/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Nyt Camera?
Fra : Keldd
Vist : 1390 gange
100 point
Dato : 17-03-05 21:04

Mit gamle Pentax EL-200 (5år) står foran en udskiftning, "Canon PowerShot S70" havde jeg kigget ud, og læst hovedet skævt på, bl.a. her: http://www.digitalmagasinet.dk/index.asp jeg ved i kender det.
Så skulle jeg til konfirmation, og der dukkede der een op med 70'erren.Ham overfaldt jeg, klart nok, og lånte Cameraet.
Autofocussen blev jeg hurtigt uvenner med,men troede bare det var mig der ikke kendte apparatet,irriterende , for motivet var væk, inden jeg fik fumlet den på skarp.Dagen efter fik jeg sendt nogle billeder: 3072gange2304- 3,30MB
Billederne som sådan, ikke rigtig gode, men med 7,1Mill. pix. kan man gøre hvadsomhelst i et billedbehandlingsprogram.
Så nu vil jeg kigge efter "Sony Cyber-shot DSC-V3". I en test i "DigitalFoto" nr.3 var den vinderen af 6-7Mill.pix.apparater. Egentlig har jeg ikke nogen spørgsmål, så skriv lidt, eller meget,om hvad der passer jer.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 17-03-05 21:08

Jeg er kanon tilhænger af Power Shot

Det er ikke så meget pixels jeg går efter, men det gode optik. Bliv endelig ved med at kikke efter Canon.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:16

trodenesdhb:

Jeg har skam et Cannon, ganske vist et spejlreflex, men den jeg havde fat i, det er nok

ikke lige mig. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-05 21:24

Canons autofocus kan indstilles til mange typer eks. i midten
Men alle smådigitalcamera har en elendig blitz. Den sidder for tæt til linsen og kan ikke "blæse" op.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 21:27

Ja jeg er også vild med mine to Powershot.
Men der er vi slet ikke oppe i så mange Megapixel som det du kigger efter, for det er slet ikke nødvendigt i et Canon, netop fordi de, som troldenes også siger, har så god optik.

Nu kender jeg ikke det der Sony, men for mange andre kamera's vedkommende lader folk sig "snyde" af de rigtig mange Pixels, som kameraet bare ikke kan bruge til en disse, hvis objektivet ikke er til det.
Eneste negative jeg kan finde på at sige om et Canon, men det er vist også generelt for de fleste andre digitalkamera, det er at udløseren er for langsom, og det kan blive et problem når man vil "skyde" noget der er i bevægelse.

Hvad mener du troldenesdhb?

mvh dova

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 17-03-05 21:34

Skydetrick til Canon og andre - tryk halvt ned på forhånd, så har den focuseret og målt lyset..................skyd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:55

eme:
Jeg fandt godt nok ud af jeg kunne flutte rundt på autofocussens målefelt, men den havde svært ved at

holde motivet på plads, så 70 eren er ikke mig.

dova:
Hvad skal du med 2 cameraer af samme type: Det var noget man brugte i gamle dage, eet til sort hvid,
og et til farve.Og lige med cameraer, tror jeg ikke jeg lader mig snyde.

bent:
Er du moden til en kommentar?
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 21:59

Jeg har flere gange i aften skrevet en kommentar, når jeg så trykkede på send indlæg,

skulle jeg logge mig ind,og det skrevne var tabt, har I været ude for det??

Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 22:05

Keldd
De er ikke ens de to, og jeg har da også et "almindeligt" kamera sådan et med Advantix funktion, hvor man kan tage billeder i 3 forskellige størrelser.

mvh dova

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 17-03-05 22:14

Totalt off-topic:
Citat
Jeg har flere gange i aften skrevet en kommentar, når jeg så trykkede på send indlæg,

skulle jeg logge mig ind,og det skrevne var tabt, har I været ude for det??

Keldd.

Jeps - jeg havde de samme problem for et par dage siden (flere dage i træk) - slettede kandu cookie'en, loggede ind igen, og problemet var væk

mvh berpox

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 22:18

berpox:
Det er uden for min verden, "slettede kandu cookie'en" hvor, hvordan?
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 22:20

Ja, kommentarer forsvinder, og jeg kan slet ikke komme på Kandu ad de normale veje, altså www.kandu.dk , det har jeg ikke kunnet siden i aftes.

Jeg fandt noget hvor der i stedet er adressen http://cando.dk/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 22:31

Keldd prøv at lægge rørtangen fra dig når du bruger autofokus :0D jeg troede du havde fået nyt kamera.
Jeg skal til min broders fødselsdag på lørdag og jeg mener han har købt et Sony Cyber-shot DSC-V3, det finder jeg ud af og vil så prøve det.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 22:45

Bent:
Læg også mærke til den har hot shoe, og at du kan se motivet 5-10m frem i komplet mørke, takket være en infrarød teknology,og tjek autofokusfunktionen efter.Snup et par billeder og send dem til mig, min mail står under mit profilvrøvl.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 23:09

Yep, jeg har din mail fra gamle dage - og vil afprøve det - og sender et par billeder af "sirenen"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-03-05 23:20

BENT BENT, JEG HAR FÅET NY MAIL.

KIG UNDER MIN PROFIL.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-03-05 23:43

Ha, ha - jeg har rettet den nu keldd, så vi skrives ved.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 18-03-05 06:46

Okay Keldd - vi fortsætter lige misbruget af din egen tråd

I Internet explorer: Vælg Funktioner > Indstillinger > fanebladet Generelt > Indstillinger > Vis Filer > rulle frem til cookie:berpox@www.kandu.dk og så et tryk på DELETE på tastaturet

Eller:
I Internet explorer: Vælg Funktioner > Indstillinger > Slet cookies

Første metode: En eller flere udvalgte cookies slettes.
Anden metode: Alle cookies slettes.

mvh berpox

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 09:12

berpox:
Så får vi se.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 09:20

berpox:
So far so good.

Tak skal du ha'.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bsjh

Dato : 18-03-05 11:10

Keldd - jeg vil ikke være meget på kandu før efter påske, men jeg har haft min bror og det viser sig at det er også et Canon PowerShot S70 han har, men han er meget glad for det.
Det jeg tog fejl af var at han også havde kigget prøvet Sony'en.

//bentjuul
(bsjh)

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-03-05 11:11

Jeg er overbevist om, at du faktisk udmærket selv er i stand til at beslutte dig for det rette kameravalg - til dig selv. Jeg har også læst testene på begge de 2 kameraer som du nævner. Sony vinder jo klar i testen i Digital-Foto og er da uden tvivl et udmærket kamera, men om det lige er det, som skal være dit valg, er der kun en der kan afgørre, nemlig dig selv.
Du ved jo at alle de store navne (Nikon-Canon-Minolta-Sony m.fl) laver udmærkede kameraer, med de er alligevel meget forskellige, hvis de bliver testet mod hinanden, både m.h.t. billedkvalitet, farvegengivelse, funktioner, beteningskomfort, pris m.v.
Det er disse ting, som skal vejes op mod hinanden og efter hvad du ønsker og vil ofre, og igen - det er der kun dig selv som kan. Når du så efter grundige overvejelser og sammenligninger har valgt og købt, skal du såmænd nok blive glad for valget.
Du ved lige så vel som jeg, at der ikke findes noget kamera, som er 100 % fuldendt på alle områder.
At jeg bl.a har et Canon Power Shot G 5 er jo ikke ensbetydende med, at jeg mener, at dette kamera er verdens bedste i sin klasse. Det har sine store kvaliteter, men også sine svagheder.
Alligevel er jeg godt tilfreds med det. Andre ville måske lægge større vægt på dets svagheder, og så ikke synes det lige skulle være deres valg. De ville måske vælge et Nikon, Sony, eller en anden Canon model, hvad ved jeg
Denne erkendelse af at intet kamera er fuldkomment og nøje tilpasset alle, synes jeg ærlig talt er en mangelvare, når man læser hvordan bestemte kameraer bliver lovprist af deres ejere, som værende det eneste saliggørende. Ok - nok for lovpriseren, men ikke nødvendigvis for alle andre.
Det var så min kommentar til dit ikke stillede spørgsmål, og det skulle ikke undre mig, om du faktisk allerede har besluttet, hvad du vil købe.
hilsen
kaypia

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-03-05 11:15

Jeg er overbevist om, at du faktisk udmærket selv er i stand til at beslutte dig for det rette kameravalg - til dig selv. Jeg har også læst testene på begge de 2 kameraer som du nævner. Sony vinder jo klar i testen i Digital-Foto og er da uden tvivl et udmærket kamera, men om det lige er det, som skal være dit valg, er der kun en der kan afgørre, nemlig dig selv.
Du ved jo at alle de store navne (Nikon-Canon-Minolta-Sony m.fl) laver udmærkede kameraer, med de er alligevel meget forskellige, hvis de bliver testet mod hinanden, både m.h.t. billedkvalitet, farvegengivelse, funktioner, beteningskomfort, pris m.v.
Det er disse ting, som skal vejes op mod hinanden og efter hvad du ønsker og vil ofre, og igen - det er der kun dig selv som kan. Når du så efter grundige overvejelser og sammenligninger har valgt og købt, skal du såmænd nok blive glad for valget.
Du ved lige så vel som jeg, at der ikke findes noget kamera, som er 100 % fuldendt på alle områder.
At jeg bl.a har et Canon Power Shot G 5 er jo ikke ensbetydende med, at jeg mener, at dette kamera er verdens bedste i sin klasse. Det har sine store kvaliteter, men også sine svagheder.
Alligevel er jeg godt tilfreds med det. Andre ville måske lægge større vægt på dets svagheder, og så ikke synes det lige skulle være deres valg. De ville måske vælge et Nikon, Sony, eller en anden Canon model, hvad ved jeg
Denne erkendelse af at intet kamera er fuldkomment og nøje tilpasset alle, synes jeg ærlig talt er en mangelvare, når man læser hvordan bestemte kameraer bliver lovprist af deres ejere, som værende det eneste saliggørende. Ok - nok for lovpriseren, men ikke nødvendigvis for alle andre.
Det var så min kommentar til dit ikke stillede spørgsmål, og det skulle ikke undre mig, om du faktisk allerede har besluttet, hvad du vil købe.
hilsen
kaypia

