/ Forside/ Interesser / Helbred / Sorg & Krise / Spørgsmål
10  clou 510
+Depression+skole
Fra : kridex
Vist : 541 gange
20 point
Dato : 17-03-05 01:50

Min søster har en kæreste med depression..

det tager enormt hårdt på min søster.....hun græder meget og er fuldstendig smadret inden i....

jeg får det MEGET dårligt med at hun har det sådan,... jeg kan godt side og græde inde på mit værelse når min søster har det sådan... jeg tror også at hun er ved at få en form for depression... jeg har meget svært ved at samle mig om at skrive det her... og græder også nu... jeg kan ikke koncentrerer mig ordentligt om NOGET...og samtidigt kører min lærer også hårdt på mig, hvilket resulterer i at jeg tit bare går kold...
det eneste sted jeg kan flygte hen lige "pt" er min computer.. min hverdag fungerer slet ikke.... jeg er ikke serlig meget i skole fordi jeg ikk kan overskue det,,,
og derfor går jeg også ned i karakter... (det er ikk rigtige karakterer det er bare forkarakter som vi får..)
min mor er selvfølgelig ikke glad for at jeg ikke er i skole men jeg kan simpelthen ikke overskue det...

hvad skal jeg gører?

Hilsen den desperate..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 02:04

du skal tale med din læge - og det skal din søsters kæreste også

prøv lige at følge lidt med her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/62411

at gemme sig for hverdagen nytter ikke -

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 02:08

Først og fremmest håber jeg da, at din søsters kæreste får professionel hjælp.

Hvor gammel er din søster?
Og hvorlænge har hun kendt sin kæreste?

Det kan jo ikke nytte noget, at fordi fyren har en depression, at det så får jer allesammen til at gå ned også.

Men det er desværre en af de fælder nogen oftest falder i, når noget sådant sker.
Se, jeg kan godt forstå, at du synes det er hårdt for din søster, men, derudover skal du tænke på, at hun et eller andet sted selv vælger at stå i den situation.
Og selv om du gerne vil hjælpe hende, og det går dig meget på, bliver du nødt til at sige til dig selv, at du ikke løser nogen ting på den måde der, og du kan ikke løse hendes problemer, det kan hun kun selv, og hvis hun ikke kan klare det uden selv at gå ned med flaget, så skal hun sgu ud af det forhold der.
Og så er det egentlig lige meget om hun elsker fyren eller ej. Den pris kan også blive for høj.
Og et eller andet sted, kan det heller ikke passe, at din søster synes det er okay at du skal have det sådan fordi hun har det dårligt.

mvh dova

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 17-03-05 02:15

hej Dova.

De har kommet sammen i omkring et år...
jeg ved godt at jeg ikke kan løse hendes problemer, men det kan ikke undgåes at blive indblandet når en søster græder næsten hele tiden...
Jeg vil helst have min dagligdag til at funge.... men det er jo det jeg ikke kan... ja han får hjælp... han får også nogle piller for det...
jeg håber snart det bliver bedre ;D

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 17-03-05 02:28

Din søster hedder vel ikke tilfældigvis Sarah??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-05 09:49

.

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 17-03-05 10:01

Kære Kridex, det er da en værre en du er kommet i der ? har du nogen ide om, hvornår det pludselig blev dit problem, at din søsters kæreste er deprimeret ??

Det ligner et klassisk eksempel på, at hvis een i familien bliver ramt, så tager det mange flere med sig.. det går jo virkelig ikke.

Det du kan vælge at kigge på, er dine egne handlemuligheder i det her: hvad kan du gøre for at afhjælpe situationen helt konkret ? kan du få ham glad, så din søster bliver glad så du bliver glad ? kan du bare få din søster glad ? eller er du nødt til at starte der hvor du har mest indflydelse ? - altså selv at blive gladere ?

