/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
HttpSendRequest
Fra : fdbm
Vist : 460 gange
200 point
Dato : 18-03-05 13:22

Hvad betyder det, når jeg på skærmen oplever meddelelsen: Error - Kan ikke lave HttpSendRequest ???

Og hvorfor mon jeg i NOGLE tilfælde oplever, at et afsendt mail godt nok kommer frem til modtageren, men uden mailteksten - i et enkelt tilfælde er mailteksten ganske vist kommet frem, men en vedhæftet Word-fil var fuldstændig forvansket ???

Jeg har Win XP og kører med Outlook Express.

Hilsen/Frank

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 15:32

muligvis fordi du har fejl - muligvis fordi du og dine mailvenner ikke har sp2 - eller sp1 alle sammen - har du sp2 er det ikke ualmindeligt at modtager ikke kan se hvad der står - og omvendt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 15:34

i fanebladet send under funktion og indstillinger er der lige det at der skal være html i indstillingerne nederst - det vil sikkert gøre en del.

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 18-03-05 15:45

Jeg kører med SP1, og plejer altid at køre med Html i mine mails.

Forstår ikke helt hvilke indstillinger du mener, miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 15:58

outlook express - funktioner - indstillinger - fanebladet send - html skal have flueben i både format i afsendelse af email og nyheder.

Tror nu på at det er pga af at du kommer i klemme pga nogen har sp1 og nogen sp2 - jeg er af og til ude for det fra dem der endnu ikke har opgraderet til sp2 - som for i øvrigt er udemærket.

Kan også være at nogen kører med højere indstillinger i sikkerheden - eller omvendt

Hvorfor ikke opgradere til sp2 ????????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 16:03

ligner det lidt som det her spørgsmål ??????
http://www.kandu.dk/dk/spg/62646

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 18-03-05 16:06

Har nu klaret indstillinger, så også nyheder er med Html (bruger ikke nyhedsgrupper, så hvorfor mon egentlig det?). Spændende om det virker herefter.

Havde SP2 indtil jul, hvor jeg måtte skifte HD - og valgte at installere WIN SP1, da jeg havde haft mange mærkværdige oplevelser med SP2.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 20:23

har du fået det til at virke ???????

Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 18-03-05 21:58

Så langt så godt - har i hvert fald haft held til at sende en OK mail til en af de førhen "fejlbefængte" modtagere (som forøvrigt også kører SP1, fortæller han).

Det andet problem, som nok ikke har sammenhæng med det første, har jeg stadig (giver beskeden: Error - Kan ikke lave HttpSendRequest). Hvad pokker kan det være for noget, som først er opstået for 2 dage siden?

/Frank

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 19-03-05 09:34
Kommentar
Fra : fdbm

Dato : 19-03-05 10:55

Tak for linket til lidt info om den mystiske meddelelse. Hader ikke at vide noget om det der foregår på min skærm.

Jeg mener dog ikke at jeg bruger nogen SQL Server Appl - og dog.
Kan det mon hænge sammen med, at jeg pt. har installeret en Gallup NetBehaviour Appl., som opsamler statistik til en Gallupundersøgelse. Er det i så fald den der fejler?

/Frank

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 11:46

ÆV - ved det ikke - prøv at søge på HttpSendRequest

Godkendelse af svar
Fra : fdbm

Dato : 19-03-05 11:55

Tak for svaret miritdk.

Har nu også fået vished for, at "Kan ikke lave HttpSendRequest" har sammenhæng med det program, som Gallup har fået lov at installere på min maskine.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-05 12:00

så langt så godt altså