/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
win xp indstallation ??
Fra : cccf
Vist : 517 gange
50 point
Dato : 18-03-05 17:08

Jeg har forsøgt at gendindstallere Win XP men den fortæller mig det er fejlkode ?
Nu kan jeg hverken komme ud eller ind igen Den starter hele tiden indstallationen igen derfra hvor man skal taste koden ind.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 18-03-05 17:12

så er du nok nødt til at ringe til Microsoft for at forklare dem problemet og få en ny kode (går normalt uden problemer)

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 18-03-05 17:29

Jamen jeg forstår det ikke jeg sidder med koden og taster den ind og aligevel er det fejlkode,? Der hvor jeg har købt fortæller man mig at når man går ind i win og beder den om at reparere den ekstisterende win skalm der en hel anden kode til som man ikke umidelbart kan få ; er det rigtigt ??

Accepteret svar
Fra : hcma

Modtaget 60 point
Dato : 18-03-05 17:39

NEJ
men der ligger en vejledning i Repair her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair

og et par link til ændring af produktnøglen
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#aendring%20af%20cd_key

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-05 17:49

Hent Killdisk og lav en diskette eller en boot cd>
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm
Over skriv din HDD med 000/nuller også de berømte 8-14 mb i starten af HDD'en(vis det ikke er en recovery cd du har)det vil slette alle info om/af tidligere window's reg infomationer
så din HDD ses som en helt ny uformateret disk af windows,det skulle løse dit problem,men husk det skal være en rigtig XP cd du har og ikke en recovery cd,hvor der ligger
drivere o.s.v på disken fra computer producenten,en 120 gig HDD kan tage 1 ½ time at over skrive med nuller,man kan også bare tage de berømte 8-14 mb og så tage en 10 til 20 % af
resten af HDD'en.
Manse9933

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 18-03-05 17:50

Nu er mit problem bare at jeg ikke ved hvordan jeg kommer ud at WIN indstallationsprogrammet for når jeg starter op igen vil win starte inden i programmet hvor den bad om produktnøglen og jeg kan ikke komme forbi dette så jeg er fuldstændig låst "HJÆLP" ????

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-05 17:57

Killdisk kan kun bruges på IDE/ata diske,vis det er en SATA disk så skal du bruge en andet
program,er det IDE/ata disk du har.
Manse9933

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 18-03-05 17:58

Jamen jeg ville jo helst tilbage til den win jeg har liggende på PC.
og prøve at indstallere en anden win som jeg har med liggende.
men det kan moske ikke lade sig gøre at komme ud af dette uden at formatere.??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-05 18:04

Uf,den var værre,vis du ikke kan komme forbi registreringen så tror jeg ikke du kan komme uden om en formatering,jeg kan ikke se en anden løsning desværre.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-05 18:11

Har du to styresystemer på HDD'en?

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 18-03-05 18:37

nej

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 20:07

øhhh er det muligt du tager fejl af registrerings nøglen og produktnøglen og har problemer pga det ??????

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-03-05 07:27

Jeg købte en WIN XP cd for kr.900,- hos en Computerreparatør som har forretning på Toftegårde spads for 3 måneder siden efter han havde indstalleret den. Den er kobberfarvet og der står win XP home på den den lå i et chatte hvor der var klippet et trykt 24 kodet bogstaver som jeg naturligvis troede var den rigtige indstallationskode.NU har jeg så fået fejl på den (min lydfil er væk og den kan ikke finde mine cdrom og dvdrom (bios kan godt).
Så tænkte jeg , du indstallerer bare win igen under reperation altså på i den gamle win så jeg ikke mistede mine data, det har jeg gjort så mange gange før uden problemer, men da indstallationen kom til indtastningen af koden fortalte den at det ikke var den rigtige og så kunne jeg jo ikke komme videre så var jeg lige pludselig låst.
Så tog jeg ned til forretningen og han fortalte mig at jeg aldrig måtte gå ind i rep-opsætningen ; det var kun for fagfolk og den kode den bad om nu kunne jeg ikke få fat i , men han kunne sikkert godt fixe den for mig hvis jeg kom med min pc.
Jeg følte nu jeg var taget ved næsen, han havde solgt mig en winxp uden den rigtige kode. Jeg har spurgt i 2 andre forretninger og de bekræfter over for mig at den kode jeg har fået af ham ikke er den rigtige og det han siger passer ikke, han er pænt sagt fyldt med løgn. Da jeg ringede til ham og forholdte mig det jeg havde fået at vide blev han sur og sagde at jeg bare kunne finde en anden til at lave min PC.
Hvad mener I.

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-03-05 07:45

Jeg tænkte på hvad nu hvis jeg indstallerer disken som slave på en anden pc, kan man så der gå ind i win og se den indstallationsnøgle som er blevet indtastet ved ved opsætningen ??

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-03-05 11:11

det hjælper jo ikke på det faktum, at du er blevet snydt. Du bør kræve den oprindelige CD med korrekt nøgle.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-03-05 11:14

du kunne jo prøve at downloade Everest Home Edition fra http://www.lavalys.com/products.php?lang=en
Der kan du se produkt-ID + nøgle

Kommentar
Fra : cccf

Dato : 19-03-05 11:20

Nej, men hvad skal man gøre når han fortæller mig hvad jeg har skrevet til jer,
jeg kommer heller ikke mere hos ham, men det løser jo ikke mit problem, som jeg står med her og nu.
Selvfølgelig kunne jeg bare formatere min disk men jeg mister alle mine ting,
og det kunne jo være der var nogen som havde fidusen om hvordan man kom uden om denne WIN indstallation. Når jeg tænder for pc kan den jo huske den var igang med at indstallere og blev afbrudt, og så vil den starte op derfra, det var det problem jeg gerne ville havde løst.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 11:42

skud i tågen - men hvis du har forsøgt at køre den nye oven i den gamle version kan du så komme ind og lave systemgendannelse på en eller andet måde mon ????????
Der er måske nogen her der ved hvordan

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 19-03-05 12:37

har du slet ikke mulighed for at annullere handlingen ?
Hvis du kan annullere skidtet er der måske en mulighed her:
Klippet fra: http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#install_repair
"ELLER REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD:
(har ikke prøvet det selv, men skulle virke)

Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft"

Kommentar
Fra : oscardino

Dato : 19-03-05 23:54

Hejsa cccf
Måske er det en oem version han har snyt dig med. har du været inde i bios og sætte dit cv drev til first divece boot?
Ellers få en du kender til at lave de 6 opstarts disketter som xp kræver.
Hilsen Oscardino

Godkendelse af svar
Fra : cccf

Dato : 21-03-05 14:47

Tak for svaret hcma.