Prøv at tænke i rent praktiske baner. Hvad var det nu, der gjorde dig glad før ? hvor er det henne nu ? Kan du evt. opsøge noget af det ?

og mærk også lige efter i dig selv, om det i virkeligheden er din søsters kærestes depression der går dig på, eller om der er andre ting i dit liv der er lidt svære lige nu ?

Men uanset hvad du vælger, så gør i mellemtiden det, at du begynder at samle på gode øjeblikke !! hver aften, skal du skrive ned til dig selv mindst 2 gode ting der er sket for/ med dig idag, og mærk lige efter i din krop hvordan fornemmelsen er, for så kan du nemmere gentage den senere når du har brug for det. Når så hverdagen igen er tung, så kig i din "gode bog", og nyd at noget er godt også..

Husk, at for at hjælpe andre skal du først kunne hjælpe dig selv, og det bedste du kan gøre for din søster, er at være et godt eksempel på den glade del af familien

held og lykke med det..

Kommentar
Fra : tullepuzz1

Dato : 17-03-05 13:26

Hej med dig.
Jeg ved ike om du kan bruge det her til noget.
Men jeg håber for jeres egen skyld at i vil gå til jeres læge og snakke med ham, det er ikke spor flovt og husk på han har tavshedspligt.og det hjæper tit at snakke med en anden person.
Jeg ved ikke om du eventuelt går ind for natur medicin men det kunne evt være en god ide. der er noget som hedder bach blomster medicin og der er en som hedder rescure den er god til at få en til at slappe af og det kan fåes i helse kost butikker eller hos matas, en anden ting kunne måske være noget afslapsnings musik ligge sig ned og lytte til det og måske få nogle andre tanker.

Held og lykke med det

Kommentar
Fra : sarah88

Dato : 17-03-05 13:34

Hej.. det er min lillebror, der skriver. Som i kan se - Dova - så er det ikke kun mig det påvirker meget..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 14:30

Hej Sarah.
Lov mig at læse det her, og tænke rigtig godt over det jeg siger:

Nu kan jeg forstå, at du ikke er så gammel.
Ved ikke om du læste den kommentar jeg skrev til dig i nat, om du egentlig er sikker på, at fyren er så interesseret i at være kæreste med dig længere.
Jeg tror det desværre ikke, for selv om han besøgte jer, er det jo tydeligt at han tog afstand fra dig til fordel fra Playstationspillet.

En anden ting du skal tænke over:

Det her er meget hårdt for dig og resten af din familie.
Har du egentligt spekuleret særlig meget over, hvordan resten af dit liv skal foregå hvis du for alt i verden prøver at holde på en fyr der har det sådan.
Tro mig, rigtig mange kommer aldrig rigtig ud af sådan nogen depressioner, afhængig af hvilken diagnose han har fået af lægen, altså hvilken slags depression det drejer sig om.
For nogen bliver det endda værre.
og kan du klare at skulle have det sådan som du har det nu, i måske de næste mange, mange år.
Nej, det ka' du altså bare ikke.
Jeg ved godt, at du er forelsket i fyren og at du gerne vil hjælpe ham.
men det gør du slet ikke, og det kan du slet ikke når han tager afstand fra dig i stedet for at søge dit selskab.
Måske er det endda fordi han har dårlig samvittighed over, at I reagerer så hårdt på hans problem, at han helst vil holde sig for sig selv.
Jeg ved godt, at det her lyder skidehårdt og ikke til at overskue:
Men kom ud af det der. For din egen skyld og måske også det er bedst for ham, hvis han føler du presser ham til noget han inderst ikke ønsker. Du er ikke ret gammel, og der er alligevel ingen garanti for at det I har haft sammen, er andet end en ungdomsforelskelse/kæreste.
Det er alt,alt for tidligt, at du ødelægger dit eget liv på den der måde, ved at påtage dig hans problemer og gøre dem til dine.
Glem alle tanker om medlidenhed og det er synd for ham, for det kan han for det første ikke bruge til noget, og for det andet kan de følelser fejlagtigt forveksles med at du tror du elsker ham. Og man skal ikke lade en sygdom være årsag til at man bliver hos en person, for så er det netop ikke kærlighed, men medlidenhed.
Man skal aldrig lade sig påvirke så meget af et forhold som du (og din familie) gør.
Det vil på længere sigt være en alt for stor pris du kommer til at betale.

mvh dova

Kommentar
Fra : deadcell

Dato : 17-03-05 22:28

Hej.

