/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
tjekker drev D: for konsistens
Fra : Breunski
Vist : 1094 gange
100 point
Dato : 19-03-05 08:11

Hver gang jeg åbner min pc, tjekker windows mit D-drev for konsistens.

hvorfor gør den det og hvordan får jeg det ordnet?

Den skriver at der ikke er fundet fejl, efter den har kørt chkdsk

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-05 08:25

Er det en S.M.A.R.T. disk ? Så kunne det være fordi den er ved at stå af !!!

..eller at din scheduler (mstask.exe) er sat til at køre chkdsk på dette drev ved opstart ? Dette kan du bl.a. tjekke ved at dobbeltklikke på din Planlægningsagent's (..den hedder 'Opgavestyring') ikon i systembakken nederst, yderst til højre på proceslinjen.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 110 point
Dato : 19-03-05 09:13

skriv i kør :
cmd
derpå i
CHKNTFS /d
åbn denne computer
højre klik på d drevet og i mus menuen vælg egenskaber - fanen funktioner ,fejl søgning vælg en fuld fejl søgning xx begge skal afkrysses.
nogle gange stopper den efter nogle genstart med til ende at chkdsk andre bliver den bare ved og ved ?????

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 20-03-05 17:33

jeg kan ikke finde opgavestyring. Jeg kører med win xp. Jeg ved faktisk ikke om det er en s.m.a.r.t. disk.

Den kontrollerer konsistens hver gang jeg starter op, og så lader jeg den bare køre. Når jeg ikke annullere, kører den en chkdsk, og der er ingen fejl, og så starter den op som den plejer, og jeg har ingen problemer. Jeg kan bare ikke defragmentere, da det er chkdsk der styrer D-drevet.

Kommentar
Fra : Breunski

Dato : 20-03-05 17:33

jeg kan ikke finde opgavestyring. Jeg kører med win xp. Jeg ved faktisk ikke om det er en s.m.a.r.t. disk.

Den kontrollerer konsistens hver gang jeg starter op, og så lader jeg den bare køre. Når jeg ikke annullere, kører den en chkdsk, og der er ingen fejl, og så starter den op som den plejer, og jeg har ingen problemer. Jeg kan bare ikke defragmentere, da det er chkdsk der styrer D-drevet.

Godkendelse af svar
Fra : Breunski

Dato : 20-03-05 18:36

Tak for svaret xou. Nu gør den det ikke mere

Kommentar
Fra : xou

Dato : 20-03-05 18:44

godt du kom den til livs