/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Kirkebøger i Slesvig
Fra : malerole
Vist : 5133 gange
300 point
Dato : 18-03-05 13:42

Er det muligt at se i kirkebøger for Slesvig på nettet?
Eller rettere er der i Tyskland noget, der svarer til vores Arkivalieronline?
Jeg søger en dåb, der fandt sted i Krusendorf den 13 juni 1732.
Barnet blev døbt Friederich Christian Brammer.
Mvh
Carl O. Brammer

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 18-03-05 14:06

Hej

Prøv dette link, om der skulle være noget du kan bruge:
http://www.ahnenforschung-sh.de/index.htm

Lis

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-05 09:39

Det må så være her:
http://www.krusendorf.de/
smuk kirke, se bilder...

Det varede lidt før jeg fandt stedet: Nordkysten af halvøen syd for Eckernförde bugt, vie dette link:
Dänisch Nienhof tidl en hgd, Krusendorf og Gettorf sogne, Kreis Eckernförde, Schleswig-Holstein

mere om kirken her:
http://www.kirchenkreis-eckernfoerde.de/gemeinden/krusendorf/krusendorf.einrichtungen/

Og her en fremragende beretning om byens historie:
http://www.missfeld.de/familie/Wohld022.htm
med forfatterens E-mail: family@xxxxxmissfeld.com

Andre slægtsforskere, der forsker i dette område,
(måske kan de hjælpe):

http://www.ziesler.net/slekt/52.html
og
http://www.holger-wuestenberg.de/dat0.htm

Men Carl Ole, du har måske slægten Brammer helt kortlagt?
Og leder kun efter den pågældende dåbsattest??
Svend, der har arbejdet sammen med en Bramman, som også stammer fra Schlesvig.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-03-05 12:20

Du kender vel denne Schou Andersen sidegren, der fører tilbage til samme F. C. Brammer?
Måske kan "Nør gods" bruges til noget?? (Jeg husker ”Prinsen af Nør” fra historietimerne).

Aner til Ea Christine SCHOU ANDERSEN:
57. Susanne Marie BRAMMER, f. 5 feb 1826 i Amminderup, d. 29 nov 1890 i København.
114. Johannes Frederik Christian BRAMMER, f. 15 dec 1798 i Hillerød, d. 7 feb 1869 i Butterup
228. Joachim Henrik Carstin BRAMMER, f. 25 maj 1772 i Hillerød, d. 26 nov 1801 i Hillerød.
456. Frederik Christian BRAMMER, f. 1732 i Nør gods, Slesvig, d. 8 maj 1796 i Hillerød.
Fundet her:
http://inet.uni2.dk/home/elo/earenset.htm

Nye bedre oplysninger:
Er det hans far?
Friedrich "Frederik" Conrad lensgreve Holstein-Holsteinborg, til Grevskabet Holsteinborg, b. 28 Dec 1707

Og farfar??
Ulrich Adolph lensgreve Holstein-Holsteinborg, til Grevskabet Holsteinborg og til Buchholtz, Fuirendal & Netzeband, b. 14 Apr 1664, Futterkamp Schloss, Kiel, Schleswig-Holstein

Og oldefar???
Adam Christopher von Holstein, til Netzeband, b. 12 Feb 1631

Herfra med 22 Brammer
http://www.sadolins.com/genealogy/surnames100.php

Lidt flere oplysninger har elo, Her:

Født: 1732 i: Nør gods, Slesvig
Viet: 26 MAY 1766 i: Esbønderup kirke
Død: 8 MAY 1796 i: Hillerød
Far:Frederik Conrad greve HOLSTEIN
Mor:Gret GÖTJEN

Herfra:
http://www.inet.uni2.dk/home/elo/fam00084.htm

hilsen igen Svend

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 19-03-05 13:27

Hej Lis.
Tak for dit indlæg.
Jeg har set det igennem, men jeg er ikke meget for at skulle betale til dem.
Mvh
Carl

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 19-03-05 14:00

Hej Svend.
Det var dog utroligt så meget, du kan finde frem til. Mange tak for det.

>http://www.kirchenkreis-eckernfoerde.de/gemeinden/krusendorf/krusendorf.ei nrichtungen/
Jeg har nu skrevet et post-brev til Kirchenbuchamt i Eckernförde
og spurgt, om der i Tyskland findes en pendant til AO.

>Men Carl Ole, du har måske slægten Brammer helt kortlagt?
>Og leder kun efter den pågældende dåbsattest??
Ja, der er udgivet en slægtsbog: Amtsforvalter Frederik Christian Brammer og hans agnatiske efterslægt ved Fr. Brammer fhv. overførster ved Vallø Sift - Trykt som manuskript - København MCMXLV

>Du kender vel denne Schou Andersen sidegren, der fører tilbage til samme F. C. Brammer?
Nej.

>Måske kan "Nør gods" bruges til noget?? (Jeg husker ”Prinsen af Nør” fra historietimerne).
Ja, men hvordan finder jeg det?

>Aner til Ea Christine SCHOU ANDERSEN:
>57. Susanne Marie BRAMMER, f. 5 feb 1826 i Amminderup, d. 29 nov 1890 i København.
>114. Johannes Frederik Christian BRAMMER, f. 15 dec 1798 i Hillerød, d. 7 feb 1869 i Butterup
>228. Joachim Henrik Carstin BRAMMER, f. 25 maj 1772 i Hillerød, d. 26 nov 1801 i Hillerød.
>456. Frederik Christian BRAMMER, f. 1732 i Nør gods, Slesvig, d. 8 maj 1796 i Hillerød.
>Fundet her:
>http://inet.uni2.dk/home/elo/earenset.htm
Helt fantastisk interessant. Bare ved at køre lidt hurtigt ned gennem generationerne fandt jeg et ægtepar blandt mine kones forfædre! 466 Hans Hansen Pihl og 467 Anna Madsdatter Kofoed! Jeg har en håndskrevet slægtstavle, der går tilbage til Hans Tausen. Den har jeg nu fået verificeret her! Og tænk, helt tilbage til 400 tallet!!
Hvem er dog denne Eva Christine Schou Andersen? Og hvem har hun fået til at lave listen?