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-03-05 11:25

Jamen dog - det kom i 2 eksemplarer, men det ser til at være ens, så læsning af den ene er rigeligt.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 13:12

kaypia.
Vi er helt enige, dog har jeg ikke besluttet mig for at købe noget endnu, men vil prøve Sonyen. Som jeg skrev,,
var den Canon jeg prøvede, og så mig ikke rigtig gode venner, men kunne da sikkert blive det, når vi lærte hinanden at kende.Og som du selv siger m.h.t. forskellige fabrikater, der er nok ikke nogen der er så meget bedre end andre mærker,
men forskellige til dit og dat, og så er det jo man skal vælge hvad man foretrækker, og hvad og hvordan man skal fotografere.
Se nu har jeg i mange år haft et hav af forskellige analoge spejlreflexapparater, og det har du sikkert også. Da jeg så fik mit første digitale camera, opdagede jeg at man kunne have et camera i lommen, og tage billeder med som man kunne se 5min. senere takket være computeren. Og når man altid har rodet med billeder, var digitalcameraet virkelig noget der rykkede. Dog inden jeg fik digitalcameraet, havde jeg i et par år fået lagt billederne jeg tog med spejlreflexen, ind på CD'er.
Jeg mindes den første dag jeg fik min fine nye computer, og jeg lagde en CD med 36 billeder ned i skuffen, alle billederne poppede op i fine rækker ved siden af hinanden, i flotte farver, og clickede jeg på eet billede, poppede det op og fyldte hele skærmen. Jeg ved ikke rigtig om man kan kalde det et kulturchok jeg fik, men det var da noget derhenaf.
Så når jeg nu vil have et nyt camera, er der altså visse kriterier det skal opfylde:
Det skal ikke være for stort, men heller ikke for lille, så der ikke er noget vægt i det, og så er der alle de andre ting
som jeg så skal finde ud af, når jeg først står med det i hånden,men det cirkus har jeg prøvet til bevidstløshed,
og jeg ved ikke om det er en slags sygdom, men så kan jeg godt lide at fejle den.
kaypia,du har nr.3 af "digitafoto",på den CD der følger med laver Henning Nyhus en demonstration af hvordan man
laver et sportsbillede, så det vil noget, det er det billede af drengene der spiller hockey, han tager fat i.
Utroligt så godt han slipper fra det.
Nå,det blev en længere smøre, men der er til et par dage endnu, hvis man først kommer igang med det stof her.
På min hjemmeside har jeg lagt et par billeder ind i farver,hm, de var altså ikke så gode i de farver som jeg gik og bildte mig ind, jeg prøvede så at rette dem i Photoshop og Paint shop pro7, men det var heller ikke lige sagen.
Men de er fra 62, altså 43år gamle, alle kemikalierne blandede jeg selv i køkkenet (min far var ret begejstret)
til at fremkalde dem med.Min onkel er også med i sort hvid fra 1915, og min datter der blev gift før jul.
Altså 90års billedteknik,som jeg går ud fra i selv kan sætte årstal på.

Hilsen Keldd www.keldd.webbyen.dk

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-03-05 15:09

Også en Canon tilhænger hér! Tidligere har jeg arbejdet med Minolta analogt spejlreflekskamera, men dette kamera får mest lov til at henligge, efter de digitale vidundere er kommet frem. Det er jo så dejligt nemt, at bare "skyde løs", samt se resultatet med det samme, redigere på pc-en osv.
Nu bruger jeg Canon Power Shot S 20 til de nemme små løsninger, og mit sidste køb, Canon EOS 300D spejlrefleks, til de mere kreative opgaver. Begge er nogle dejlige kameraer på hver sin måde, men EOS-en er naturligvis det lækreste af slagsen. Power Shot-en har forsinket udløser (irriterende når motiver er der), men EOS-en udløses med det samme man trykker. (Læg mærke til dét "dova"). Objektivet er rigtig godt og blitzen rækker rimelig langt, skønt jeg påtænker mig at anskaffe en ekstern blitz også.
Ja, det var så min mening om Canon digital-produktet, som er favoritten.
Akle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 16:25

akle:
Jamen jeg har da også et Cannon spejlreflex, med en del hundedyre objektiver til (som passer på dit digitale),
men jeg vil da ikke være tilhænger af, eller fanatiker, af noget mærke, det må komme an på en prøve, af det enkelte
camera. Så nu får vi se hvad jeg finder på at købe. Nu ved jeg ikke hvorhenne i landet I er,men jeg er fra Sydsjælland (Oprindelig København) og "Platan Foto" som er en stor forretning i København, ligger i bund med priser, ifølge EDB priser. Der er de professionelle,så jeg ender nok derinde omkring Påske, og hvis det går som det plejer, er
jeg nok gået fallit, når jeg kommer ud af forretningen.

Og kaypia,der har de også G6'eren, så vis 5'eren skal skiftes så...........
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 17:04

Platan foto solgte et Hasselblad til mig engang sidst i 60'erne for "gisp" 3000 kr.
Ellers har jeg har jeg/har haft.
Nikormat/Rollei (2 øjet)/contaflex/Kodak Retina/Cannon spejl/Olympus Mj1/Rico/og et par stykker.
Nu bruger jeg mest mit Canon S50 (5 mPix)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 17:30

eme:
Den må jeg lige prøve:
Boxcamera 6 gange 6 Til rullefilm.
Agfa- 2 øjet 24 gange 36 Spejlreflex u.opklappeligt spejl. Lækker sag.
Rollei- 2 øjet 6 gange 6 Spejlreflex
Minolta SRT 101- 2 Stk Spejlreflex
Topcon Spejlreflex Et super apparat.
Konica Spejlreflex
Nikon Spejlreflex
Cannon Spejlreflex
Pentax Digitalt Søgeapparat
Og så får vi se, hvad der kommer på tapetet næste gang. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 18-03-05 17:37

Det var dog utroligt, Keldd, at du også har haft et Topcon spejrefleks. Vi er ikke så mange i den "klub".
Jeg er helt enig, det var den gang et virkeligt godt apparat. Jeg græd mine bitre tårer, da jeg fik både det og min bil stjålet ved Gardasøen i 1976. Bilen fik jeg igen (i sørgelig forfatning) men min gode Topcon så jeg aldrig mere.
Så blev det til Nikon for forsikringspengene.
hilsen
kaypia

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 17:42

Kaypia:
Min telefon i stuen er en Topcon, så er det ligesom jeg har lidt af atmosfæren.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 17:51

Hilsen Keldd www.keldd.webbyen.dk
Det eneste jeg kan se er en motorcykel

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 17:55

Der er ikke noget i vejen, tryk da ude i menuen.

Keldd.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 18-03-05 18:01

emesen,; jeg så flere fotos!

keldd; Jeg mener ikke selv, jeg er fanatiker, men når man er førnøjet med ét mærke, så er man vel lidt tilhænger af at fortsætte med dét. Der findes jo mange gode mærker på markedet. Vedr. dit Canon spejlrefleks ... vil du af med nogle af dine objektiver/linser??? ... Det bliver spændende at høre hvilket kamera du beslutter dig for at købe.
Mvh akle

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 18:14

akle:
Tag ikke emesen højtideligt, det er fordi det ikke er ham der skal ud og købe camera
så er han sur, og prøver at lave brand i den.

Men akle,det kan jo være det bliver 350D, og så er objektiverne rare at have, men lad os nu se,
jeg er selv lidt spændt på hvad det ender med.Nå eme,har du fået åbnet de billeder???????
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 18:57

Jeg gider slet ikke se på de uskarpe og grynede billeder.
Ud over en motorcykel i højre side kan jeg kun se:
Forside
N-T-1a
N-T-3a
NT 1a
NT2a
Kys-A1
Ah-1
Ah-2
Når jeg prøver et link - viser den dette
The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 19:07

eme:
Der er ikke noget i vejen når jeg trykker på linkene,
billederne kommer med det samme.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 19:10

..............................Mozilla Firefox
Sikke yndigt - N+K-T2a

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 19:13

eme:
Det er et par dage siden, der er løbet meget vand i et eller andet, siden.

Hvad har du fra dengang??
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 20:12

Tja - så skal jeg til at finde scrapbøgerne frem - fra miss-konkurrencerne.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-03-05 20:21

eme:
Har du kat?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 18-03-05 20:25

Ja - for skindet er revet lidt.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 08:07

what's new.
the latest products you'llwant to buy.eos 350d .8 megapixel, samt canon ef 60mm f=2,8.usm macro.
MVH patrol2 www.warehouseexpress.com

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-03-05 08:55

patrol2:
Det var pænt af dig, men jeg er nødt til at have tingene i hånden inden jeg køber.

350D m. obj. koster i Platan foto, 6.420Kr.
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-03-05 09:22

Hej keld
sådan har jeg det også ,det var nu også bare for at henvise til noget nyt.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 19:31
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-03-05 20:23

Jeg har lige rendt rundt i det gode vejr de sidste dage her, og taget billeder med mit analoge spejlreflex.

Det er jo herligt at man kan stå og dreje på polaritionsfilteret, og få de mættede farver frem, sådan en blå himmel

der næsten gør ondt i øjnene, ah det er herligt. Den nye Cannon 350D m. zoomobj. 18-55 var det vist, til 6.420kr

puh ha, jeg må altså lige have den i hånden, så får vi se om det går galt som det plejer. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 20:36

Keldd - det tog mig et år at beslutte digitalcamera..........