Jeg er kæresten til sarah88, og har fulgt de to debatter, der er kørende "om mig".
Jeg har vist hende dette sted, da jeg synes jeg kunne få meget hjælp til at muligt forskelligt.

Jeg har lige læst det hele, tror jeg, af hvad dova skriver, og jeg sidder næsten og græder over det sidste du har skrevet herinde. 17-03-05 14:30. Efter jeg har læst dit svar, får jeg helt lyst til at tage livet af mig selv.

Jeg har det meget svært, og her for tiden, som f.eks. nu, sidder jeg og tænker på hvornår jeg egentlig skal tage livet af mig selv. Den kærlighed jeg har til min kæreste er 100%!!! Det eneste der får mig til at være så "spillesyg", asocial, og ikke gider så meget i kontakt med nogen mennesker, er fordi JEG HAR EN DEPRESSION. Det har jeg også sagt til min kæreste, fordi jeg føler overhovedet ikke at dette forhold, bare er noget forelskelses pjat eller "ungdomsforhold"! Dette er, eller HAR været et ægte kærlighedsforhold, som jeg for alt i verden gerne vil have det bliver ved med at være.
Sidder og ryster mens jeg skriver, så tag ikke af stavefejlene, da jeg skriver hvad der falder mig en. Jeg bliver nød til at skrive hvad jeg mener, med det samme, da jeg ikke husker særlig godt. Min hukommelse er faktisk lig NUL!

Jeg føler min kæreste er meget besat af mig. Ikke at det er vildt, men hun er lidt. Det synes jeg ikke vi nåede at arbejde færdig på, inden jeg fik denne depression, så det gør det endnu sværer.
Vi har sådan noget med at vi skriver godnat, og godmorgen til hinanden hver eneste morgen og hver eneste aften, hvor der står en lille sød ekstra besked. Det kan jeg godt lide, men jeg orker det ikke hver dag. I synes nok det er vildt, men jeg orker det virkelig ikke, og det er i hvert fald en af de ting min kæreste ikke fatter. Hun siger: "Hvorfor skriver du ikke til mig. Elsker du mig ikke mere? Gider du ikke? Er der andet der er vigtigere for dig, f.eks. computeren?", og så starter skænderier. Nogen gange store, og andet gange små.

Øhmmm.... Jeg ved hun er typen der stoler meget på folk, og retter sig efter folk, ligemeget om de er familie, venner eller fremmede. Derfor er jeg bange for hvad hun siger til det brev du skrev der dova.

Jeg har sagt til hende, at hvis hun går fra mig, så tager jeg livet af mig selv. Jeg ved godt det er forkert af mig, så jeg er stoppet med det. Hun ved det bare stadig. Håber ikke hun kommer sammen med mig, bare for at jeg ikke skal dø. Men det ved jeg egentlig godt, at det ikke er sådan. Hun er bare meget påvirket af det her, at jeg har det dårligt og har grædt rigtig mange gange, uden at vide hvorfor.

I må undskylde mig. Jeg bliver nød til at lave noget andet, for jeg har det rimelig dårligt, ved at skrive alt det her.

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 17-03-05 23:31

Cell

du skal vide at jeg skriver ikke det herinde for at du skal få det dårligt..
jeg skriver det fordi det er noget jeg gerne vil ud med... men FFS du ved godt at det er dumt at tage livet af dig selv... PLEASE DONT!

mvh mi!i!i!igµ..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-05 23:38

Deadcell
Du skriver, at din kæreste er meget besat af dig. Ja, eller hun er besat af tanken om at forsøge på at hjælpe dig.

