/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pis! politiet tog mig!
Fra : flipper89
Vist : 538 gange
120 point
Dato : 18-03-05 13:12

hej... jeg er lige blevet taget på min NRG... den kører omkring 70-80 og begrænsningerne er pillet... der sidder prestigio udstødning på... den er ulovlig og så sidder der polini speed control... den er ulovlig. alt lys virker og jeg havde min hjelm på da de tog mig.... bremser og sådan noget virkede også... det var roskilde politikreds der tog...

hvor meget kommer det til at koste i bøde rundt regnet...??

OBS! jeg er 16 og har knallert-bevis og forsikring

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-05 13:23

En almindelig bøde er 500 kr. Jeg tør dog ikke love dig noget. Man plejer også at tage hensyn til folks indtægt. Du er under 18 så er det måske din fars indtægtder gælder?

Kommentar
Fra : sprit73

Dato : 18-03-05 13:30

Hej flipper89,

Fandt lige dette til dig

http://www.politi.dk/p30/Information/Boede/Boede_hastighed.htm

sprit

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 14:02

One down, more to go!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-05 14:11

Skide godt. LOOOOOL

Så kan du måske lære det, inden du gør skade på nogen eller dig selv.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 14:11

Ja så er der en mindre til at terrorisere gader og stræder.

Bøden hedder antagelig en femhundrede mand + falckregning hvis de har kørt med den + konfiskation af stumperne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-03-05 14:15

500... Det er ALT for billigt...

Bestemte jeg, så var det 5000,- græsslåning hos samtlige naboer hele sommeren, og snerydning hos samme næste vinter, samt opvask et helt år, og forbud mod at bruge bande og ukvemsord LOOOOOOL

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 130 point
Dato : 18-03-05 14:25

Udover bøden for at køre på en ulovlig knallert, vil politiet fjerne det ulovlige.

Jeg går ud fra at politiet har taget knallerten.

Du kan så senere hente din knallert i "stumper" Det vil i hvert fald være umuligt at køre på den.

Bliver du taget 3. gang for at køre på en ulovlig knallert konfiskerer politiet knallerten.

Håber da at du havde dit knallert/forsikringsbevis på dig da du blev stoppet. Hvis ikke giver det yderligere en bøde.

Ring til politiet og forhør dig om bødestørelsen, da det er forskelligt fra den ene sag til den anden.

Du har mulighed for at få en afdragsordning evt. udsættelse med betaling af bøden.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 14:26

http://www.kandu.dk/dk/spg/49365 her er en sang af Carl Nielsen fra en lidelsesfælle. Læs den og se en mageløs forklaring.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 14:35

Iøvrigt gælder forsikringen ikke en døjt, når man har pillet. Så det kan blive overordentlig dyrt at skrue i maskinen. I gamle dage kunne dem der hjalp med at pille også få en bøde (ved ikke om det stadig er sådan). Prøv at tænk dig hvad Pallebhansen kunne få i bøde! Han har indsamlet 126938 point ved at lære ungerne at bore knallerter. Hvis han i snit har fået 200 point pr gang kører der 634 knallerter EKSTRA rundt med alt for mange hestekræfter. Hvis man holder standarden og giver ham 500 bob i bøde pr tunet knallert koster det rundt regnet 317 000,- Det bliver sgu dyrt Palle.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-05 15:39

klager du over at blive taget i en ulovlighed - tsk tsk - håber du er blevet lidt klogere !!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 18-03-05 15:45

Så kan du lære det, ka du!

Vaxen

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 15:46

Narjj han spørger bare hvor dyrt det er!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-05 16:01

Jeg er ikke uenig med det der er skrevet her, for det er jo rigtigt det meste.

Men jeg kom dog til at tænke på, at jeg var da ikke et hak bedre i den alder det har jeg nok fortrængt her i min høje alderdom !!

Jeg tror at flipper89 har lært af dette især når han får en halv knallert tilbage og en bøde ved siden af.

God weekend

//bentjuul

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 16:04

De fleste knægte har vel fået sådan en over nakken. Forskellen er bare at os "gamle" knægte er blevet lidt grå i pelsen og føler os derfor klogere. Nøjagtigt som vores forældre, når vi kom hjem med et girokort og en halv bike. Tingene gentager sig selv. Jeg fik sgu heller ingen medfølelse da Yard'en havde demonteret alt det gode fra Everton'en.

