/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
word
Fra : yourgod
Vist : 385 gange
70 point
Dato : 16-03-05 19:35

hvordan gør man, at sidetallene skifter fra side til side,
da jeg har lavet en rapport

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 19:40

1) Vælg "Vis" og "Sidehover og Sidefod"
2) Vælg "Indsæt autotekst" og så "Side X af Y"

- så er den der

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 19:40

~ alt sammen under forudsætning af at der er Microsoft Word vi snakker om....

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-05 19:41

brug hjælp i word og skriv sidetal så får du alle de oplysninger du vil

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 19:45

berpox
den skriver 1 ud af 12
og det er ikke såden jeg vil have det

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 19:46

har søgt i hjælp, og der var ikke noget
microsift office 2003 er det jeg bruger

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 19:51

I min word, måske er det en ældre version efterhånden, gør jeg følgende:
I øverste menu vælg 'Indsæt' her vælger du så 'Sidetal' og så kommer det af sig selv når du har valgt herinde hvordan det skal se ud.

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 19:56

bentjuul
ikke i mit :(

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 19:58

Okay - så vælg dog " - SIDE -" i stedet - så får du kun sidenummeret

- eller også så slet "af 12" (altså slette "af" og feltet {NUMPAGES})

mvh berpox

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 20:01

nope

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:01

>>benjuul , jeps, det kan man også gøre - jeg har blot for vane at gøre det andet, da jeg som regel skal have dokumentnavn, sti osv. med i sidefoden alligevel, indsat i en table med skjulte rammer osv.....og så er man i samme åndedrag fuldt ud herre over hvad der sker i sidefoden (og sidehovedet for den sags skyld)

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:02

Nope ??? Sig mig, hvilken MS Word arbejder du med ??

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 80 point
Dato : 16-03-05 20:02

Dette er Word i Office 2000 (Det er ikke WORKS)
Skriv noget så det fylder 2 sider (eller brug enter så der på processlinien står 2/2)
gå op i indsæt >vælg sidetal >justering "yderst" > nu viser den tosider med markering af sidetallene>fjerner du hakket i "vis sidetal på første side" så vises sidetal ikke på første side, men det er stadig side 1
Sidetallet er nedtonet men det udskrives normalt.
Du kan formatere eller bare> ok

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:03

undskyld - så ikke lige indlægget om MS Word 2003 ...

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 20:03

microsoft word office 2003

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:03

undskyld - så ikke lige indlægget om MS Word 2003 ...

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:03

undskyld - så ikke lige indlægget om MS Word 2003 ...

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 20:07

arhhh er forvirret,
er der ikke nogen som vil hjælpe mig!!!!!!!!!!! :)

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:09

hæ - kuk i Kandu.....prøv dette i stedet: (vi prøver da som vilde at hjælpe dig!)

1) Vælg "Vis" og "Sidehover og Sidefod"
2) Vælg "Indsæt" og "Indsæt Felt"
3) Vælg "Nummerering" og "Page"

så skal den FGM være der, hvis altså bare MS Word har de samme menu-punkter......

mvh berpox

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 20:22

når man selv skriver den i sidefoden, så skriver den det i alle sidefoder

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:24

Ja - er det ikke det du beder om?
Citat
hvordan gør man, at sidetallene skifter fra side til side,
da jeg har lavet en rapport

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 20:30

jo, men det er det samme tal

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 20:35

Det ser nok sådan ud, men det er det ikke når du udskriver, såfremt der er "vinget af" under "Funktioner" , "Indstillinger " , "Udskriv" , og hak i "Opdater felter".

Ellers kan du prøve at højreklikke på sidetallet, og vælge "Opdater felt" - så burde den vise de forskellige sidetal på dine 12 sider.

- hvis ikke, så kunne man jo forledes til at tro at din installation er fejlbehæftet.....

mvh berpox

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 20:47

Når jeg indsætter sidetal som jeg tidligere beskrev kan jeg med det samme se dem når jeg ruller ned over siderne, lyder underligt at Microsoft skulle have ændret den procedure væsentlig i Word 2003. Jeg syntes også det lyder mærkeligt at du ikke kan finde noget om det i HJÆLP - for der står meget om det ???

//bentjuul

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-03-05 20:47

Det kan godt være lidt svært i sidehoved/sidefod

Men prøv lige dette
Skriv noget så det fylder 2 sider (eller brug enter så der på processlinien står 2/2)

gå op i indsæt >vælg sidetal >justering "yderst" > nu viser den tosider med markering af sidetallene>fjerner du hakket i "vis sidetal på første side" så vises sidetal ikke på første side, men det er stadig side 1
Sidetallet er nedtonet men det udskrives normalt.
Du kan formatere eller bare> ok

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 21:04

Tak for hjælpen alle sammen
Men jeg fandt selv ud af da jeg spurgte en fra min klasse
jeg gik op i indsæt-> sidetal->justering->yderst
så nu har jeg det som jeg vil have det
jeg siger tusind tak for jeg i hærdighed, og er glad for at der er såden nogen som jer
til at hjælpe
Tusinde tak
MVH Yourgod

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 16-03-05 21:13

øhm - er det ikke også det emesen foreslog? Og bentjuul var da også klart inde på det spor ?

- men trods alt rart at det lykkedes for dig

mvh berpox

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-03-05 21:20

- det er ikke altid så nemt med alt det man kan i word.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 21:22

ja, og så skal du bare lukke spørgsmålet, og send poængerne til emesen - jeg har så mange i forvejen

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 21:22

såden lidt sjovt
jeg har edb til valgfag, og vi sidder og arbejder i mediator
mege træls, vi gider det ikke, og det koster penge hvis man selv vil have den nyeste og bedste version
vi har klaget men læren siger at vi skal arbejde med det resten af skoleåret
og jeg har netop forventet at vi skulle arbejde med
windows programmer, som word.
og hvis vi kom til det vidste jeg det med sidetal
som sagt
MEGA træls :(

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 21:24

men en pudsig kommentar du har kl. 19.56 yuorgod

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 16-03-05 21:37

Et rigtigt godt råd til dig fremover, nu hvor du vil uddanne dig lidt i EDB.
Lyt/læs/forstå inden du bruger/forkaster din nyerhvervede viden.
Det vil gøre indlæringen lettere
Og det er ikke et fjols der ikke kan forstå hvad man siger - men manglende kommunikationsformat fra fortællerens side.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 21:50

Oven over emesens svar kl. 20.02 ude til højre står Accepter svar, klik på det, og følg anvisningen så spørgsmålet lukkes. Det svar emesen har givet er det samme som du fandt ud af 1 time senere.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 16-03-05 22:16

Tak for svaret emesen.