Se det var også noget af det jeg var ved at lure, at det var sådan det hænger sammen, da jeg skrev det med at hun ikke skulle forsøge at fastholde nogen for hver en pris.

Men ved du hvad, hvis din kærlighed til din kæreste er 100%, så viser man det ikke ved at sidde og hyle om hvornår man skal tage livet af sig selv, og endnu mindre ved at true med at tage livet af dig hvis hun forlader dig.
Heller ikke selv om man har en depression.
Sådan kan man ikke tillade sig at fastholde nogen mennesker som "gidsel", så hendes liv bliver ødelagt af frygt for hvad du kan finde på.
Og selv om du siger du elsker hende meget, er det jo samtidig tydeligt, at du føler dig meget presset: Du føler hun er besat af dig, det går dig på at hun hele tiden spø'r: elsker du mig ikke mere, hvorfor skriver du ikke, er der ikke noget vigtigere end computeren o.s.v.
Og så fik du altså en depression inden I var færdige med at bearbejde det.
Har du selv tænkt på, at det kan være en af grundene til depressionen, at du simpelthen har følt dig "fanget", "bundet på hænder og fødder", selv om du er glad for hende.

Hvad gør du egentlig selv for at komme på ret køl igen.
Det er sgu vigtigt at du selv prøver at arbejde dig ud af depressionen, sammen med den hjælp du nu får.
Det hjælper altså ikke at du sætter dig hen med en Playstation og konstaterer, at sådan er det bare, og det er fordi jeg har en depression. For sådan noget forsvinder ikke bare af sig selv.
Og nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men stadigvæk vil jeg fastholde, at det sikkert ville være godt for jer begge at I kom fra hinanden, om ikke andet så bare for en tid.
Fordi, at du føler hun er besat af dig og det går dig på at hun plager dig for at skrive beskeder; snakke, være sammen med dig o.s.v. og kan være medvirkende til, at du ikke kommer videre i at bearbejde din depression.
Og hun fordi det hele går hende alt for meget på at spekulere over din situation, hvilket helt sikkert har noget at gøre med, hvis hun som du siger er lidt besat af dig.
Det fører i hvert fald ikke noget godt med sig, hvis de nuværende omstændigheder skal fortsætte på den måde.
Og det tror jeg godt du kan se.

mvh dova

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 17-03-05 23:51

Dova..

jeg ved godt at den besked ikk var til mig... MEN hun virker meget besat af ham....
sys tit hun skriver på den L*** mobil... for ikke at tale om msn...

jeg tror at den forelskelse HOLDER! de er meget glade for hinanden... når de er sammen (hjemme ved os UDEN playstation) så kan de sidde KONSTANT og snakke og hygge... de er blevet lidt bedere til at komme ind i stuen og snakke... men i starten var de meget isoleret... og når vi sidder alle sammen så er det
ret tydeligt at deres forhold ikke går i stykker lige det første stykke tid... :) vi hygger os RIIIGTIG dejligt... (det lød lidt underlig--..)

mvh mig..

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 00:17

kridex

Det er da udmærket et eller andet sted, hvis de er glade for hinanden.

Det var sådan set det vi manglede at høre, at han også var meget glad for din søster.

