/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle staldvinduer!
Fra : Skovheksen
Vist : 2729 gange
260 point
Dato : 19-03-05 15:01

Jeg vil så gerne købe 2-3 gamle staldvinduer for at gøre disse i stand. Vinduerne må næsten intet koste, idet jeg skal købe dyr metalmaling. Jeg vil bruge vinduerne som gave til en veninde, som ønsker sig dem og som har hjulpet mig så meget, men jeg har ikke mange penge at gøre godt med! Jeg skal gerne kunne købe dem i stor-Københavns-området og har ikke bil! Jeg bliver meget taknemmelig, om en af læserne kan hjælpe mig! - På forhånd: Tak og God Påske til alle! - Kærlige hilsen fra Skovheksen!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 15:19

Man kan finde mange af den slags i genbrugsbutikker hvor de har været anvendt til dekorative spejle, men om de lige har dem i Kjøbenhavnstrup ved jeg ikke.
Jeg mangler selv nogen, men det er til indmuring i min stald.

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 19-03-05 15:51

Hvad koster sådan nogle??

Kommentar
Fra : flemlone

Dato : 19-03-05 16:24

Hvis man er hurtig har denne annoncør evt. flere tilbage...http://www.dr.dk/opslagstavle/index.asp?reg=regionalen&record=1110967852383&popup=y

MVH

Flemming

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 16:26

Sidst jeg fandt sådan et kostede det en 50'er, med et defekt spejl.
Jeg tvivler på, at man kan finde de rigtige i Kbhv., men dem med spejlene er der mange romantikere der er faldet for og blevet trætte af igen og så er de røget i genbrug, marskandiser eller sommerhuset, på landet som det jo hedder hos jer. (Jeg har skam været gæstearbejder i 4 år over there.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 16:27

Det er i Ringsted, flemlone.

Kommentar
Fra : leneogbo

Dato : 19-03-05 17:53

hejsa der... min kæreste arbejder på et jernstøberri i vejen der laver der bla stald vinduer hvis der er nogen der mangler... det hedder velamp

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 20:19

Hej skov heksen
Ved du hvad ,du kan få dem helt gratis af mig, har en del af dem ,men hvad gør vi, jeg bor over 300 km fra dig ,da de er tunge vil det koste en formue og få dem sendt over til dig , men kommer du forbi, får du kaffe og vinduer til samme pris.
Nu bliver vi alvorlige ,og voksne ,og du hører efter hvad jeg siger , (undskyld sproget bjarned)Du skal ikke bruge dyr maling til støbejern, rens dem grundigt, af grund dem med den billigeste grundmaling du kan finde, mal dem med en rimelig god maling, oliemaling.Støbejern ruster ikke som andet jern ,de vil holde i mange år, med omtalte behandling ca 20,det gør de store gaslamper udenfor ammalienborg, så må det være godt nok. og hvor ved jeg så det fra ,har verdensomspændt virksomhed med restaurering af alverdens ting i 30 år.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 20:28

Hej skovheksen, det er først nu jeg ser du skriver kærlig hilsen ,nej hvor har jeg det dårligt, hvor sødt af dig ,jeg nøjes med at skrive mvh, det tager jeg i mig igen ,du får hele turen tilbage ,hvor er livet dog skønt når vi er gode ved hinanden,nu får du også kage, hvis du kommer forbi.
Kærlig hilsen patrol2,

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 20:43

Du skal ikke undskylde patrol2 for alle har vist fundet ud af, at du ikke kan gøre for det når du lige skal gøre opmærksom på, at jeg har tilladt mig, at tage til genmæle fordi du irettesatte mig og andre.
Nu har skovheksen jo ingen bil så hvad med at starte Nissan'en, der jo smutter en tur på 300 km som en mis.
300 km. det kunne jo være Tønder eller Viborg.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 21:24

Hej bjarned
Jeg kan love dig en ting ,at næste gang jeg skal til ølstykke ,hvor min søn og sviger datter bor ,har jeg vinduerne med, hvis jeg stadig har kontakt med skovheksen ,dog er det ikke sikkert jeg har kaffe og kage med, vi har måske nydt det undervejs.skovheksen får til opgave at fortælle dig om jeg har holdt mit ord .Forøvrigt irettsette dig,og andre ,hvor og hvornår, forklar venligst.Fantasi tæller intet.Du bruger ordet genmæle , jeg kunne ikke drømme om ,at gå ind på et område hvor jeg ville kunne se er her var du professor ,men går du ind på mit område ,og siger noget forkert ,så faldert der brænde, sådan er det.Trods alder er jeg hurtig som en løve, skarp i blikket som en ørn.
MVH patrol2
MVH patrol2.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 21:29

Du er bindegal patrol2, men det er jo heller ikke ulovligt!

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 22:24

hej skovheks
Jeg er dybt berørt over at nogen kan tro at man er bindegal, fordi man vil give noget væk uden betaling,mit store hjerte som jeg er vidt berømt for ,har altid plads til at give et eller andet bort ,fordi det intet betyder økonomisk for mig,og kan jeg gøre dig glad nu da du skriver så smukt ,så sover jeg ekstra godt inat.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 19-03-05 22:26

Kommentar
Fra : pfan

Dato : 24-03-05 09:55

---eller hvem sagde forårskåd?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 12:32

patrol2 - Tag dig ikke af det. Jeg synes det er vidunderligt at høre fra én der ikke gør alt op i penge og point.
Keep up the good work. Venlig hilsen Arne.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 12:42

Gad vide hvad han gør, Arne.
Det er jo let at påstå at man er et og så gøre noget helt andet, hvilket du jo ved alt om Arne.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 12:53

Så så Bjarne - Skulle du nu ikke tage at begrave den stridsøkse?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 16:31

FU A.J.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 24-03-05 16:47

Nej Bjarne. Gør noget ved dine egne attituder. Jeg har aldrig pisset på dig. Og i øvrigt skal denne tråd ikke bruges på at du er sur på mig. Slut herfra.

Skovheksen - Undskyld at vi lige brugte din tråd til et personligt opgør, men tror at du allerede har fået flere gode svar.

God påske og held og lykke. M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 24-03-05 17:10

Hvis du lod være med at blande dig i diverse meningsudvekslinger, Arne ville der være færre af dem.