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 22-03-05 20:42

Hej keld
det går aldrigt galt så længe du holder dig til dit analoge ,og så dit pol filter, mm.og så ikke mer pral ,jeg har da også været ude ,vi tales ved,hej
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 20:49

Du skal bare beslutte dig til fotografering eller snapshots.
Rigtigt camera eller lommeferiecamera.
Er det et spørgsmål om pixel eller linser ......................så linser.
Jeg har et rimelig godt lommeferiecamera canon S50 som jeg er glad for og som du har set kan det godt blæses op hvis jeg ikke ryster for meget.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-03-05 21:02

eme: Og patrol2. Jeg har sådan set fundet ud af hvad spørgsmålet er, det kommer nu.

Et digitalt spejlreflex m. hot shoe og filtergevind, der er så fladt, at det kan ligge i lommen uden at bule.

Når jeg finder noget der bare ligner det køber jeg det. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-03-05 21:08

Ja for ellers siger damemenneskerne bare.....:
"er du glad for at se mig - eller har du købt nyt camera".

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 22-03-05 21:17

Pas lige lidt på eme, det her er skam et seriøst spørgsmål.

Der skulle nødigt gå Smalltalk i det, og jeg KAN ikke snuppe de typer

over på Smalltalk. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 22-03-05 22:10

Hej jer .
Det er ikke bare seriøst , det er alvorligt ,det er det livet handler om , det er billeder vi aldrig glemmer ,Keld når du hart fundet det kamera, du skriver om ,så bestild fohulen da to ,jeg begynder at spare op nu .emmesen havde du det kammera i for eller bag lomme ,det er det der tæller når du krammer dammemenesket.Keld den bule du taler om, hvad nu eae hvad var det nu du skrev ,nå jo stammer den fra kameraet? nej nu må vi være seriøse ,og ikke henfalde til pjank, og ligegyldig snak ,næste indlæg forventes at være af høj fotografisk værdi .såddan da.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 09:16

Og du skal også ha' en battridrevet USB-HD med kortlæser...............til at tage med i "marken"

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 23-03-05 09:37

Jeg synes det bliver lidt indviklet efterhånden,

bare det ikke ender med et engangscamera til 19,85.

Hilsen
Keldd.
Og ja,resten af indlæggene bør være af høj international standart, uden at hr.emesen trækker det ned på det

underlødige Smalltalk plan.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 11:27

OK ................så køb det Hasselblad med digital bagstykke.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 15:11

Har du købt det Hasselblad. Og køb lige lidt af Garl's linser samtidig.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-03-05 19:31

Garl's linser >> Carl's linser

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-03-05 10:57

Sony Cyber-shot DSC-V3 , er udstyret med Et Carl Zeis glas, på 34-136mm, og 7,2Mill. pix.

og ligger i førerposition.

Efter påske, vil Bent Juul og mig, stille alle de kloge og intilligente spørgsmål i Platan Foto.

Jeg vil have et 256MB CF cart, i lommen, og vil se om jeg kan tage nogen skud både med Sonyen og

Cannon PowerShot S 70.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-05 13:19

Jeg må nok sige at den hotsko er noget jeg mangler på mit app.
Havde så bare været et lille stik til ekstern blitz på mit camera.
Så jeg forstår din hældning til den Sony.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 24-03-05 13:28

Hej,
Køb jer en nikon sb26,den har slavefunktion.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-05 14:29

Ja patrol2 - det er slvfølgelig en mulighed.............men så har du stadig de
s...... røde øjne på grund af at den inbyggede blitz sidder for tæt på linsen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-03-05 14:58

Før hovedflashen affyres,udsendes en række små lysglimt,der modvirker det fænomen,

hvor personer får "røde øjne" ved flashoptagelser. Og det er mit 5 år gamle Pentax der gør det.

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-05 15:16

Afstanden på din Asahi er større mellem blitz og linse.................derfor.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 24-03-05 15:28

Næh den er ikke, den blinker bare, før den tager billedet, og så har øjet vænnet sig til Flashet.
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 24-03-05 20:42

Hej jer alle .
Hvad hulen har i lavet idag .Nu er dagen gået ,har i ingen billeder taget, der har ikke været nogen indslag siden kl 15,28.er det Påskebryg eller er i gamle , ok i er tilgivet. Jeg har været i skoven ,altså lige uden for døren .Der var ingen blomster, der var ingen fugle ,der var ingen rådyr ,der var ingen solbadende nymfer .Og så snakker i om røde øjene .Det er forår, tror jeg nok ?HHHHvad vil i fotografere til forår ?.Jeg har købt ny scanner, epson 4990, og printer epson 2100 .Jeg siger jer jeg ,er måløs over hvad sådan noget isenkram kan præstere.Forøvrigt er linket ikke ved at være lidt langt .Hvad med at starte et nyt , hvis vi skal holde den varm hele sommeren,Var det godt nok eller ?.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 24-03-05 23:02

Er det ikke besværligt at rende rundt med en scanner og ta' billeder.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-03-05 00:20

patrol2,
tråden bliver lukket når jeg har købt et nyt camera, ikke før ha ha ha .

Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 25-03-05 08:08

Hej
Emesen hvad tror du man har bærer til.
Keld, du må da endelig ikke lukke tråden, før du har fortalt hvad du har købt, om du er tilfreds mm, vi skald da lige have det sidste med .Og heller ikke før tirsdag i næste uge, da jeg i er i England i nogle dage.
MVH patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 25-03-05 10:22

Patrol2:
Det bliver det heller ikke, omkring næste lørdag, har jeg nok en tilbagemelding.

Fortsat god Påske,alle. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 27-03-05 12:18

Nu vil jeg gå ud i den ørkesløse natur en 14 dages tid og ta' nogle billeder.
Måske skulle man prøve Patrol2's metode med scanneren og min scanner kan også optage dias og det er jo længe siden med de dias - så det vil jeg prøve.
Måske ta'r jeg også et par skud med mit Canon (uden Carlglas).
Vi ses når min batteridrevet rejse-HD er fyldt op.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 28-03-05 17:59

Prøv og gå ind på www.kamerahuset.dk , der er en seriøs gennemgang af 8stk. 8mill. pixel apparater.

Med en videogennemgang af hvert Camera, ret spændende synes jeg.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 28-03-05 18:22

Hej keldd
Jeg kan se der stadig er liv i tråden - og det er fortsat spændende hvad den ender med.
Har du fundet ud af hvornår du kommer til kbh, så vi kan gøre samtlige fotohandlere forvirret jeg kan de fleste dage i denne uge.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-03-05 18:25

Jeg fortæller ikke noget for jeg ved næsten ingenting keldd keldd er der sket noget nyt, eller kigger du stadig efter et nyt kamera

//bentjuul

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 30-03-05 19:13

Hej
Keldd er et betænksomt, omhyggeligt, nøjetænkende, udforskende, dybttænkende ,nøjeregnende ,grublende menneske, undersøger sit evt nye kamera pixel for pixel inden køb .
Når keldd har købt sit nye kamera ,vil ingen være i tvivl ,tror jeg nok.
MVH patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-03-05 19:54

Ja, allesammen, så har Bent og mig været i byen, og stille de fornuftige, intelligente, samt for expedienterne i

Storkøbenhavns fotoforretninger, belærende spørgsmål. Ret skal være ret, der var dog een, der vidste hvad han

talte om. Tænk han fortalte Bent og mig noget vi ikke vidste, om Sony's Cybershoot DSC- V3, længere historie som I

må have til gode.

Men vi var jo ikke uforberedte, vi havde som sædvanligt læst på lektien, både på steves-digicam (største Cameraside

på nettet) og digital foto (en dansk side på nettet) og andre steder. Faktisk kunne man godt sige, at os var der

ikke nogen der kunne lære noget. Arh, så var der lige ham i Fredriksbergcentret (Bingo Foto) en proff. der kunne sit

arbejde. Vi er altid begejstret for at blive belært om noget som er os ikke meddelt, eller vi ikke har kunnet læse os til.

Så venner, mit valg blev mellem de 5-6 apparater jeg havde kig på:

Cannon PowerShoot G6

Lad os så se hvornår jeg får taget nogen billeder, jeg skal på arbejde de næste par dage (skal lige tjene til

apparatet) Hilsen
Keldd.
patrol2:
Det styrker selvfølgelig kreditten, når der bliver fedtet for mig, det er sådan noget der bliver lagt mærke

til, men det er selvfølgelig sandt.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 31-03-05 09:55

tillykke med en G 6. Den skal du såmænd nok komme til at leve godt med. Fik du også fat på extern blitz. Det er næsten nødvendigt at have en - og en som passer. Har selv en Speedlite 420 EX, som jeg er glad for, men de nyere 550EX og 580 EX er jo endnu bedre, men også ret dyre synes jeg nok.
Rigtig god fornøjelse

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-05 10:20

kaypia:
Du spørger om jeg fik fat i en extern blitz, men jeg har een,en 4000AF der passer til mit analoge

Cannon spejlreflex, den får lige en chance på G6eren, så må jeg se om jeg skal have en anden.

Efter 5 år med Pentax EL-200, var jeg lige begyndt at lære det at kende, nu kommer så turen til

G6eren, men det går nok. Jeg har 8 dages ombytningsret,og jeg kan bruge det lige så tosset jeg vil, og så gå ind

og få pengene tilbage, eller et andet apparat, det er jo meget betryggende.

