/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Jeg vil lære at kode PHP....
Fra : Wofler
Vist : 348 gange
100 point
Dato : 18-03-05 00:26

Hej.

Jeg har en privat hjemmeside som er hostet ved b-one.
Den indeholder en gæstebog, 3 fotogallerier og en side med et par små film.
Den er primært lavet i html og jeg har brugt lidt PHP og ASP koder som jeg har fundet færdige og tilpasset lidt.
Men nu trænger den efterhånden til et ansigtsløft.

Jeg kunne godt tænke mig at lave mere dynamisk og udnytte alle de fordele jeg kan i PHP.
Der skal være login tjek forskelligt brugernavn og kode for hver bruger, så jeg har mulighed for at bestemme hvilke sider hver bruger, skal have adgang til.
Så jeg skal også bruge en adminside så jeg kan redigere brugerprofiler mm. uanset hvor jeg er.

Den hjemmeside jeg har nu har jeg primært lavet i Dreamweaver, men jeg har dog nok forståelse for koderne til at jeg kan rette lidt i dem når ASP & PHP koderne har drillet eller ikke levet op til mine krav.

Det var alt sammen lidt om min baggrund og mit MÅL....
Nu er spørgsmålet så.... Hvor finder jeg gode guides/tutorials som kan give mig den sidste grundviden jeg skal bruge for selv at lave alt det jeg gerne vil have på min nye side?
Eller måske nogle færdige ting jeg kan sætte sammen og tilpasse.

Mvh
Wofler

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 00:37

Jeg har fundet denne nyttig. http://www.webcafe.dk/

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-03-05 00:39
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-05 09:39

1.) http://dk2.php.net/tut.php
2.) http://www.tizag.com/
3.) http://www.w3schools.com/php/default.asp

Nr. 3 er et Norsk site (..på engelsk) og er meget pædagogisk og logisk opbygget. Når det kommer til webprogrammering i almindelighed er det nok det site jeg benytter mest på nettet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : TeWeE

Dato : 25-03-05 23:34

En god idé er måske at låne bogen "Start på PHP" på biblioteket.
Den lånte jeg, og spurgte venner omkring mig hvordan og hvorledes hvis jeg var i tvivl.

En god idé er at hente en simpel kode ned, og så læs den grundigt i gennem, og evt. slå funktioner op på php.nets manual hvis man er i tvivl. PHP er meget simpelt programmering, så man burde kunne tyde meget af det blot ved hjælp af almindelig matematik :)