For umiddelbart kunne det nemlig sagtens lyde til, at han egentlig var lidt træt af at komme sammen med hende.
Ud fra det der blev fortalt.

mvh dova

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 18-03-05 00:31

Dova

det var da godt at jeg skrev det så.. ;)

men som sagt jeg håber de bliver sammen...

har du evt et råd om hvad jeg skal gøre mht skolen?? :
Min lærer råber bare der er det mindste.. hvis man bare sidder LIDT skævt på stolen er hun lige ved at blæse taget af skolen i raseri...
vi får sedler med hjem hver fredag hvorpå der står DEN mindste fejl vi har lavet... samt glemt lektier og glemte bøger...
jeg vil gerne på efterskole i nærheden af østjylland... men de gælder først fra 9. klasse..
hun siger at "aben ligger ved mig så det nytter ikk noget at flytte skole"..
som i nok kan hører så er jeg meget træt af hende.. (det er resten af klassen også) hun sidder konstant i hovedet på mig.. jeg kan ikke lide at tage i skole...
vi har haft MANGE møder med forældre,elever,lærer og skole inspektør...
men intet har hjulpet..

HVAD skal JEG gører for at komme GLAD i skole ??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 01:45

Ja, hvad skal du gøre med skolen??

Ja, se nu er det heller ikke meningen, at man skal sidde skævt på stolen.
man skal sidde pænt, opmærksomt og stille og lære noget
Altid høre efter lærerne og respektere hvad de siger, ikke være fræk og svare igen, ordne sine lektier og holde sine ting i orden, og ellers kun sige noget hvis man bliver spurgt eller rækker hånden op.

det lyder grimt, hva' men sådan fungerede det dengang jeg gik i skole.
Og dengang havde man sgu ikke lov til at pjække den eller ikke være glad for at komme i skole.
Da havde man slet ikke den frihed som I har i dag, og noget tyder desværre lidt på, at noget af den disciplin kunne behøves i skolerne i dag.

Selvfølgelig kan det da godt være, at jeres lærer er en uudholdelig drage, men det er sgu heller ikke let at være lærer idag, skal du tænke på.
Og i sidste ende tænker I ikke så meget på, at det til allersidst går ud over jer selv, når I ikke passer skolen.
Nu kan jeg ikke vurdere om det vil være en god ide at skifte skole.
Men hvad går du i nu, 8 klasse ?, så hvis du gør det, er der jo ikke så længe til sommerferien, og med mulighed for at søge på efterskole.
Men indtil da, er mit bedste råd da, at du prøver på at gøre en indsats for at forbedre forholdene, og prøve at få det bedste ud af det. Den dårlige stemning i skolen, og at du ikke har lyst til at gå der, ændrer sig ikke medmindre du også selv arbejder på det.
Og hvordan kommer man glad i skole, ja det er lidt et svært spørgsmål, når du er meget træt af det.
Og jeg kunne da nævne masser af ting, som du slet ikke ville kunne følge mig i rigtigheden af: At dine lektier er i orden, at du gør en ihærdig indsats for ikke at provokere læreren, at du overbeviser dig selv om, at det er ikke så slemt alligevel, at du kommer lidt væk fra de hjemlige problemer, og at du lærer noget i skolen der bliver til gavn for dig senere i livet o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 18-03-05 02:39

tror ikk du har mødt nogen der bare MINDER om min lære..... ;)
hun er det værste... men ellers nej jeg går kun i 7. klassE..
vi havde det alle sammen godt i klassen.. og så kom hun.... ALT blev vendt på hovedet...
hverken mig eller nogle af mine venner... heller ikk min søster... havde nogensinde hørt om en "Portefoliomappe" hvor vi skal have ting helt tilbage fra 4. klasse..
der er jo INGEN der har nogen ting fra 4.... (..i vores klasse..)
hun har været en stor omvæltning...