Men det var sådan set et svært valg, fordi jeg godt ville have et man kunne putte i lommen, og dem der kunne

komme i lommen, levede ikke rigtig op til hvad jeg synes et apparat skal kunne i dag.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 31-03-05 14:18

hej keldd

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 31-03-05 14:19

hej keld

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-05 14:27

patrol2
Jeg har ikke taget nogen billeder endnu, jeg sidder bare og glor på det.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 31-03-05 21:36

Hej Keldd.
Du er næsten blevet millionær ,du har erfaret at et kamera burde have samme egenskaber som dame sko ,lille udvendig store indvendig.
Tænk dig. hvad med at gå rundt med et nikon D2X med et 400mm f 4 i lomme format .Hvorfor har de dog aldrig indset. at sådan et vill der være salg i.Ok ok jeg fik lige et tankeflip. jeg tror du må holde dig til det du har og så glemme millionerne .
Keldd jeg kan se dig for mig .sidde foran dit kamera og glo og glo,og så efter en fem syv timer dreje det lidt og så bare glo videre ,Tiden må flyve afsted.
Men nu tager jeg til England i morgen formidag .Gør dig selv en tjeneste ,ikke for din skyld men for mig, gå ud og tag et billede bare et lille et .
MVH patyrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 31-03-05 22:34

Fint patrol2,jeg har været snotforkølet,og haft hovedpine og alt det der, i morgen er det nok bedre,

så vil jeg tage et billede, et nærbillede, af diamanten i min slipsenål, og lad os så se hvad G6eren kan,

der er jo lidt pixels at gøre godt med i en udsnitsforstørrelse af selve diamanten, den skulle jo gerne ligne noget fra de

Engelske kronjuveler, og hvis du er i London, kan du jo snuppe nogen billeder, af de rigtige.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-04-05 01:20

med dit nye kamera.

Håber du bliver glad for det.

mvh dova

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 01-04-05 09:25

Hej Keldd
Jeg tror, at det desværre er højst usandsynligt, at din 4000AF blitz passer til din nye G 6. Den kan måske nok bringes til at fyre af på en eller anden manuel vis, men alle de smarte automatiske funktioner, vil det overraske mig meget, hvis du kan få med.
Kamerafabrikanterne er jo smarte nok, når de laver en ny produktlinie og skulle de have glemt at sørge for, at ingen kan genanvende en i øvrigt fremragende tilbehørsdel fra et tidligere produkt, så vil de virkelig ærgre sig (tror jeg)
m.v.h.
kaypia

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 01-04-05 09:53

Dova:
Mange tak, dit natlys (internt)

kaypia:
Blitzen har de samme 5 kontaktpunkter, som der er i hotshoen på Cameraet, så jeg kan nok skyde den

af manuelt, altså den brænder alt flashet af på een gang, når jeg tager billedet. Og som du selv siger: De smarte

funktioner, hvor den bl.a. måler blitzlyset, når det er skudt af, og afbryder det, når motivet har fået nok lys

må jeg nok undvære, men hvad, 4000eren målte, og kunne cutte glimtet af, ned til 1/50.000 del af et sekund, det

var jo også en oldsag (1993), så mon ikke en moderne flash kan gøre det bedre??? Jeg vil undersøge det.

Og lad så lige være med at købe Camera, når det er hundekoldt, jeg er blevet grusomt forkølet af at rende rundt i

København. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-04-05 08:33

Hej Keldd.
Jeg er kommet hjem fra England ,Og har også fået mig et nyt digitalkamera ,jeg har samme problem som du, den gamle flash jeg brugte på min 5F, virker ikke på det nye kamera .
Og så til det alvorlige. Keldd du har haft en tråd du startede forlænge siden, den har været med en rigtig fin tone hele vejen igennem, der er ikke nogen der har kastet med mudder, den har indeholdt både alvor og sjov.
Grundet al den mudderkastning der er i rigtig mange tråde, har jeg besluttet mig for at forlade kandu .Når man til hverdag er omgivet af menneker der taler ordentligt til hinanden, er der ikke meget ved at sætte sig ind til sin computer og give et råd ,og så lidt efter blive svinet til.
Jeg vil følge din tråd til du lukker den ,men hvis du lukker den og jeg ikke opdager det, håber jeg vi ses et andet sted måske i FK Du kan finde mig under Svend Olesen.
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-04-05 10:06

patrol2
Nu har jeg været på kandu over et år, og af og til bliver der trådt ved siden af.

Jeg er da ked af, du vil forlade kandu, og jeg har af og til selv haft de samme tanker, men er da vendt tilbage.

Jeg vil håbe du gør det samme.........Hvilket apparat købte du i England??

Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-04-05 14:16

Hej alle. Jeg har nu taget nogle billeder med PowerShot G6. Foreløbig er vi nok lidt uvenner, men det håber jeg går

over. Den har jo et hav af justeringsmulighedder, som de fleste vel næppe for brug for, og brugsforvirringen, er lidt

forvirrende. Det er sikkert en dygtig translator der har oversat den, men jeg tror ikke vedkommende selv har prøvet

at fotografere. Jeg har taget et billede af en trillebør fyldt m. gulerødder og bagefter lavet en kraftig udsnitsforstør-

relse. Billedet startede med at være 3072 gange 2304, og fyldte ca.2Mb. Og det samme med de sidste 2 billeder.

Jeg satte dem så ned til Ca. 725 gange 510, og de fylder så ca.180kb hver, men det er jo godt nok til nettet.

Men se selv. http://www.keldd.webbyen.dk/

Så skal jeg printe lidt billeder, og se hvordan de bliver, det kan også være jeg prøver at få nogen lavet på nettet,

Sidst jeg prøvede, var det godt nok, men de kunne ikke lave dem store, har i nogen erfaringer???

Og patrol2, det er altid kedeligt at miste en god debatør og skribent, så overvej nu din beslutning endnu en gang,

og fortæl mig lige hvad FK er, ellers kan jeg jo ikke finde dig, det lyder som en fodboldklub, men det er det

nok ikke. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-04-05 16:44

Hej Keldd

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-04-05 17:22

Hej Keldd
Der røg lige en afsted uden ret mange ord.
Jeg er da meget glad, for at der er en der sætter pris på en god debat, uden det går i fisk.
Med hensyn til hvad jeg købte i England ,først hvad jeg havde i forvejen .Jeg har altid haft nikon spejlrefleks,mit nyeste nikon var en f5, der før har jeg haft f1, f2, f3 ,f4 .jeg har altid brugt dias til det kreative ,det kreative har i mange år været fugle, natur, blomster og så har jeg kørt land og rige rundt og fotograferet forfaldne gårde og huse.Jeg har i årenes løb samlet mig en del optik ,idag har jeg fra 16mm til 2000mm ,Jeg har også nogle af de sidste nye nikon objektiver,og da nikon er det eneste fabrikat hvor alle optik passer uanset alder, ja så måtte mit nye og første digital kamera også være et nikon .Valget stod mellem et d2x og så et d70 det blev så d70 der blev mit valg ,måske kun for en kort tid ,for lige og se om det digetale er mig ,det får en prøvetid på et par måneder, går det godt bliver der købt et d2x hus .
med hensyn til fk ,er jeg overbevist om at det ved du godt hvad er ,jeg har nettop oplevet det samme med 3 bogstaver, som jeg heller ikke kunne greje, sådan er det. www.fotokritik.dk tast flying deer,så burde du være der
MVH patrol2

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 04-05-05 16:50

Keldd - vi mangler vist en rapport om dit camera.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-05 18:58

eme:
Der vil komme en rapport, om billeder og udsnit af billeder.

Jeg vil lægge dem ind på min hjemmeside i morgen, og så skal jeg

fortælle en god historie om STORE billeder, fra digitale fotos, der bliver lavet i Schveitz.

Nu skal jeg over til naboen, hun kan ikke finde sine billeder på computeren.

patrol2:
Du er her endnu ikke?? Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 04-05-05 20:55

Hej Keldd.
Jo indtil du lukker og slukker.
MVH Patrol 2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 04-05-05 23:50

Hej alle:

Jeg har nu haft Cameraet en månedstid Og det kan da afgjort tage nogen billeder, man kan holde ud.

Se: www.keldd.webbyen.dk . Først er der de 2 heste, så er der en udsnitforstørrelse. Ganske vist er billederne

sat ned til websidebrug, ca. 200KB og 700 gange 500 pixels, fra ca.4MB og 3189 gange 2392

pixels = godt 7mill. pix som apparatet er på.

Jeg har selv lavet nogen print på ca. 30 gange 20cm. og de var også til at holde ud, ret godt endda.

De 2 første billeder af hestene altså et originalt og et med et udsnit derfra, ville jeg garne lave større,

men herhjemme laver de kun forstørrelser på 30 gange 20, det kan man jo selv klare, men jeg ville have

noget der rykkede, 75 gange 50, som de godt kan klare herhjemme, men fra et negativ, og ikke digitalt.

www.colormailer.com , ligger i Schvejts, men har en fillial i Danmark.

Dem prøver jeg så,, og har sendt de 2 første billeder til ( altså originalen og udsnittet), det hele foregik på

dansk, og var flot overskueligt. De skulle have 199 kr for stykket, men da jeg skulle betale, var det

blevet til 149kr. stykket (det plejer da at gå den anden vej) og så 24 kr. i fragt.

Jeg kan efterhånden rask væk 1/10 af hvad apparatet kan, men havde dog regnet med at displayet var mere synligt

i dagslys, det er jeg altså lidt sur på. Kaypia hvordan har du det med dit display på G5'eren??.

Jeg savner også oplysninger i søgeren, og lidt hurtigere reaktion på kontrollamperne. Allright, det er en kompliceret

sag, og det tager sikkert sin mand, at lære apparatet at kende, men alt det var jeg nogenlunde klar over,

og i stedet for at brokke mig, kunne jeg have købt et Kodak Instamatic, eller et engangscamera.

Det der er det pokkers ved det er jo, hvis man har haft et eller andet at foretage sig et stykke tid,

og så skal til at fotografere, så husk at komme brugsanvisningen i baglommen, for der er jo ikke nogen af os,

der sætter et camera på automatik, eller er der??? Ha ha ha ha.

