/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Mit Asp-Acces-script, vil ikke vise udrå~
Fra : thomas5
Vist : 552 gange
50 point
Dato : 10-09-02 08:37

I mit netop færdige script, har jeg lavet således at man kan hente oplysninger fra en Acces-database, og vise den på en Asp-hjemmeside. I ved sikkert godt hvad jeg mener!

Det virker fint, pånær at hvis jeg fx. har skrevet et udråbstegn (!) inde i acces-filen, så vil den ikke vise det på hjemmesiden!

Har prøvet en hel del, men intet som har kunnet vise de forba.... udråbstegn....

Er der nogen som har en løsning???

På forhånd tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-09-02 08:33

thomas5 skrev:

> Det virker fint, pånær at hvis jeg fx. har skrevet et
> udråbstegn (!) inde i acces-filen, så vil den ikke vise det på
> hjemmesiden!

Brug Server.HTMLencode. Den sikrer at alle tegn bliver fortolket
netop som tegn og ikke som koder. Bemærk at det også bevirker at
eventuelle HTML-koder i accessdatabasen bliver vist som de er
skrevet - altså "<b>fed tekst</b>" i databasen bliver ikke vist som
"fed tekst" i fremhævet skrift, men præcis som det står i
Accessbasen.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 10-09-02 10:35

Kan du være lidt mere specifik!

Du siger Server.HTMLencode! Du mener jeg skal konfigurere Acces-Databassen til et bestemt format???

Jeg bruger skam <b>fed tekst</b> - funktionen, og den fungerer fint, men men udråbstegn vil den ikke vise!

Har det noget at gøre med at databassen er konfigureret til Citat, den skal ikke stå som tekst eller andet???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-10-02 23:06

Hej Thomas,

har du fået løst dit problem eller driller det stadigvæk?

mvh.

Strarup