/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Farver forsvinder fra tv-out når lyd til~
Fra : Peps1
Vist : 295 gange
20 point
Dato : 20-03-05 12:24

Har en Acer Aspire med et Radeon x600 gfxkort, med S-vhs.

Ved at læse et andet indlæg herinde fik jeg farve på tv'et ved at lave svhs signalet til s-video, ved scartstikket.

Men det meget mærkelige er at så snart jeg sætter stikket i lydporten forsvinder farverne. Jeg ved det ikke er lydkablet da jeg har prøvet med et andet og det ikke plejer at fejle noget. Det er heller ikke Phone -> minijack stikket da der ikke sker noget hvis man bare sætter det i.
Men hvis man sætter et lydkabel i, det behøver ingengang være forbundet til noget. Så forsvinder farverne med det samme fra tv'et.

Håber nogen kan fortælle mig hvad der er galt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 20-03-05 12:35

Er det færdige kabler du bruger, eller er de hjemmestrikket?

Det kan være at der i forbindelsen, hvor farvesignalet af en eller anden årsag, bliver lagt til stel, så farverne kvæles!

Kommentar
Fra : Peps1

Dato : 20-03-05 12:38

Begge kabler jeg har prøvet er færdig lavet, som jeg har brugt til flere andre computere uden problemer.