Patrol2:
Her på " kandu ", ville vi gerne se hvad du har lavet med dit sidste camera, og jeg ville da især gerne høre

om jeg skal stritte G6eren i havnen, lad os høre fra dig.

eme:
Brug nu et ordentlig styresystem, så der ikke går kuk i den.

Der vil komme en videnskabelig, eller lidenskabelig rapport, om man vil, nå jeg får de 2 billeder fra Schvejts

Stay tuned. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-05 10:55

Flot udsnit af hesten som griner af dig - men det billede skal lige klippes ud og ha' en bedre baggrund.
Jeg vil gerne bære den G6'er ned til havnen for dig.
Jo - vi er da nogen som sætter automatikken til eller bare rykker et par blænder i forhold til automatikken.
På mit Canon er der visse indstillinger som følger med i de andre indstillinger.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 05-05-05 12:17

Hej Keldd
Det er længe siden jeg har været på kandu, men nu er jeg her så igen. Du spørger om displayet på min G5.
Udendørs med m e g e t skarp solskin, som f. eks i ferieområder i Sydeuropa, Tyrkiet eller eksempelvis også i bjergområder i Schweiz, Østrig, Frankrig m.v., synes jeg også det er lidt problematisk. Herhjemme i DK synes jeg at displayet er rimelig synligt og læsbart - også en krystalklar sommerdag, når bare displayet er indstillet på højeste lysstyrke.
Det er dog næppe større problem hos hverken G5 eller G6 end hvad der er tilfældet på de de allerfleste kameraer i den prisklasse.
Hvad angår oplysninger i søgeren. Ja, som tidligere bruger af analoge spejreflekskameraer, kan jeg også savne, at der ingen oplysninger gives i søgeren i Canons modeller i den klasse. Det gør der dog i flere andre mærker, men jeg har vænnet mig til stort set altid at bruge displayet. I øvrigt vil jeg da ikke sige, at jeg aldrig bruger "auto" instillingen, men det er sjældent. Min favorit er Tv indstillingen. (det er nok gammmel vane fra spejreflekstiden) og så skifter jeg i.ø. efter motivbehov. Der er jo utallige muligheder til rådighed for optimering.
Jeg har også kigget på dine hestebilleder, og jeg er meget enig med emesen vedr. Hest 2. Jeg ville fjerne alt det "maskineri" i baggrunden og lave en pæn gul mur, lave en flot gårdsplads, måske eller måske ikke fjerne porten i højre side - og så en passende "crop". Men det kan være, at du hører til den type, hvor alt helst skal fremstå "som det er". Jeg synes bare, at billedet er alt for rodet, men hver sin smag.
Hest 1 synes jeg også er meget rodet, men det er svært at gøre noget ved det.Jeg villle nok slet ikke bruge det til noget.
Det var mine vurderinger, men det er dine billeder, du bestemmer hvad der er godt for dig.
Men lad nu være med at smide G6eren i havnen. Jeg tror stadig, at du nok skal blive ret tilfreds med den.
mvh
kaypia

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-05-05 17:11

kaypia og emesen:
Jeg har hørt jeres beretiget kritik, en dag vil jeg flytte maskineriet,

og lave billedet som I foreslår. Jeg har selvfølgelig selv haft den samme tanke, men har haft lidt om ørene, og

pigerne ville se deres heste på tryk, og på deres computere i en fart.

kaypia:
Jeg må lede efter justeringen til lysstyrken på displayet, foreløbig har jeg ikke fundet den,

men det ville være rart hvis den snart dukkede op.

Og selvfølgelig bruger jeg Auto indstillingen ind i mellem, men foretrækker også TV indstillingen. Det tog ellers et

stykke tid at finde ud af at skifte mellem lukkerhastigheden og blændeåbningen, at trykke NED

på hovedvælgeren, kom pludselig til mig som en åbenbaring.

Altså hest 1, det eneste jeg bruger det til, er at lave udsnittet ( se bort fra baggrunden, jeg ved

det kan gøres bedre), det var for at fortælle, hvor stort et givet udsnit kan laves uden at pixelere,

og så stadig få det stort, når man har 7,1mill. pixels at flytte rundt med. Objektivet ser jeg også

som et af de bedre, så point til G6 fra 1-10 er i øjeblikket 6 med pil opad. Ok, jeg smider det ikke i havnen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : kaypia

Dato : 05-05-05 19:23

PÅ G5 ligger lysreguleringen for displayet under; "Menu" - "Værktøj" og derefter som nr. 2 fra oven, benævnt LCD Intensitet. Der reguleres/ændres på samme vis som ved andre ændringer under "Menu". Jeg ved ikke, om det er præcist samme sted på G6, men det skulle ikke undre, om det var næsten det samme. Canons Menu er meget sammenfaldende indenfor de forskellige kamerasystemer.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-05-05 20:53

kaypia:
Mange tak, jeg vil kigge efter, der står intet om det i brugsforvirringen, men jeg kan jo have

overset det, jeg prøver din anvisning....................................................

Yes, under opsætning i menuen fandt jeg " LCD intensitet " der er 2 stillinger, og den stod i den

lave, jeg havde siddet og gloet efter justering af display, og display i det hele taget, altså i

brugsanvisningen, så det lettede lidt på begreberne, da du fik mig over at kigge i menuen på Cameraet.

Der er jo mange flotte tulipaner i glødende farver lige nu, så i morgen vil jeg kigge lidt på dem,

men stor tak til kaypia, det var rart at få sat det på plads, så nu bliver det spændende at se i dagslys

hvor meget skærmen er værd. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 05-05-05 21:13

Når jeg finder det her hos Kandu eller spørger en af mine koleger om hvilket program der kunne hive et emne med hår og det hele ud, så får du besked her.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 05-05-05 21:26

Hæ Hæ.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 09-05-05 22:01

Hej Keldd.
Prøv lige den her.
http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=141805
Mvh Patrol2.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 09-05-05 23:28

Hej Keldd.
Det var da noget af et galopspring du gjorde.Flot sprunget.Det var så det sidste ord fra mig her på kandu.Vi snakkes er det ok.
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 00:03

Nej det er ikke OK Patrol2, lad nu være at forlade kandu, her er trods alt rart at være, hvis der er noget der

generer dig, så spring det over.

Nå, men jeg skal love for der var is i flasken, utroligt hvad der sker i de små hjem, pæn baggrund til flasken.

Ja, motorcyklen var min, nu er den skiftet ud.

I dag fik jeg så billederne tilbage fra Schveits, utroligt hurtigt da det var i torsdags jeg sendte dem. De 2 billeder er

altså mageløst godt produceret. Jeg har fået lavet adskillige i samme størrelse (analogt), og at det kan laves sådan

i dag, fra digitalt, havde jeg slet ikke regnet med. Nu hjælper det jo også på det, at apparatet har 7,1mill pixels at

dele ud af, og hvert billede jeg sendte derned var på ca.5MB, så det laboratorium ( www.colormailer.com )

har hvad der skal til, men de laver jo også andre dimensioner. Men altså det ene billede var et udsnit fra et andet,

og alligevel, får jeg det knivskarpt op i 75/50, jeg er målløs.

G6, fra pointscalaen 1-10, er den nu på 7.

Patrol2, hyg dig hvis jeg ikke kan få dig til at ændre din beslutning.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 08:49

Her skulle opskriften være til at hive emner ud af et billede.
Citat
Hej Eyvind
start photoshop
load billed
gå til filter
vælg extrakt
marker billed med grøn brush
mvh Olsen

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 14:17

eme:
Kigger på det, så får vi se hvad der kommer ud af det.

Jeg var hos tandlægen i dag, så lå der en Cannon 20d og flød, jeg spurgte damen hvad hun brugte den til,

Så hev hun et proffesionelt makroobjektiv, med ringblitz frem, og sagde "luk munden op" så fotograferede hun

ind i munden, men det er nok ikke lige den vej vi skal. Billedet var helt fint på displayet.

Det er alså også skrapt, med de priser hun tager, og så gå og købe fotoudstyr for pengene,virkelig usmageligt.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 14:21

eme:
Jeg har kun Photoshop Elements,2, og ikke den store Photoshop, er det mon den han mener?

For når jeg er inde i "filter" kan jeg ikke vælge extrakt, al den stund den ikke er der.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 16:05

eme:
Nu har jeg den store Photoshop hæ hæ. Der kan jeg godt finde extrakt, men så går det galt,

resten skal der stort kørekort til. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-05-05 18:40

Hej Keldd.
Jeg kunne ikke dy mig for at give dig et link, til et meget godt billed behandlings program som bare virker.Tilmed fås det med dansk tekst .Og så er det gratis.Jeg bruger det selv til en del .Det er hurtigt, og kan det meste.gør dig selv en tjeneste prøv det.
http://www.digitalmagasinet.dk/show.asp?ID=444 Håber linket virker.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 18:46

Patrol2:
Tager den ned nu, og tak.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 19:31

Jeg er jo bare deliveryboy - og har ikke forstand på det program.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 10-05-05 19:33

Og jeg må lige kigge lidt på programmet fra patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 19:36

patrol2.
er installeret med danske tekster, ser sjovt ud.

Nu bliver det snart godt fotovejr, jeg har et træ der blomstrer ude i haven, det er ikke ret stort, men jeg skal ligge ned for at fotografere, og så skal det helst være tørt.

Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-05-05 20:10

Hej
Dette progeam lærere i hurtigt at bruge. Tryk på højre museknap og åbn og du er igang ,altså hvis du har nogle billeder i dit album.Læs og følg kritik og brugsanvisning på digitalmagasinet. Der hvor i hentede programmet.Det er det program, jeg synes der er mest naturlig og lettest at bruge.Opgiv det ikke lige med det samme.
Hr Keldd ,vent ikke til træet er tørt, det er måske nu billedet er der .Se lige min grønne edekop på FK.
Mvh Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 21:24

Patrol2:
Så fik du lokket mig ud, og ligge og trille rundt i det våde græs.

