/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Autoelektronik - fejlretning/reparation
Fra : minila
Vist : 1271 gange
50 point
Dato : 18-03-05 15:07

Jeg er den lykkelige ejer af en 605'er (Peugeot) fra 1995 (nye model). Bilen er udstyret med et elektronisk speedometer, som desværre har valgt at vise, at jeg kører 80 km. i timen uanset hastighed! Et nyt speedometer er p.... dyrt - det er nærmest uanstændigt, det Peugeot forlanger. Derfor vil jeg gerne vide, om nogle har erfaring med rep. af et sådan elektronisk instrument, eller kan henvise til en dygtig elektronikmekaniker med forstand på området.

Hilsen minila

P.s. det nytter ikke at foreslå den nærmeste autoophugger, da det er forsøgt - uden held!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 15:34

Ole Alrøvejens Autoelektro har tidligere fikses en 205 Diesel for mig, hvor der var røget en styreboks. Om han kan det der, kan kun en opringning fortælle

Alrøvej Autoelektro & Opretning ApS

Alrøvej 5
8700 Horsens

Tlf.: 75 62 78 27

Fax: 75 62 53 26

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 15:36
Kommentar
Fra : alimak

Dato : 19-03-05 15:40

Du kan købe et speedermeter på en hugger, det er ikke dyrt.
alimak

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 20-03-05 12:19

Hej
Computeren på mit værksted, får til tider en mærkelig ide, billedet står fast ,og uanset hvad der trykkes på ,sker der intet. det eneste der kan få den igang, er at den bliver slukket og så startet op igen .Det er vel ikke sådan, at dit speedometer skal have samme omgang, af med batterikablet måske en hel nat .Hvem ved.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : minila

Dato : 28-04-05 20:48

Vi kan stadig ikke finde fejlen. Det mærkelige er, at triptæller og kilometertæller kører fint. Det er altså kun nålen som er skør. Tror I der er en ledning, som kun giver impuls til nålen, som evt. kan være brudt, eller næsten brudt?