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 18-03-05 17:51

Et er at vi alle nok har lavet et eller andet 'halv-skummelt', noget andet er at acceptere at andre gør det....
I dag anlægges retssager på grund af en nedgroet tånegl (næsten), og et forsikringsselskab, der tvinges til at betale for noget lavet med en ulovlig knallert, vil forfølge 'synderen' til låget sømmes fast !
Så der er faktisk god grund til at ungdommen burde holde lavere profil idag, end dengang jeg havde mørkt hår.....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 18:22

En hurtig knallert ude på landevejen generer ikke mig, men en hurtig knallert der kører så hurtigt den kan mellem fodgængere og cyklister den er dødsensfarlig for alle incl.føreren af knallerten.
80 km/t i 40 km zone og så med en knallertkører der er uopmærksom fordi han/hun skal snakke med makkeren der enten sidder bag på eller kører ved siden af, SINDSSYGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 18:40

ja, min datter kører sgu også rundt på en ulovlig knallert uden begrænser, så jeg kan ikke så godt tillade mig at sige ret meget negativt. Men jeg har ikke ondt af dig Flipper, det er den risiko I tager ved at køre ulovligt, og vær så kun glad for, at det bare var en politikontrol du røg i, istedet for at have kørt nogen ned, eller du havde haft et møde med en bil der fejlbedømte din fart.

Men en ting er, at de unge kører stærkt, det er sgu til at tage og føle på, og det har man også selv gjort.

men der hvor det går galt, er typisk når de unge ikke tænker på hvad der kan ske i de forskellige situationer ude i trafikken, som Bjarne også er inde på.

Og så alligevel.... de forbandede scootere med de små hjul og den konstruktion er bare ikke beregnet til de høje hastigheder. Det kunne bedre gå med de knallerter der ligner små motorcykler, Yamaha f.eks.
Jeg har da prøvet en lille køretur på datterens SFX, og at køre 70 på sådan en er sgu ikke noget man synes der er særlig meget kontrol over.
Og jeg er da vant til at køre på motorcykel med betydeligt større hastigheder.

mvh dova

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 18-03-05 19:11

dova de scootere er så vidt jeg ved ik begrænset i mange lande ! kun i dk osv. så tror sku nok de holder til de små 70-80 vi køre på vores scootere

mvh Qwerz

p.s har ondt af dig FLIPPER 7 9 13 jeg er aldrig blevet snuppet endnu :D

Kommentar
Fra : qwerz

Dato : 18-03-05 19:14

bjarne har du et problem med at vi unge vil more oss i gamle nisser har da ik været bedre selv ! så nej det er ik SINDSYGT (og de fodgængere bliver sgu bare på deres fortov ellers er de lidt fuckt) jeg fyre kun min helt af når jeg ik køre i en 50 zone for vil sku ik snuppes !

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 19:29

qwerz, de knallerter kan ikke køre så hurtigt som I kører bare ved, at fjerne begrænseren og du har allerede afsløret, at du ikke kender og respekterer den del af færdselsloven, der har betydning i forhold til ulykker og hvad vil du sige til hvis jeg og andre "gamle nisser" lige puffer lidt til jer så i slår en tredobbelt saltomortale hen over køleren på vores firehjulede.
Min knallert kunne i øvrigt ikke køre mere end højst 40 km/t.
Morskab der dræber og lemlæster kan jeg ikke acceptere og når sådan nogle som dig påstår at det er bilernes skyld, at så mange af jer bliver kørt ned så skyldes det nok, at I simpelt hen ikke har forstand nok til at styre noget der har mere end ½ hk.

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 20-03-05 13:07

Jeg er 16 og har en sonic der kommer op på 70 -80 stykker og jeg kører sgu ikke sindsygt. Det er noget fis at have den den holdning og det snæveret syn at alle unge der har en kværn der når op over 30 - 35 er sindsyg og ikke tænker på andre en sig selv. At de bare køre ind på fortovet og ud på vejen mellem biler.

Hvem er det der er så glad for at han har fået en bøde.... I er da godt nok nogle engle var... I har aldrig gjort noget ulovligt... Selv at gå over vejen med rødt lys, kan ikke alene slå dig selv ihjel men give bilisten et chock for livet så...