*life suX ass*

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 02:43

Se lidt lyst på det, det er snart påskeferie

mvh dova

Kommentar
Fra : sarah88

Dato : 18-03-05 11:25

DOVA - Jeg synes du er MEGET hård, når vi trod alt kun er teenagere, der drager erfaring. Man kan ikke være i et problemfrit forhold, og selvfølgelig skal vi nok klare det!
Synes du så også, at når DeadCell har det skidt og sidder og græder mens han siger at han har liyst til at tage livet af sig selv, så skal jeg ikke trøste ham? Det er sq det jeg allerhelst vil gøre, og derfor gør jeg det også!!!
Jeg ved vi nok skal komme igennem det, uanset hvor lang tid det tager!
Det er klart, at jeg er lidt besat af ham, da vi har været meget isoleret, og har snakket om ALT! Det er rigtig dejligt at kunne snakke med en person om alt!!!
Det med at han spiller Playstation er NOTMALT! De fleste depressive flygter til spil, dvs en HELT anden verden, hvor de glemmer alt om den realistiske verden, hvor meget er noget lort. Og hvis han kan komme væk fra det dårlige på den måde, så er det da det bedste!
Vi snakkede meget om dit indlæg i går, og han havde mest lyst til at tage livet af si selv sfter det du havde skrevet. Det kan ikke være rigtigt!!! Derfor - støt os i stedet for at modarbejde os. Det vil gøre det hele lettere for alle parter!!!

Kommentar
Fra : deadcell

Dato : 18-03-05 11:48

Nu vil jeg også lige byde ind. Dova, jeg ved godt at du bare sidder ved computeren og tænker på hvordan vi har det, men man skal sku opleve det. Derfor; jeg ved godt at vi, eller min kæreste har søgt hjælp herinde, men jeg synes ikke rigtig det hjælper. I hvert fald ikke på mig.
Det skal lige siges, at jeg tåler næsten ingen modgang, og det er derfor også svært at snakke om sådan nogle ting, for hvad jeg har læst indtil videre, så er det kun negative ting der er blevet sagt. Sådan opfatter jeg det.

Som min kæreste siger: "Vi skal nok komme igennem det!!!". Det tror jeg også på, det er bare hvor lang tid der går, for dette liv som jeg lever nu, det piner mig. Her snakker jeg ikke om min kæreste, at det er hende der piner mig, men alt andet.
-Jeg har en mor som kommer ind på mit værelse og snakker eller giver en besked, eller bare for at se hvordan jeg har det.
-De drømme jeg har. Mareridt f.eks. De er så virkelige.
-De ting jeg tænker, selvom jeg stritter imod.
-o.s.v.
Der er så mange ting der svæver rundt, oppe i mit hovede.

/deadcell

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-05 13:43

Hej
Det er da godt, at I stadig har troen på at komme igennem.
Det er vigtigt.

Og nej, det er ikke det bedste at flygte ind i nogen spil for at glemme problemerne.
For det løser ingenting på sigt, men er kun med til at få en endnu længere væk fra virkeligheden.
Det er rigtigt at han umiddelbart kommer væk fra det dårlige lige i det øjeblik han sidder ved Playstationspillet, men rigtigt væk eller kommer af med problemerne kommer man ikke.
Problemet bliver bare midlertidigt gemt væk, og vender lige så stærkt tilbage så snart spillet er slut.
Det kaldes virkelighedsflugt, og løser ingenting.
Hvis man vil videre, bliver man nødt til at se problemerne i øjnene og sammen med læger,psykologer og evt medicin finde ud af: Hvordan kommer jeg videre. Hvorfor gik det så galt. Hvad kan jeg gøre for at blive bedre til at bearbejde problemer og modgang o.s.v.

Selvfølgelig er det svært, netop fordi som du skriver, at I er ikke ret gamle og ikke har særlig stor livserfaring til at tackle sådan nogen problemer. Det skulle I slet ikke have at tumle med i den alder der, for I har ikke den fornødne ekspertise og erfaring til det.

