/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hvilken bærbar kan anbefales
Fra : ram2
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 09-09-02 23:43

Jeg skal købe en bærbar, og vil spørge om I har nogen erfaring om, hvad der kan anbefales, eller bestemt frarådes. Prisklasse ca. 12.000 kr. - Cpu min. 1 Gb - Ram 256 Mb - Harddisk 20 Gb????

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 10-09-02 00:15

Tja... Jeg har erfaring med et par stykker, og den erfaring siger mig, at man ligeså godt kan vælge i øst som i vest. Derfor er det nok mest, hvilken maskine du synes bedst om, og hvor du får mest ydelse for pengene. Det er ikke nødvendigt at købe et af de store mærker som SONY eller Fujitsu-Siemens. Mindre kendte mærker kan også bruges, da indmaden ofter er den samme.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-09-02 00:20

Jeg har hørt, at man skal undgå maskiner med Celeron Cpu - er det en fordom eller har det noget på sig???

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 10-09-02 00:52

Hep,

Det kommer an på hvad du skal bruge den til :)

Celeron har mindre intern cache end PIII/P4 og er derfor langsommere til spil og tungere beregninger. Til kontorapplikationer som M$-Office vil du ikke kunne mærke stor forskel.

Du kan jo evt. prøve at gå ind på http://www.dell.dk/

Jeg købte en Dell for 8-9 mdr siden og den fungerer upåklageligt og supporten er glimrende.

Jeg vil derimod undgå de billige Compaq modeller, da de tit er fejlbehæftede.

Check også hvor mange pixel-fejl producenten tillader før den kan ombyttes. Nogle kræver helt op til 10 pixelfejl før produktet kan byttes, andre kræver at, der sidder 5 stk. i et samlet område.

TIP: Hvis du køber den via nettet har du altid 14 dages returret. Gør det, og burn-in test skærmen i 24 timer eller mere, så kan du tit fremprovokerer svage pixels til at fejle. Og så kan du jo sende maskinen tilbage (Husk at gemme _alt_ original emballage, da nogle steder er meget smålige med reglerne, når de får noget tilbage i hovedet)

Håber det hjælper lidt.

// Martin

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 10-09-02 01:31

Jeg kan FRAråde dig at købe dig en Vega+ B1100 (idet der er MANGE som kommer tilbage på værksted/forhandler)

Accepteret svar
Fra : nocom

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-02 13:39

Hej
Jeg har lige købt en HpXE3 med 15 tommer skærm og med de specifikationer du efterlyste, hos el-giganten, som sælger den til kr.11.500. Den er kanon. Flot stor skærm. Flot design og god ydelse. Ja den har Celeron processor, men det havde min forrige også, hvilket ikke generede mig. Det er, efter min mening, den bedste, (og eneste), 15 tommer bærbar, til den pris.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 10-09-02 13:40

Forøvrigt er Hewlett Packard også kendt for at levere yderst stabile maskiner.

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 10-09-02 13:41

Lige en sidste, cpu'en er på 1,130 Ghz

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 10-09-02 13:42

Lige en sidste, cpu'en er på 1,130 Ghz. Den fåes også med 14 tommer skærm, kr.500 billigere, men det kan, efter min mening, ikke betale sig at spare den smule, da du får så meget mere i en 15 tommer.
Nocom

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 11-09-02 09:28

HP kan lave printere det er fuldstændigt korrekt og det er bare MIN mening

HPs Pc'ere er ligesom Compaq (sindsyge) de skal have originale dele når tingene går i stykker og det kost HELT vildt meget iforhold til andre maskiner og jeg siger det KUN fordi jeg har erfaringer med dem

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 11-09-02 11:55

Hej Nocom.
Jeg har erfaret, at der er delte meneinger om hvorvidt AMD processorer er offer for fordomme. Men dit råd med EL-Giganten er udemærket. De har et rimeligt udvalg, og er jo tilgængelige over det meste af landet. Det med 15" tommerskærm er også OK
Tak for hjælpen.

Ram2

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 11-09-02 20:29

Selv tak.
Mvh
Nocom

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 12-09-02 14:42

SP. SANTA 2002
Hvad er fejlen på VEGE +B1100??
Ved du om det også gælder deres andre modeller?

Ram2