Det er noget lort at du er blevet taget.. men sådan er det. Den risiko må vi leve med . Hvis du skal have en kværn igen så skal du bare passe lidt mere på. Når ja selve spørgsmålet.... det bliver 500 for hver ulovlig ting, 500 for hvis du ikke har hjelm, kørekort og forsikring samt hvis køre to eller du har kørt for hurtigt. Men siden du er under 18 så bliver bøden halveret. så kan du selv regne det ud. håber det var svar nok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-05 13:13

Alene dine synspunkter omkring hastigheden beviser, at du ikke fatter en dyt!

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 21-03-05 11:43

Køre du også 30 på villaveje og 110 på motorveje... det tror jeg....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 21-03-05 11:51

Den her med, at tro man er en "lone rider", der kæmper for det godes sag når man drøner ned ad en stillevej på Aprilian med 80 km./tkan koste nogen liv eller førlighed og så ved jeg ikke rigtigt hvor god man er.
Prøv at regne ud hvor langt du kører i den tid det tager, at dreje hovedet for at snakke med makkeren eller hvad der sker når man får støv i øjet for man er jo sejg og kører uden hjelm.

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 21-03-05 11:53

jeg køre altid med hjelm og køre ikke med andre bag på, da min bagskærm rammer mit baghjul

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-05 11:56

Jamen det er da klogt - Pas på din skærm og dit baghjul - Det skulle jo nødigt beskadiges LOOOL

Fed argumentation for ikke at være 2 på dyret

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 21-03-05 12:02
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-05 12:04

Ja selvfølgelig er det da rigtigt... Det er jo det, der er det bekymrende LOOOL

Du fatter vist ikke hvad sarkasme er, Aprilla_Crew

Kommentar
Fra : Aprilla_Crew

Dato : 21-03-05 12:06

Jo du lavede pis med det. Når ligemeget

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-05 12:37

.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-03-05 13:08

Det er underligt, at der ikke er nogen der har fortalt miritdk, at dette meget sigende punktum, som så ofte kommer i et indlæg fra hende, er unødvendigt, hvis det blot er for at følge med i en tråd, uden at kommentere i øvrigt.

Lad skrivefeltet være tomt - Courseren må ikke være markeret i feltet, og så bare send. Så får du en mail når der er nye indlæg. Men selvfølgelig, hvis dette punktum er et udtryk for hvad du mener, så er den da god nok LOOOL

Godkendelse af svar
Fra : flipper89

Dato : 22-03-05 10:39

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-05 10:50

Selv tak

Har du fået at vide, hvor meget du skal betale?

Hilsen ans

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 25-09-05 17:49

Sidste bøde jeg fik i 2001 var på 1500+500 til sagsomkostninger.
En ny lov siger at det er ligemeget hvor meget tun der er på.
Tjener du mindre end 9000,- før skat om måneden, så kan du få den halveret.

Og knægt... kør pænt og tag hensyn, gør du det så kan du tuna alt du vil, og det rager mig en fjer.

Ps. så synes jeg 45 kmt er til grin ude blandt bilerne.

Kommentar
Fra : toro01

Dato : 09-02-08 11:35

jeg har os scooter. den kører cirka 60/70 km/t.. og grunden til at den gør det er fordi at jeg har 25 km til byen hver vej. men kører så kun de 35 til 40 km/t. okay. lukker da op for den en gang imellem.. indrømmet. men det er rart at der er lidt kraftoverskud i motoren når man kører i åben landskab og så i modvind på mere end 10 sek meter.. men minbruger man sin maskine når man kører i byen. altså kører mere end man må ber man jo os selv om at blive stoppet. og bliver man så taget så er 500 pr del som er ulovligt

Kommentar
Fra : toro01

Dato : 09-02-08 12:14

lige en kommentar.. hvorfor skal dem der kører i bil gør sig bedere end de er... er godt træt af at billister der kører i bil kører med hoved under armen.. man snakker i mobil hører højt musik i bilen. har tanker et helt andet sted.. kommer man fra en sidevej hvor der er cykelsti så skal man jo holde ud over cykelstien. nå ja. man kan jo lige bakke lidt hvis der skulle komme en cykel eller en scooter. men kommer en scooter på tale der kører lidt stærkere end den må så er det jo dem der er bøller og ikke billisten. så syntes lige at dem der kører bil lige selv skal vise lidt hensyn til hvordan de selv opføre sig ude i trafikken til hverdag