Nej nej, så slemt er det ikke, man slår displayet ud, og holder cameraet i jordhøjde,

og ser hvad man fotograferer, en virkelig god detalje, som nok er værd at sætte pris på.

Nu vil jeg se hvad der er på billederne, og fra 1-10 er G6eren oppe på 7,2.

Din edderkop ville gøre sig på 75 x 50, prøv det. Eller prøv med et udsnit af hovedet så man kan se øjnene. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 10-05-05 22:00

Hej Keldd.
Øjnene, gør mig nu ikke forviret, jeg ser øjne alle steder.Og tak for din kritik af mit billede.Keldd når du engang vil printe dine billeder ud selv i over pro kvali ,altså i A 3 +. så spørger du.Lidt dyrt at starte, men HU Ha det er flot.
Mvh Patrol 2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 22:19

Ja, jeg har overvejet det, men da jeg så hvad de kunne lave af store billeder,

så venter jeg lige lidt. Det træ jeg fotograferede blev noget bras, men gå ind på FK, og find noget med KULØR på, jeg har lige lagt den ind.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 10-05-05 23:12

Patrol:

Alt det du siger om tulipanbedet er da rigtigt, og jeg skal jo passe lidt på med at lægge billeder ud på FK, ikke fordi jeg er bange , for det hedder jo fotokritik, jeg kan nok lave det som du siger, men billedet som sådan, var bare et skud,på vej ind, da jeg havde fotograferet træerne,men ok, du har da ret,hvis jeg havde brugt en stor blænde og stillet skarpt på den højeste,og skåret træerne væk, SÅ havde jeg fået præmien,men næste gang så.................
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 10-05-05 23:46

Her er et link til lidt hjælp i Photoshop http://www.villysonnichsen.dk/menu.html
En god side for os der ikke bruger programmet så meget.

Jeg har også en god bog til programmet du kan låne hvis du får brug for det.

Photofiltre som Patrol henviser til er også et godt program, men knap så avanceret - du kan også læse lidt om indstallationen af dette program på mit link ovenover.

Sluttelig er her et link til en side, der indeholder en masse gode links til Photoshop.
http://www.3dmaxer.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=11719

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 00:05

Hej bent:
Nu er Photoshop jo mange ting, jeg kan ikke finde ud af hvad der er den sidste.
Der kommer mere endnu.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 00:18

Phtofiltre, er som du skriver ikke så avanceret, men det hele er på dansk,men jeg har brugt Paintshop Pro7 meget,

og også photoshop Elements 2, så hvis jeg begynder på noget andet, skal det jo gerne matche de 2.

Den hest der griner ,har jeg fritlagt ved at Clone, det er nok ikke noget jeg får medaljer for, se den på min hjemmeside.

I Photoshop fritlægger man ved at , altså load billede

gå til filter
vælg extrakt
marker billede med grøn brush.
Så knækkede filmen, længere kan jeg ikke komme.

Og her snakker vi nok om den rigtige Photoshop.
Jeg kigger på de link du har sendt.
Jeg har også en bog eller hæfte er det vel, om Photoshop Elements, Palle Brusellius, hedder forfatteren.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-05-05 00:28

Jeg bruger Photoshop 7.0 og den er også på dansk, og jeg tror at hvis du skal lave noget rigtigt avanceret - ja, så er Photoshop nok bedst.
Jeg har set billedet på din hjemmeside og det er da glimrende, men hvor er de andre billeder blevet af ?

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 00:40

Jeg har lige "fået" Photoshop 7, så får vi se, om jeg kan installere den, det er altid det der kniber, men nu får vi se.

De andre billeder har jeg taget ud, men der kommer flere efterhånden, i morgen kommer der et par stykker.

Nu får vi se om den Photoshop vil lade sig installere og om den er på dansk, det ville da være rart.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 11-05-05 00:43

Jeg prøvede lige at fritlægge i Photoshop og det var meget let, det blev dog ikke helt godt, men det skal jeg nok få fod på.
Når du har markeret med grøn brush - så skal du bruge udfyldningsværktøjet oppe i venstre hjørne til at udfylde det område der skal bevares. Så kan du komme videre.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 00:48

Det må jeg kigge på, men det var version 6 jeg fik og der mangler det halve,

det duer ikke. Jeg må gøre noget . Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 07:36

Hestegrinet - ikke tosset Keldd - ikke tosset.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 11-05-05 08:05

Hej Keldd.
Du skal da ikke holde dig tilbage med at lægge billeder på fotokritik.Der er ingen på fotokritik, der har billeder der er perfekte ,alle billeder uanset kan du finde et eller andet ved.
Og så er der jo det, at sålænge det bliver givet kritik i en god og ordentlig tone ,er det vel meget fint.
Det jeg skrev ang.dit billede ,var lidt en forlængelse af al jeres snak om billedbehandling.Mange ting kan man i PS ,men når man har brugt det et stykke tid, vil i opdage, at det er altså ude i marken billedet skal tages,og måske skal man bruge mest tid der.
På FK er der et helt forum kun om brug af PS.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 10:08

Jeg vil en af dagene lægge den rigtige version af Photoshop ind, men egentlig har jeg aldrig rigtigt

angrebet et billede der er taget. Jeg har da clonet nogle skygger væk, og lysnet et af og til og også ændret i farverne.

Nu skulle den fjollede hest så ligepludselig have fjernet en del af baggrunden, det har jeg så gjort ved at clone det væk

i Photofiltre, jeg er godt klar over jeg ikke får medalje for det (det er på min hjemmeside), men i Photoshop kan det jo

gøres på en anden måde, det vil jeg så prøve, når det bliver regnvejr.

Patrol2. det er jo væsentlig det du siger, at det er cameraet der skal tage billedet, og roderiet med billedprogrammer

har indtil nu faktisk kun interesseret mig, når jeg skulle ændre størrelse, og fyldningsgrad af billedet.

Jeg har sådan set altid været klar over, at det var i marken det foregik, og havde jeg lavet et billede der måske kun-

ne have været anderledes, hvad så, ja så tog jeg da et andet billede. Det stammer selvfølgelig fra den analoge tid,

og i dag kan man,hvis man har sat sig tilstrækkeligt ind i et billedprogram sikkert få fremragende resultater, man

kunne jo ikke ændre ret meget i mørkekammeret, og så tog det jo tid.

Over i fotokritik, som navnet jo siger, skal man nok få læst lektien, og det er helt fint med mig, for ser I jeg ved

at der er ligeså mange opfattelser af et billede som der er øjne, men der er opfattelser, man kan bruge til noget,

og det er altid sjovt at blive konfronteret med noget man ikke lige havde set, eller havde glemt.

En historie:
En gang for et par dage siden, da der var gaslygter i det indre København, så gik man rundt om

natten, det skulle helst have regnet, og fotograferede genskinnet i brostenene, med stativ,langsomme film,

og så hjem og fremkalde, hm ja, den fornøjelse var da også god.For ikke så længe siden gik jeg de samme

steder og tænkte: Du må herind og gøre det om, du startede for en del år siden. Så nu får vi se. Jeg mener stadig

jeg har et billede tilbage fra dengang, desværre har jeg mistet næsten alt af det gamle i en oversvømmelse.

Nå, nu løb det af med mig igen. Hilsen
Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 20:38

Så gik det helt galt.Jeg fik at vide jeg skulle fotografere nogen tulipaner, det gjorde jeg så, men solen skinnede,

og jeg havde utroligt svært ved at se hvad der foregik på displayet, rent billedmæssigt.

Og når jeg kører manuelt, vil jeg meget gerne følge med i, hvad der bliver brugt af blænde, tid m.m.det er ikke til at

se klart og hurtigt på displayet. Søgeren kan man ikke se noget i, andet end et paralakse forskudt billede.

Oven på Cameraet, kan jeg se hvad der foregår, men de oplysninger ville jeg gerne have i søgeren.

Nå, men jeg fik taget det billede, øh Patrol2 du er så venlig selv at rette hækken op, find billedet på min hjemmeside.

Bl.2,8 og 1/1000 , men det er en langsom forestilling, og det vil jeg ikke være med til, så jeg greb telefonen,

og bad om et Cannon 350D. Kom igen til August fik jeg at vide, og så kom jeg i tanke om nogen artikler jeg havde

læst, og spurgte så om Nikon 70D, der var ingen problemer (andet end pengene). Se jeg ved godt der er et andet

på trapperne, det er der altid, men jeg har da læst godt om det, og det føles rigtigt i hånden, modsat G6, det skulle

man vænne sig til. Hvad så Patrol2, må jeg bede om en kommentar fra en Nikon mand.

Nu står det over i papæsken, og jeg tør ikke rigtigt pakke det ud, men jeg kan da sidde og glo på pakken hele aftenen.

Faktisk kan man godt sige, at patrol2 havde en finger med i spillet, så merprisen kan du sætte ind på:

1200-3256-182 Danske bank. Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-05-05 21:02
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 21:09

ja ja eme,men nu skal jeg over til naboen igen.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 11-05-05 22:41

Hej Keldd
Heldigvis har vi samme bank.Men nu ser jeg, du har jo selv klaret problemet uden at spørge mig ,det burde du have gjort først. Læser jeg rigtigt, har du købt sådan en guld kasse?.Er du i tvivl om dit køb ,gå så lige ind på FK og se hvad man kan få ud af en d 70, alle de flotteste billeder er taget med d70.Ved du at der er en ny d70s på trapperne.Ved du at den gamle d70, er dyrere end den nye .Ved du at den gamle d70 kan op graderes til d70s .Er du blevet betjent ordentligt, vil du få besked pr mail, når det kan lade sig gøre.Ved du, at du kan bruge et hvilket som helst obj.nikon har lavet siden 50'erne, ingen andre kamera fabrikater kan gøre det overhovedet.Ved du, at nikon sammen med hasselblad var de første på månen.Ved du ,at du har det absolutte største udvalg af tilbehør blandt alle kamerafabrikater til rådighed. Ved du ,at nu har du anskaffet dig et nyt problem, nikon kan kan du?.Ved du, du har skaffet dig af med et problem canon.Canon folket ville rive hovedet af mig for den bemærkning.
For at bruge din egen bemærkning ,nu løber det af med mig.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 11-05-05 23:31

Patrol2:
Ha ha ha ha ha, ja lidt ved jeg, ellers er jeg da helt klar over hvor jeg skal spørge.

