/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
dokumentation af kørselsfradrag
Fra : CCjunior
Vist : 1274 gange
100 point
Dato : 18-03-05 12:25

Jeg er blevet indkaldt til et lille torskegilde..

Jeg har trukket for meget fra i kørsels fradrag.. jaja.. jeg ved det godt.. men da jeg indsendte papirene havde jeg ikke tænkt over at jeg skulle på skolebænken i 10 uger..
Nå..men nu er jeg altså blevet bustet.. ( kriminalitet betaler sig jo aldrig )

mit spørgsmål er så hvordan skal jeg dokumenterer den kørsel som jeg har haft ?? Skal de se en ansættelses kontrakt ?? eller hvordan ???

Hvad er straffen for min vældige udåd.. en bøde eller skal jeg ind og stå skoleret hehe..

CC(Kriminel)Junior

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-03-05 12:34

Hvis ikke det tangerer økonomisk kriminalitet, så tror jeg bare du bliver lignet det højere.
Du kan vel dokumentere hvor langt der er til din arbejdplads og den skole du har været på kursus på - selvom uvidenhed ikke fritager en for ansvar - har man da lov til at spille lidt uvidende.
Held og lykke med det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 18-03-05 12:35

du forklare bare situationen, og så får du en regning på det du har trukket for meget fra. Du skal bare dokumentere hvor du har været ansat. Evt. med ansættelses kontrakt, men lettere............ med dine lønsedler (for du arbejder vel ikke sort) GG

Så tag dine lønsedler med for det sidste år, det er rigelig dokumentation

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 18-03-05 12:38

Normalt en gang skæld ud + ny ligning. Selv ved næsten bevidst afgivelse af urigtige oplysninger siger de bare fy. Har prøvet det. Men undlad at gøre det mere end en gang. De husker godt, sådan nogle skattefolk.

Accepteret svar
Fra : valde.

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-05 13:17

Man plejer ikke at skulle dokumentere sit kørselsfradrag. Det at du har tjent en løn som du betaler skat af, plejer at være dokumentation nok, afstanden til ag fra arbejde, finder skattemanden/pigen, ud fra kort. Hvis det kun er 10 uger der er "smuttet" så skulle det da sagtens kunne ordnes telefonisk. Nogle søger at få større fradra end de er berettiget til, i regelen er det slet ikke bøvlet værd.

Godkendelse af svar
Fra : CCjunior

Dato : 18-03-05 20:45

Tak for svaret valde..
Hvem der har ret må tiden jo vise.. men jeg håber da ikke at de gidder lave bøvl ud af det..
jeg håber da at de bare siger ups pyt med det..behold pengene.. men det er vist kun en drøm..hehe..

Junior

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-03-05 21:08

Tak for poitene!
det er en lille smule forskel kommune til kommune og fra sagsbehandler til sagsbehandler, pengene kræver de nok tilbage, så sker der bestemt ikke mere.