/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Need Hjælp!! Nokia 3510
Fra : ZzorozZ
Vist : 746 gange
10 point
Dato : 10-09-02 01:45

Hvor kan man hente animerede pauseskærme til en Nokia 3510?
Kan man hente polyfoniske ringetoner uden at bruge wap?
Og hvis det er den eneste udvej hvordan får jeg så mit wap til at virke??

Kommentar
Fra : Stonesten

Dato : 10-09-02 09:26

Det med pauseskærme med jeg ikke rigtig, men ringetonerne skal du hente på wappen, og hvis du ikke kan få wappen til at virke skal du ringe til det teleselskab du har og fortælle hvad dit problem er og så sender De en indstilling du skal glemme og så skulle wappen gerne kører.

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-09-02 13:39

Ifølge Nokia's hjemmeside siger/skriver de :

"Multimediebeskeder: Modtag beskeder med tekst, lydfil og grafikelement, der kan gemmes som pauseskærm (f.eks. animeret) og ringetone"

Etablering af WAP :
Tryk på Menu ---> Tjenester ---> Indstillinger ---> Aktive tjenesteind så ruller du hen til det sted du vil aktivere og trykker "Aktiver"

Du kan se hele manualen på Nokia's hjemmeside www.nokia.dk hvor du kan få manualen i pdf format (Acrobat Reader) og vil den stadigvæk ikke så vil jeg umidlbart tro der er noget galt med din mobil

Håber du kan bruge lidt af det

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : ZzorozZ

Dato : 10-09-02 16:32

Hmm... Det kan måske lyde som om jeg ikke har "prøvet" at få det til at virke. Men det har jeg, og det skide wap vil ikke virke. Og min telefon er helt ny, 2 dage gammel. Den siger at GPRS et eller andet ikke er tilgænligt..

Skal man ikke have en adgangskode eller et brugernavn?? et eller andet skal man da ha for at kunne bruge det wap? Skal man ikke kalde op til et bestemt nummer for at komme på wap netværket?

Det kan godt være jeg tager fejl, men mange tak for jeres råd og forslag.. Måske kan i svare på det her?

Thx..
ZzorozZ (-;

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 11-09-02 09:31

Jeg tror du skal prøve at ringe til Nokia (gratis opringning til service tlf mener jeg) og så hør dem ad hvad der kan være galt

Accepteret svar
Fra : Crucifix

Modtaget 10 point
Dato : 11-09-02 11:50

For det første skal du ind og fortælle at den IKKE skal bruge GPRS til at WAP'pe med (med mindre du har et særligt GPRS-abbonement):
Menu-> 10-> 4-> "rediger aktive tjenest..." ->
Instillingsnavn: skriv et tilfældigt navn, ex: "tdc wap"
Startside: http//wap.tdcmobil.dk
Sessiontilstans: kontinuerlig
Forbindelsessikkerhed: Fra
Databærer: GSM-data <--
Opkaldsnr.: +4540390909
IP-adresse: 194.182.251.15
Godkendelsetype: Normal
Dataopkaldstype: ISDN
Dataopkaldshastighed: 9600
Logintype: Automatisk
Brugernavn: tdk
Adgangskode: tdcwap

Du kan finde det hele her: http://www.tdcmobil.dk/u_22092.htm
Du skal bare bruge opsætningen fra 3330

Håber du kunne bruge det til noget..

Kommentar
Fra : ZzorozZ

Dato : 11-09-02 17:06

Okay.. jeg takker mange gange for jeres hjælp, jeg fandt til sidst ud af det. Det er rigtig nok at man skal lave en opsætning, men det er ikke GPRS man skal bruge, men derimod GSM-data Helt rigtig som Crucifix siger det. Men der var bare et lille problem, jeg har ikke TDC abbonement, men derimod Sonofon. Men på deres hjemmeside fandt jeg ud af at man skal sende en sms til sonofon, og så vil man modtage en sms som du skal gemme, denne sms vil indstille din telefon helt automatisk så man ikke behøver at sidde og rode med en hlt masse.

