/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MS Word driller
Fra : tukols
Vist : 801 gange
100 point
Dato : 20-03-05 10:55

Har et større dokument, som jeg har fået "layout" til. Det er lavet på Word 97. Har selv word 2000.
I layoutet er der lavet overskrifter, enkelte indlæg samt tomme sider til indput, og en indholdsfortegnelse.
Der er også lavet fortløbende sidenumre.
Problemet er at jeg ikke får sidenummer på de "ekstra" sider jeg tilføjer. De bliver talt med, men får ikke et sidenummer. Har prøvet at fjerne sidenummer i hele dokumentet og tilføjet mine indlæg for herefter at tilføje sidenummer igen. Samme problem stadig.
Nogen der har et forslag?

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-05 12:08

der er nok indsat sektionsskift. Prøv lige at slå værktøjer Vis/Skjul (lige til venstre for Zoom-knappen) til (tegnet ser mærkeligt ud)
Hop så ned til slutningen af det oprindelige dokument og se om der er indsat side-/sektionsskift og slet det.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-03-05 13:05

Hm.......har prøvet. Du har nok ret. Der er indsat masser af sektionsskift i dokumentet, da der er brugt spalter. Prøver jeg at fjerne sektionsskiftene, så går der helt kludder i hele opsætningen.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-05 13:19

check om lige om sidenummereringen er sat til at fortsætte ved sektionsskift eller om den starter forfra.
og kik lige lidt på dette word.doc, hvor der står noget om sidehoved/-fod (bl.a. nummerering)
http://www.hcma.dk/ står under sidehoved_fod.doc

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-03-05 13:30

Tak for dine svar.
M.h.t: check om lige om sidenummereringen er sat til at fortsætte ved sektionsskift eller om den starter forfra

Jeg må spørge dumt. Hvor checker jeg det?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-05 13:37

prøv at hoppe ind ved det sidste sektionsskift og hop så op i Indsæt -> o.s.v... og se hvad der står.
Alternativt kan du slette alle sektionsskift og så lave de tilføjelser du nu vil og så tage den derfra. Det kræver nok nogen tilretning af dokumentet, men....

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-03-05 13:47

Hvis jeg sætter noget ind efter sidste side, så kommer der fint sidenummer på. Bare ikke hvis jeg sætter ind midt i?
Hm.....mon jeg skal starte forfra med mit helt eget?

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-05 14:08

prøv lige at trykke Ctrl+A så på F9 (skulle opdatere alle felter og måske kommer sidenummeret med, selv om jeg tvivler meget)

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 20-03-05 14:14

Du har ret: Det virker ikke. Fik også muligheden for "kun at opdatere sidetal", men den indsatte side var stadig uden "nummer".

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-05 14:31

så er der nok kun den hårde metode tilbage: slet alt vedr. sidetal og sektions-/sideskift

Godkendelse af svar
Fra : tukols

Dato : 20-03-05 14:53

Ingen nemme udveje her åbenbart. Du skal have mange tak for svaret.

hilsen tukols