Og ja, jeg sidder ved computeren og tænker på hvordan I har det.
Og derfor kan det jeg skriver kun være det samme som jeg ville have sagt til nogen i virkeligheden.
Muligt I synes det lyder hårdt, men livet er nu engang sådan indrettet, at man også nogen gange bliver nødt til at se de barske realiteter i øjnene.Om mine kommentarer så opfattes negativt? Derfor skrev jeg også på et tidspunkt, prøv nu at tænke rigtig godt over det jeg skriver og prøv at forstå meningen.
For det er klart, at ting bliver opfattet forskelligt alt efter hvem der læser det.

deadcell
Du tåler ingen modgang siger du.
Er det noget der er kommet efter du har fået en depression, eller er det fordi du ikke tåler modgang at du har fået en depression, altså noget med at du synes hele verden er imod dig, og intet er positivt o.s.v. og du derfor blev syg?

Modgang er der desværre ingen der slipper for her i livet. Så derfor er det noget skidt når man ingen modgang tåler.
Det er så bare forskelligt hvor gode vi er til at klare modgang, så der var det nok en ide, hvis du deadcell, kunne finde ud af hvad du helt eksakt føler er modgang for dig, og dernæst prøver at finde grunden til at du slet ikke kan klare det.
For det er også en del af det at blive voksen, at kunne tackle "livets barske realiteter".

Og selv om du/I synes det lyder hårdt, er der ingen der kommer videre ved hele tiden at blive strøget med hårene og få at vide at det er så synd for dig.
Selvfølgelig er det godt med nogen der støtter en, og er der hvis/når du har brug for at snakke, men det skal helst ikke være sådan, at I begge sidder og græder over hvor dårligt du har det. For det er kun med til at fastholde dig i at du har det dårligt.
Hvad med din mor, kan du ikke tale med hende om problemerne?
Men når nu situationen er så desperat, synes jeg du igen skulle henvende dig til din læge, og forklare at du ikke kommer videre, at du skal have mere eller en anden slags hjælp. Lad være med at gemme noget væk, forklar lægen hvordan du har det, alle de negative tanker.
For I kommer slet ikke selv videre hvis I fortsætter på den der måde.

mvh dova

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 18-03-05 13:55

Hej

min mor har også depression... i starten så hun også MEGET sort på tingene... men jeg vil altså give søs ret i at det er det bedste at flygte til playstation,PC eller lign. det gør jeg altid når jeg har det dårligt... bare ikk når jeg har hovedpine

"YOU CAN DO IT" citat af "tosse i Waterboy" og det kan i!

Kommentar
Fra : kridex

Dato : 19-03-05 00:40

SKAL JEG LUKKE DENNE DIMS!

Kommentar
Fra : sarah88

Dato : 21-03-05 05:20

JA tak...

JEg tror sQ du har det godt, kris!

Kommentar
Fra : sarah88

Dato : 24-03-05 15:05

LUK den nu!!!!!!

Kommentar
Fra : Ardnax

Dato : 16-06-05 13:13

Jeg skriver blot for at give Dora ret. Jeg syntes for i øvrigt at det er frækt af dig dead cell. At lege med dit liv på den måde. Både overfor kæreste og her. Det er som om du bruger det som våben for at gøre ondt. Man tænker meget på sig selv når man tænker i selvmords tanker. Egoistisk ville jeg kalde det. Jeg syntes det er en svag måde at løse problemerne på. Og man gør sin famillie ondt ved at gøre det. En anden ting der er vigtig er at tænke fremad. Prøve at manne sig op til at besøge folk. At tvinge sig selv til at forholde sig til små ting i verden. At give sig lov til se de smukke ting ved tilværelsen. Jeg ved godt at det er et stykke tid siden, emnet var oppe at kører, men jeg kender følelsen af ikke at have noget ved livet der giver mening, at alt er noget lort. Der er det dejligt og godt at man har en familie. Der det vigtigt at fortæller hvordan man har det, men ikke at true med selvmord. Det er en forkert måde at gribe tingene an på. Jeg ved jeg skriver det hårdt og brutalt. Med "fare" for at nogen tager livet på grund af min besked tager jeg "chancen" og sender den. Betragt helst nogle af beskederne som noget pladder F.eks. min. Istedet for at tage alt omkring dig alvorligt
En hilsen fra Ardnax