/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Søger data om mine oldeforældre fra Kars~
Fra : mim
Vist : 632 gange
250 point
Dato : 10-09-02 09:43

Jeg skriver i håb om at nogen har kirkebøger fra Viborg amt, Simested sogn på mikrokort. Årsagen er at jeg ikke kan komme videre med min farfars aner

Min farfar Poul Poulsen, er født 20 maj 1890 i Karsø, Simested sogn, som søn af Husmand Christen Poulsen og Nielsine, min farfar blev gift i 1919 i Hobro, og blev boende her til sin død.

Det har ikke været muligt at få flere data fra familiemedlemmer eller diverse søgemaskiner, og jeg har ikke mulighed for at komme på et af landsarkiverne.

Jeg vil gerne vide om mine oldeforældre har flere børn, vielsesdato, fødsels- og dåbsdato, og evt. hvor de stammer fra.
Jeg ved godt det er meget at bede om, men har før fået stor hjælp i denne gruppe, så jeg håber på at være heldig endnu engang.
Alle data, modtages med stor taknemmelighed
Med venlig hilsen
Bente Poulsen

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-09-02 13:22

Hejsa mim

Du kan muligvis finde lidt info her

http://www.rat.de/kuijsten/navigator/
http://www.ddd.dda.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 16:09

Jeg har forsøgt at sende en mail til dig, men den kom forgæves
tilbage. Så hvis du vil vide, hvad jeg kunne skrive til dig,
så må du maile en brugbar adresse til mig.

Mvh. Bodil.

Kommentar
Fra : mim

Dato : 10-09-02 20:05

Hej SAnta

Tak for din hjælp, min fejl er at jeg ikke har fået skrevet at jeg har prøvet de to steder du nævner, men ikke fået noget resultat.
Mvh. Bente

Kommentar
Fra : mim

Dato : 10-09-02 20:55

"Bodil Grove Christensen" skrev d. 10-09-02 16:09 dette indlæg :
> Jeg har forsøgt at sende en mail til dig, men den kom forgæves
> tilbage. Så hvis du vil vide, hvad jeg kunne skrive til dig,
> så må du maile en brugbar adresse til mig.
>
> Mvh. Bodil.
>
> Hej Bodil
Jeg har også forsøgt at sende en mail til dig, men også forgæves, så nu skriver jeg min mailadresse her, i håb om at det lykkes at få forbindelse med dig
Mvh
Bente Poulsen
stenbuk@paradis.dk

>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 19:40

Hej Bodil
Ja, jeg ved ikke helt hvad der går galt, men jeg har også prøvet at maile
til dig via denne gruppe, men får svar tilbage at meddelelsen ikke kan
leveres, så nu skriver jeg min mailadresse heri, og håber meget at høre fra
dig
Mvh Bente
Stenbuk@paradis.dk

"Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:3d7e0b18$0$27695$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har forsøgt at sende en mail til dig, men den kom forgæves
> tilbage. Så hvis du vil vide, hvad jeg kunne skrive til dig,
> så må du maile en brugbar adresse til mig.
>
> Mvh. Bodil.
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 22:03

"Bente Poulsen" <stenbuk@paradis.dk> wrote in message
news:3d7e3c7d$0$50940$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Bodil
> Ja, jeg ved ikke helt hvad der går galt, men jeg har også prøvet at maile
> til dig via denne gruppe, men får svar tilbage at meddelelsen ikke kan
> leveres, så nu skriver jeg min mailadresse heri, og håber meget at høre
fra
> dig
> Mvh Bente
> Stenbuk@paradis.dk
>
> "Bodil Grove Christensen" <grovebgcNOSPAM@post8.tele.dk> skrev i en

Kære piger!

Hvis I kigger på min ovenstående adresse, kan I nok se,
at ordet NOSPAM ikke nødvendigvis er det smarteste
at have i sin emailadresse. Og alligevel er det smart, for
det forhindrer diverse søgemaskiner i at vælge min
"rigtige" adresse ud til dem, der vil spamme min mailbox.

Derfor skal NOSPAM pilles ud, før man kan maile
til mig. Adressen ser derfor således ud:

grovebgc@post8.tele.dk

Med venlig hilsen
Bodil.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 11-09-02 09:36

det er afsindigt svært at finde slægt på/via internettet idet vores regering mener det er "uetisk" at lave slægttavler og informationer og så snakker de om at der skal gå en "krig" inden det idet hele taget er lovligt *GGG* Min mor forsker i vores egen slægt og jeg har kun kunnet hjælpe hende MEGET lidt via internettet så jeg tror der er mange som har visse vanskligheder når de søger nye slægtninge eller oplysninger fra dem

Jeg håber du kan finde ud af noget alligevel Bodil

Mvh
SANTA

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 250 point
Dato : 06-10-02 17:51

Kordegnen i det sogn hvor Poul Poulsen er død, de er meget behjælpelig, du skal bekræfte dine familiære bånd til din farfar, ud fra det, har du fortsat mulighed for at finde yderlige oplysninger ved Hobro kommune ( folkeregistret )

Kommentar
Fra : senta

Dato : 06-10-02 17:53

Jeg glemte i farten at skifteretten i Hobro også gerne hjælper dig.

Godkendelse af svar
Fra : mim

Dato : 06-10-02 21:32

Tak for svaret senta.
Det var lige nogle oplysninger der kan hjælpe mig meget videre.

Venlig hilsen
Bente