Nu har jeg pakket den ud, og så ligger der en stavl brugsanvisninger, jeg hellere lige må kigge på, selvom mine

principper er lidt imod at læse brugsanvisninger, men man må jo overgive sig nogen gange.

Det her, det ser lidt mere ud af det jeg regner med jeg skal have fat i, så nu får vi se, når jeg får taget det første

billede. Og som du spørger, ja jeg har købt guldkassen, det var 2 G6ere. Men manjana, så kommer der

gang i den, og ja, jeg ville da have spurgt dig, men lige pludselig da jeg stod og ikke kunne se noget på displayet,

og heller ikke noget i søgeren, blev det lidt for broget, en halv time efter sad jeg i toget på vej til København,

fra sydsjælland Vordingborg kanten. Hov,hvor i landet er du fra??? Og nu det har været en lang dag.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-05-05 19:08

Hej Keldd.
Først tillykke med din guldkasse.Den bliver du rigtig glad for.Med hensyn til hvor jeg er fra?.For lige at trække den lidt ,hvor tror du?.Jeg giver det hele hvis du kommer forbi.Jeg kan røbe ,jeg bor i en af Danmarks smukkeste skove.
MVH patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 12-05-05 20:36

Patrol2:
Apparatet først. det har været mig en stor og udsøgt fornøjelse, og tumle med apparatet i dag.

For det første har jeg hvad jeg skal bruge i søgeren, og når jeg skal kontrolere et billede, kan jeg se det på displayet

ligeså klart, selv om solen skinner. Så forstår jeg ikke, at der var så meget bøvl med G6erens display, og jeg havde stillet den på største intensitet.

Jeg har vel taget 100 billeder i dag, og skal lige lære de forskellige knapper og funktioner lidt bedre.

Dog fandt jeg ud af at macro, duer objektivet bestemt ikke til, men de anbefaler også et specielt macroobjektiv,

i brugsforvirringen. Fortæl hvad du brugte til edderkoppen!!

Jeg har ikke lagt billederne ind på computeren endnu, jeg mangler lige 40% af at diskdefragmenteringen er færdig,

så skal der nærkigges.

Du bor i en skov, ja dem er der nogen stykker af, og hvad der er den smukkeste, er jo relativt,men selvfølgelig den

du bor i er den smukkeste. Jeg er fra København, Kastrup, ikke så langt fra lufthavnen, men for 7 år siden

flyttede vi til Sydsjælland-Jungshoved ved Præstø. Nu er jeg så (hæ hæ) flyttet til Langebæk, fin lille landsby

i nærheden af Broen til Møn, og 14 km. til Vordingborg. Her har jeg boet 3 1/2 år nu, og her er rart.

Dig i en skov ha ha, du er storbymenneske, med en udpræget romantisk tankegang, fint nok, men lad mig komme med

3 gæt på din skov.

Først på Silkeborgkanten, og der ved jeg ikke hvad skovene hedder, men der ligger også nogen meget smukke skove

her hvor jeg bor, med vandløb og fisk i, dem har jeg heller ikke fundet ud af hvad hedder endnu, men her bor du nok

ikke, så har jeg en gang kørt igennem et sted i Nordsjælland, ja rigtigt, jeg ved heller ikke hvad det hedder, men det

var nu også et sejt spørgsmål.

Nu ved du hvor jeg er, kom forbi og bli' et par dage, jeg skal sørge for du ikke kommer til at kede dig, stol på det,

husk apparatet. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 12-05-05 23:10

Hej Keldd.
Nu spørger du fagmanden ,altså ham med firemeterrøddernedijordennikonmand (fire meter rødder ned i jorden nikon mand).Glæder mig rigtigt meget over, at du allerede nu føler dig godt tilpas med dit nye kamera.Det med G6eren det må du se at glemme hurtigst muligt.Vi laver jo alle nogle brølere hen ad vejen .Keldd ang. edderkoppen nu bliver vi voksne, og taler rigtig voksen snak ,far nu ikke ud og køb noget sigma eller hvad det nu end hedder,hold dig til den ægte vare.Søg en 105 mm f 2,8 -mikro nikon uden autofokus en lidt gammel sag i ren metal og glas, jeg kunne nævne nogle fordele ved den men bedøm selv.Er der nogen der kan slå den i skarphed så bevis det.Pris ca 1500-2000 brugt.
Hvor jeg bor,skal vi sige 20 minuter fra Ålborg.Og så lige tak for tilbudet man ved jo aldrig .
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 13-05-05 08:46

Patrol2:
Nå, du er fra Ålborgkanten, så har vi desværre lidt afstand at slås med, men som du selv siger,

" you'll never know ". Jeg vil kigge mig om efter et 105mm-mikro Nikon.

I går fik jeg så kigget på de billeder jeg havde taget, og som sagt kan objektivet ikke gå helt tæt på,

men i alle andre områder er det suverænt, med en overdådig skarphed, jeg ikke har set på nogen af de andre

cameraer jeg har optrådt med, men det er jo en zoomlinse, og ikke en makrolinse, så jeg må snart i byen igen.

Nu må du have en god Weekend (og I andre der følger med her). På denne dag i maj måned, hvor solen skinner

er der virkelig noget for en cameramand at tage fat i, masser af saftigt grønt, blomstrene træer i massevis,

en flot dag i Danmark, den fåes ikke bedre andre steder i verden, sæt pris på det. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 14-05-05 13:57

Keldd - du skal ikke opfatte det som kritik.............................men nu er vi to i dag som ikke kan se resultatet af dit nye camera.
http://www.keldd.webbyen.dk/

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-05-05 15:24

Med kritik er jeg meget nærtagende ha ha ha .

Jeg lægger ikke nogen ind før på mandag, jeg skal lige øve mig lidt.

Og så er der en hel masse knapper man kan trykke på, og mærkelige ting man kan dreje på,

det er altså svært, det går nu nok............. På mandag, så får vi se.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 14-05-05 20:36

Hej Keldd .
Du skal da ikke gå og være nærtagenede .Keldd på dit nye verdens bedste kamera sætter du alle indstillinger i neuvtral, image quality sætter du på nef (raw).Lav alle de nødvendige justeringer i PS, eller hvad nu du bruger.Vente til på mandag hvorfor det , jeg venter nu.Jeg har lige lagt et nyt billede ind ,det er også taget med min 105mm.

MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-05-05 22:31

Patrol2:
Der var lige et par andre ting jeg måtte tage mig af, men nu er cameraet sat på manuel, objektivet er sat på

manuel, autofocus er slået fra, og støjreduktion er slået fra, og så skal cameraet ikke over 1/250 sek. helst skal jeg

have det stående på 1/8000sek, og så tager jeg ind til byen, og tager nogle serier billeder, 3 billeder i sek. og

op til 144billeder, så får vi se om bufferen kan følge med, ellers må jeg prøve med et CF2 kort.

Så vil jeg regne med jeg kan tage det her billede:

En mand går ud på altanen på 3 sal, jeg spotter ham ud gennem øjenkrogen (hånden er på vej ned mod cameraet),

han vender sig om og kalder på sin kone, (cameraet er i brysthøjde nu), hun kommer ud på altanen, jeg har

stillet skarpt på manden,( manuelt) bunden skvatter ud af altanen, manden og konen...................

Så får vi se hvad Nikon D70 kan klare.

God pinse alle. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 14-05-05 23:33

Hej Keldd.
Du må da gerne bruge autofocus.Det var i menuen jeg mente, du ikke skulle bruge formange indstillinger, som du måske ikke lige havde styr på.Jeg forstår ikke lige, hvad du mener med de der lukkertider.Hvorfor sætter du ikke kameraet på A.her bestemmer du blænde med det foreste komandohjul, og kameraet laver så selv en lukkertid, der passer dertil.Prøv da også at tage nogle billeder på P.Det hele er der jo for at det skal bruges.Det med altanen kan jeg godt forklare dig, hvordan det vil gå.Husk at tænde for 70'eren.du har kun få sekunder til at finde ud af hvad der er galt.
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 14-05-05 23:48

Patrol2:
Jo, jeg har da prøvet dem allesammen, jeg havde lige fundet ud af hvordan den kontinuerlige

frem førsel virker, og der stå man skal sætte fokussen på manuel, jeg har ikke prøvet med automatik endnu, så jeg vil

tro man kan det også, nu får vi se. Jeg fandt din sommerfugl, nu kan du prøve om du kan finde min hjort.(Rådyr)

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-05-05 10:07

Patrol2:
Der blev rodet lidt rundt i begreberne, Pentax objektivet var det forrige billede.

Men fortsat god Pinse........... Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 15-05-05 19:29

Hej keldd.
Du ved vel godt det snart er mandag.Det er ikke sikkert du ved det, men jeg har et direkte link til dit soveværelse.Så når du drømmer(dine blomster og bier drømme) om dine foto fantasier, så har jeg dem pr mail næste dag, kl 6,60.Derfor har jeg let ved at finde din billeder.På du ved.
MVH Patrol2. Mere god pinse.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 15-05-05 20:00

Patrol2:
Ja, på den måde kan jeg jo rigtig køre rundt med dig, men som den fine mand jeg er, ha ha ha ha ,

kunne jeg ikke drømme om at gøre det ( så du forresten min nye kæreste) nej nej, du har jo været lidt længere på FK,

end jeg har, så du navigerer jo bedre rundt end mig, men jeg er da overrasket over hvor mange der er, og

kvaliteten af billederne.

