes biler. Han var elite-bilist, og da vi flyttede fra hinanden og jeg skulle have min egen bil, blev hans anciennitet som elite-bilist automatisk overført til mig. De sagde på forsikringsselskabet, at det var normalt at det skete automatisk.