Til brugere som har sonofon abbonement, og som ikke kan få deres WAP til at virke:
Send en sms til nummer : 20666666
Med tekst: WAP N

Det KAN også indstilles manuelt:

Startside: http://wap.sonofon.dk/index.wml
Sessionstilstand: Kontinuerlig
Forbindelses sikkerhed: Fra
Databærer: GSM-data
Opkalds nummer: +4540900089
IP-adresse: 212.88.64.8
Godkendelsestype: Normal
Dataopkaldstype: ISDN
Dattaopkaldshastighed: 9600
Login Type: Automatisk
Brugernavn: sonofon
Adgangskode: ingen adgangskode

Lang smøre men det skulle virke.. Alle jer andre tak for hjælpen, fik det til at virke..

Kommentar
Fra : Crucifix

Dato : 11-09-02 19:05

Ok, tænkte ikke lige på at det var til TDK, men du fandt ud af det og det var det vigtigste.

Har du fundet nogen steder hvor man kan finde ringetoner til 3510, eller er wap den eneste mulighed?
Hvad med et "datakabel" til 3510, findes det og kan man overfører midi-filer gennem det??
(sq måske lave mit eget spørgsmål..)

Kommentar
Fra : ZzorozZ

Dato : 11-09-02 20:06

Vi lader sq da bare spørgsmålet køre lidt endnu.. hehe..

Jeg har fundet massere af WAP adresser hvor man kan hente ringetoner.. (er også det nemmeste og det billigste)
Men sider hvor man kan sende dem til telefonen ved jeg ikke rigtig..
Måske den side her: http://www.ringtones.to/o2/content/Polyphonic.asp
Et datakabel kan man godt få til en 3510, og man kan også godt overføre pylofoniske ringetoner gennem kablet.
Nu leder jeg bare efter et program hvor man selv kan lave pylofoniske ringetoner, og bagefter sende dem til telefonen.
Hvis der er nogen som kender en side hvor man kan downloade ligende, så skrive lige.. Thx.. ;D

Kommentar
Fra : ZzorozZ

Dato : 12-09-02 02:50

Jeg har brugt en forfærdelig masse tid på at finde polyphonic ringetoner som man kan hente uden at gå på sit WAP net. OG DET LYKKEDES.
Her er en liste over en lille del af dem jeg fandt. Én enkel wap adresse.
Enjoy (-;

ALM. INTERNET ADRESSER:

http://203.126.20.89/yahoo/poly

http://www.tonez.co.uk/ringtones.htm

http://www.ringtonesgalore.co.uk/

http://www.ringtonesnokia.co.uk/top_ringtone_1.htm

http://fp.marknatalie.f9.co.uk/ff/freepolyphonicringtoness.htm (HOT)

http://www.mo-tones.de/flash.htm (HOT)

http://www.phunkyphones.net/polyphonicringtones_order.asp (HOT + MANGE RINGETONER)

http://www.ringtone.net/

WAP ADRESSER:

http://www.wapmob.com

Nogle af siderne er gratis, men andre koster lidt for at hente ringetonerne, så hæng mig ikke op på det hvis i kommer til at betale jer fattige i ringetoner.. (-:

[ZzorozZ]

Kommentar
Fra : darkcrow

Dato : 05-10-02 17:13

jeg har havde også problemet med wap'en, og den virker også nu, takker allesammen! nå, men jeg har været inde på mange af de sider du har skrevet, men jeg kan ikk finde ud af at få dem sendt til mobilen, så skal man ringe til et eller andet nummer osv.!

og så også lige, det der 3510 data kabel lyder vildt smart, men hvor kan man købe sådan et?mog hvor meget koster det?

Tak på forhånd!

Godkendelse af svar
Fra : ZzorozZ

Dato : 06-10-02 01:32

HEHE.. Giver dig alle stjerner.. (-:

Kommentar
Fra : tequilla

Dato : 11-11-02 17:50

ja du kan hente ringetoner til 3510 på www.ringtones.net uden wap.Håber du kan bruge det til noget.
Mvh. tequilla

Kommentar
Fra : cnova

Dato : 14-11-02 15:13

Er der ikke en dansk web-adresse hvor man kan hente polyfoniske ringetoner til nokia 7210?