>Lidt flere oplysninger har elo, Her:
>Født: 1732 i: Nør gods, Slesvig
>Viet: 26 MAY 1766 i: Esbønderup kirke
>Død: 8 MAY 1796 i: Hillerød
>Far:Frederik Conrad greve HOLSTEIN
>Mor:Gret GÖTJEN
>Herfra:
>http://www.inet.uni2.dk/home/elo/fam00084.htm

Jeg har sat GEDPAGE på skrivebordet til senere anvendelse. Tak.

Tilbage står så mit oprindelige spørgsmål:
Er det muligt at se i kirkebøger for Slesvig på nettet?
Eller rettere er der i Tyskland noget, der svarer til vores Arkivalieronline?
Hvis det kunne besvares med et ja, ville du jo nok have gjort det.
Så svaret må vel være: Nej?

Mvh
Carl Ole

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 19-03-05 15:04

>Hvem er dog denne Eva Christine Schou Andersen? Og hvem har hun fået til at lave listen?
Aner det ikke, jeg søgte bare på nettet med et par af dine navne/steder.

>Er det muligt at se i kirkebøger for Slesvig på nettet?
>Hvis det kunne besvares med et ja, ville du jo nok have gjort det.
Så meget ved jeg heller, selv om jeg bor tæt på grænsen,
men jeg kender et par her i Sønderborg der sikkert ved det.

Lis har jo nævnt et af de almindeligste steder at henvende sig i Schlesvig,
et andet er: http://www.genealogienetz.de/reg/SCN/sh-d.html

Men var jeg dig ville jeg skrive til de 3 Krusendorf slægtsforskere jeg nævnte i mit første indlæg,
findes der et AO for Schlesvig vil de garanteret vide det; eller de vil slå det op for dig, gratis...
Svend

Godkendelse af svar
Fra : malerole

Dato : 19-03-05 16:10

Tak for svaret svendgiversen.
Det var en meget tilfredsstillende besvarelse.
MvH
Carl Ole

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 19-03-05 16:58

Hej Malerole

jeg kan godt forstå du ikke er megey for at betale for oplysninger. Men som jeg ser det. er det vist næsten kun i Danmark man kan få fat i oplysninger uden at skulle betale. Så måske kunne du se om der evt er nogen der har adgangen og vil hjælpe dig.

Forsat godt jagt

Lis

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 19-03-05 23:48

Hej Lis
Tak for dit råd. Ja, det er da ikke usandsynligt, at jeg må krybe til korset. Men foreløbig håber jeg,
at få svar fra de kilder jeg nu har henvendt mig til. Jeg har godt lagt mærke til, at amerikanerne kræver mange penge for at komme til at kigge i deres papirer. Og det er langt fra, at der altid er bid i det, man kan få lov at se.
Tak for din venlighed.
Mvh
Carl Ole

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-05 09:45

Tak for de mange Matador points,
men det var lidt tidligt du lukkede spørgsmålet, Carl Ole.
Nu skal alle der vil se svarene jo "betale" for se dem,
(også Lis, der nok ikke ser dit sidste svar, medmindre hun ofrer de 30 points).

Og det kunne jo være vi havde fundet en Schlesviger,
der ville scanne/affotografere F.C. Brammers dåbsattest for dig.
Held og Lykke med det... Svend

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 20-03-05 11:03

Hej Svend
Det må I undskylde, men jeg er ikke så erfaren i kandu, så jeg havde ikke tænkt på det med, at de andre nu skal betale. Jeg mente blot, at du nok gerne ville have belønningen hutigt, når du havde gjort dig så meget ulejlighed.
Mvh
Carl Ole

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-03-05 11:46

Hvis mange spørger efter det er lukket "tjener" du jo på det,
(jeg ved godt du ikke tænkte på den indtjening).

For mit vedkommende er det mere sporten ved at søge og finde end points der tæller,
som et pudslespil uden grænser/rammer; foran (der fødes stadig nye)
og bagtil (hvor langt tilbage kan vi komme).
Faktisk begyndte jeg at slægtsforske for at undersøge nettets muligheder.

Men jeg tillod mig at kontakte de to der forskede i Krusendorf,
her er svaret fra den første, med 3 nye links du måske kan bruge?
hilsen igen, nok sidste gang, Svend
"
Hallo Svend,

> Ich suche ein Taub, die in Krusendorf 13 juni 1732 stadt gefunden hätte.
> Das Kind wurde Friederich Christian Brammer getauft.
>

leider kann ich Dir bezüglich F.C.Brammer nicht weiterhelfen.

> Kann man wie in Dänemark "Arkivalier Online"
> in Deutschland (Schlesvig) Kirchenbücher auf dem Internetz sehen.
>
> Wenn Ja: Wo? Welches Link??

http://wiki.genealogy.net/index.php/Hauptseite

oder

http://www.genealogienetz.de/vereine/SHFam/

oder

http://www.aggsh.de/

Gruß aus Kiel

Holger
"

Kommentar
Fra : malerole

Dato : 20-03-05 13:25

Hej Svend
Tak for ovenstående. Nu er der sandelig noget at tage fat på.
Jeg fik autimatisk meddelelse om, at du også havde lagt det ind som "tip",
så nu er problemet jo løst med, at jeg afsluttede spørgsmålet for tidligt.
Mvh
Carl Ole