Lad det blive mellem os to og læserne, mit næste projekt, er et billede af en tyr, hvordan det spænder af, kan

kun tiden vise, men det bliver i den nærmeste fremtid.

Og forsat god pinse, og lad os få taget nogen billeder, det blev ikke til noget i dag, der kom noget i vejen.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 15-05-05 22:51

Hej Keldd.
Hører jeg ikke fra dig mere ,tager jeg det for givet .Tyren har indhentet dig.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 16-05-05 20:52

KÆRE, Keldd.
Hvis ikke du er bundet ind på arme og ben,måske enda gips, efter besøget med tyren.
Vil jeg blot minde dig om det er mandag.
God bedring Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-05-05 23:03

Patrol2:
Næh nej, jeg har det skam fint, men min veninde skal ringe til mig, inden

vi skal over til tyren, og der går nok et stykke tid inden det farlige kommer på banen.

Og så er det forresten ikke til at opdrive et Mikro Nikon på 105mm på nettet, men der en

Tamron, der siges at kunne det samme, på den anden side ved jeg godt jeg bliver skudt, hvis

jeg nedværdiger mig til at købe noget uægte. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 16-05-05 23:27

Hej Keldd .
Tamron vil være et ok valg ,men også kun tamron .Deres 90mm er super .Den bliver til en 135mm på dit kamera.Jeg tror, du er en rimelig behersket mand ,en 105mm Nikon den skal nok komme, hvis du vil vente på den.Meget rart du er tilbage i fin form.
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 17-05-05 21:44

Patrol2, se her:

http://www.cameraworld.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=10151&catalogId=10001&langId=-1&productId=30425&bct=%3Bc1022%3Bc915144

Hvis ellers linket virker, Nikon mikro 105 org.ny, 4,399kr. m. skat og afg.6,135. Det første beløb, kunne jeg lige gå med til, men så begynder det at gøre ondt. Jeg leder videre.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 18-05-05 13:07

Hej Keldd.
Den der tamron 90mm f2,8 den er helt ok,meget fint stykke optik.
Hos www.warehouseexpress.com kan du få den for 320 £.Husk fra england skal du ikke betale skat og afgift .
MVH Patrol2.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 18-05-05 20:59

Patrol2:
Ja, det ser godt ud,og den var faldet til 289 = 3,126kr.

Hvad med Tyske link, i nærheden af grænsen, der kan jeg måske lokke bent med, han skal have

noget til sin Cannon, jeg synes ikke jeg kan finde nogen, men du har jo rodet rundt i en menneskealder

mindst, men jeg roder lidt videre. I morgen skal jeg have ny skorsten, så motiverne har jeg aldrig manglet.

Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 19-05-05 08:11

Hej Keldd.
Tyskland kan jeg ikke hjælpe dig med .Min foto viden kommer hovedsagligt fra England, jeg får hver måned 7 engelske fotoblade.Og så har jeg en datter boende der ovre.
Jeg har kun god erfaring med at købe fra England ,bare man holder sig til de store er der aldrig problemer.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 19-05-05 22:36

Patrol2:
Ok ok, jeg må en tur rundt i København og kigge på brugt i første omgang, det kunne jo være

at der var gevinst. Jeg læser " Digital Photografi " når jeg kan få fat i det, gode billeder, masser at læse,

og så står der jo 5 gange så meget i dem som de par danske der er.

I morgen vil jeg lave nogle billeder, med et vist inhold af arbejde og håndværk, jeg skal have lavet den mindste

af mine 3 skorstene, og i næste uge den største. Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 21-05-05 23:11

Hej Keldd.
Hvad så har du været inde i det der København noget og lede efter en makro ting.Det der du kalder arbejde og håndværk er det ikke noget voldsomt noget. Arbejds iver træng dig på modstand du her skal finde.Hvem har sagt det engang?
MVH Svend Olesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 30-05-05 21:58

patrol2:
Jeg kan ikke svare på det du spørger om, men nu er skorstenene færdige, og jeg tager til København

(forresten Kbh. er en stor by i Danmark ;o ) og render rundt og kigger på ting og sager på fredag.

En filterring 72mm 67mm, så jeg kan bruge mit polarisionsfilter, er på listen, og så vil jeg se om jeg kan få et

org.Nikon micro eller macro objektiv, det bliver måske svært, men lad os nu se, jeg kender de listige steder i

København, hvor de handler brugt af den slags.

Efter et stykke tid med D70'eren, må jeg sige at det overgår alt hvad jeg har haft i hænderne, der kan

fotografere. Bare jeg ikke går fallit på fredag, for jeg vil gerne have et af de seje lidt ældre fine objektiver

og jeg skal nok få det, one way or another, stay tune, I'll bee back. Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 06-06-05 09:39

Hej Keldd
Jo jo der er skam liv i mig endnu. Der er en 105mm Makro til salg på FK. Findes hos Bo Paaske.
MVH Patrol 2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-06-05 09:44

Patrol:
Den kigger jeg på NU.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-06-05 09:51

Patrol:
Kig lige een gang til, jeg kan ikke finde den.
Keldd.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-06-05 10:07

Patrol:
Over i fotomarked (FK), under annoncerne er der , fra 1-10.

I nr 4, Søren Andersen, er der en Tamron 90 Macro, og en Nikkor 60mm 2,8D Mikro

2000 pr stk. Og jeg kan stadig ikke finde Bo Påske. Men må jeg købe een af dem?? Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 06-06-05 10:36

Keldd
Findes under, Debat forum
og Fototeknik og udstyr.
og Udstyrs pris.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 06-06-05 10:38

--------------------------------------------------------------------------------
Hej FK'er
Jeg går med overvejelser, om jeg skal sælge alt mit digital udstyr. og så ville jeg lige høre jeres mening, om hvad der er en fair pris for både køber og sælger. Af udstyr er der . D70, 18-70 DX, 70-300 mm 4-5,6D ED 105 mm Micro Nikkor, og til sidst en SB600 Flash, alle objektiver er med UV filter

Mvh. bo

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-06-05 11:24

Patrol:
Bo Påske overvejer at sælge det hele samlet, sååå.

Men Nikkor 60mm 2,8D Micro, ser ud til at være,fremstillet til digitalapparater,

hvis jeg altså tyder D'et rigtigt, efter 2,8. Har jeg ret i det patrol?
Hilsen Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 06-06-05 11:59

Hej Keldd
Jeg tror ikke, han kan sælge det hele samlet, det vil tiden vise.Man kan jo lige holde lidt øje med. hvad der sker i sagen.
Keldd D' står for noget helt andet, det har noget med lysmålingen at gøre. De obj. med et d kan dit kamera bruge fuldt ud, dem uden D kan du også brug, men altså ude det fulde udbytte. Men fortvivl ikke mit obj. er så gammelt at det ikke en gang har autofokus. Efter min mening har man ikke noget at bruge autofokus til, når vi taler om makro fotografering. De obj. der er tilpasset digitalappaparater er mærket med DX. Om du køber 60mm eller 105mm. 60mm fokuserer ned til 22cm, 105mm ned til31cm. Er det insekter du vil jagte tro jeg nok jeg vil vælge 105mm.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-06-05 12:40

Patrol2 > jeg tror at keldd vil jagte blå tulipaner

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 06-06-05 12:47

Jeg har fået fat i en linse, der kan " se " gennem tøj, så jeg ved godt hvad jeg skal jagte.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 06-06-05 12:55

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 06-06-05 21:53

Hov. Hvor mange kigger med her. Ang. Kelds’ blå tulipaner.Keldd har fået problemer med myndighedernen. Det har vist sig at hans blå ukru blå tulipan er resistent over for ukrudts bekæmpelses midler. Derfor kan den ikke godkendes til dyrkning hverken på arealer eller potter, dette gælder også de firkantet potter.
Keldd har derfor besluttet at droppe forsøgene med det blå ukr, de blå tulipaner.
Der er forlydende om, at han nu vil forsøge sig med en gensplejset linse, der kan tage billeder gennem uld frakker.
MVH Svend Olesen.

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 18:54

Så har jeg lagt billet ind på en 60mm AF mackro Nikkor 2,8, men lad det blive mellem os, som sagt har jeg fået fat i en linse, der kan bryde det spektrale mellemsnit, der jo som bekendt altid har været en forhindring for at omgåes fibrene i det tøj vi bærer, når jeg på næste søndag får Nikon objektivet, vil jeg bygge det ind som 3 linse, og på den måde,
omgåes Zahtro effekten, så det spektrale mellemsnit bryder sammen, dette vil så føre frem til mere naturtro billeder,
som sikkert vil begejstre ihvertfald det halve af menneskeheden.
Hilsen
Keldd.

Kommentar
Fra : patrol2

Dato : 07-06-05 19:14

Du milde. Hvad med lynlåsen.
MVH Patrol2

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 07-06-05 19:18

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-01-06 19:35

Hej alle.
Ja nu er der gået næsten et år siden sidst, og vi er alle blevet rasende meget
klogere på alt hvad der har med foto og gøre, tingene kan mere, og er blevet "billigere".

Nu bliver det lysere i vejret, og man KAN jo ikke gå rundt med det samme camera år ud og år ind,
så hvad skal vi finde på at købe når foråret rigtigt tager fat??

Jeg vil vente lidt med at komme med et bud. Egentlig er det ikke mig selv der bestemmer, men en indre stemme,
min underbevidsthed må det vel være, for pludselig står jeg inde i forretningen, og taler med den pæne mand,
og så er jeg på vej hjem med fine pakker og alt muligt.

Hvordan gør I ??