/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Problemer med nyt toilet
Fra : daso1
Vist : 2282 gange
120 point
Dato : 17-03-05 22:38

Jeg er ved at lægge sidste hånd på renoveringen af vores badeværelse, men der er et problem omkring det nye toilet (billigt Diturvit) jeg har installeret:
Nogle gange kommer der vand ud fra gulvafløbet, både mellem selve afløbet og multikvikken, og mellem toilettet og multikvikken. Det sker som regel kun ved stort skyl.
Når det er værst kan jeg se at vandstanden i kummen forbliver høj og kun falder i takt med at vandet siver ud ved afløbet (som om afløbet er stoppet, hvad der vel ikke burde være tilfældet da det trods alt virker de fleste gange).
Det skal lige siges at der ikke er pillet ved afløbet i forbindelse med renoveringen.

Nu er spørgsmålet jo så: Hvor er problemet ? Er det tilslutningen af toilettet til afløb/multikvik ? Er det selve afløbet eller er det toilettet ?

Det positive ved dette er at jeg nu kan da se at faldet på gulvet er i orden

PFT
David

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 17-03-05 22:42

Du har vel ikke lagt en klud ned i afløbet for at der ikke skulle komme lugt op og glemt at fjerne den.

Kommentar
Fra : daso1

Dato : 17-03-05 22:52

Der har været en klud i, men den er fjernet. Desuden burde det vel ske hver gang toilettet blev brugt, hvis problemet er et stoppet afløb eller hvad ?

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 23:10

Højst sandsynligt, er gummiringen i multikvikken gøet på tværs af afløbet, når den så fanger lidt papir,m.m.

sker der det du beskriver. Jeg har set det.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : lally

Dato : 17-03-05 23:13

Hej Daso1.

Du bør skifte pakninger i multikviken,det er den der ikke holder tæt, vil jeg tro.

hilsen lally

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 23:14

Tag toilettet af, og kig efter, også ned i afløbet, lys med en lygte,

og se om der er frit løb.

Hilsen Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 17-03-05 23:19

Gir Keldd ret, af med toilettet, og kontroler afløbet.
Smør pakring i multikvikken godt når du montere igen, evt. udskift den.

Hilsen Jørgen ( Olie og gas )

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 23:37

Der er nok ikke grund til at skifte pakningen i multikvikken, den er højst sandsynlig ny.

Der det som regel kniber er den øverste ring,smør den godt som også joeson skriver.

Keldd.

Kommentar
Fra : daso1

Dato : 21-03-05 15:12

Nu har jeg fjernet toilettet, og det lader til at det er afløbet det er galt med. Når jeg hælder 5-10 liter vand i afløbet når vandstanden næsten til kanten og derefter falder det MEGET langsomt, så det ser ud til at være stoppet. Jeg kan dog ikke se noget da afløbet kun går ca. 30 cm ned før det drejer.
Måske er Stigs ide ikke helt ved siden af, da jeg er kommet i tanke om at da jeg genoptog projektet efter at have været på ferie, undrede jeg mig over at der ikke var nogen klud i afløbet; det mente jeg ellers at der var da jeg tog af sted. Jeg mærkede lige efter den første meter af afløbet, men kunne ikke mærke noget, så jeg tænkte at jeg sikkert bare havde husket forkert.

Hvis det er det der er problemet, hvad gør jeg så ??

Kommentar
Fra : lally

Dato : 21-03-05 15:19

Hej

Prøv at bruge en rense bånd det bør hjælpe.

hilsen lally

Kommentar
Fra : theking

Dato : 21-03-05 15:43

prøv at svuppe afløbet med en svupper, evt. mens en hjælper kigger efter i brønden udenfor, og prøver at fange kluden, så den ikke tilstopper længere ud i kloaksystemet.(og så er der jo altid løsningen med at løfte knoglen og ringe efter proff. hjælp)

Mvh. King
(Kloak og fjernvarmeVarme)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-03-05 16:12

Lad os gå ud fra der er en klud i afløbet.

Fortæl så, er det et et planshus, eller er der etager på?

Først, hvis det er et etplanshus, få fat i en svupper, ikke sådan en der bliver brugt i køkkenet.

Men een der lige kan gå ned i faldrøret. Skaftet er ca. en meter langt.Fyld vand i afløbsrøret og pump m.

svupperen. Du skal helst fange kluden, og må derfor tage låget af til banketbrønden, og have een til at fange kluden derude.

Alternativet til den omgang, er en trykspulevogn. Hvis det er en rimelig stor klud, hvad det sikkert er, så opgi'

motorsplit og håndsplit.
Keldd (Blik og Rør)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 21-03-05 16:13

Kandu døde,
enig med theking.