/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Gammel spil
Fra : RaB
Vist : 717 gange
50 point
Dato : 09-09-02 20:03

Hvorfor nogle spil kan man spille på en 4-86 computer??? Og hvor kan man download dem?? det skal være nogle bilspil, og skydespil. havde tænkt på wolf, i ved det gammel spil hvor man skal skyde tysker.. Men hvor kan jeg download dem??

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-02 20:11

Hejsa

Du kan hente de fleste som kan køre på em 486'er her. og bla. wolf

http://www.downloadspil.dk/

Accepteret svar
Fra : Melander

Modtaget 50 point
Dato : 09-09-02 23:14

bong bong zonker, nu er det bare lige sådan, at spillet wolfenstein (det gamle) er frigivet til download for længe siden, da det går under klassiske spil, men jeg tror nu også at det har noget at gøre med udgivelsen af den nye udgave, som jeg personlig synes er utroligt flot lavet.

Faktisk er der utrolig mange spil til de gamle pc´er amiga, 486 osv. der er gratis og lovlig at hente, da de ligger på ganske offenligt sider, og ikke ligger skjul på hvad man kan hente hos dem. hvis andet var tilfældet, hvilket det ikke er, men så var sådanne sider som http://www.geocities.com/oldgames2002/ nok allerede lukket.

nå men, sov godt pusserluller

Kommentar
Fra : polles

Dato : 10-09-02 10:05

Prøv denne fede side http://www.gamlespil.dk/
Her ligger både gatis spil og spil der betales lidt for. Det er en side man kan få meget ud af. Og de har styr på hvilke spil der er frigivet på grund af aldergrænse og derfor er for FREE.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 10-09-02 20:06

>> zonker
jeg kan ikke se hvor man overtræder lovgivningen her.

dersom der er tale om enten frigivet eller shareware spil.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 10-09-02 22:06

Melander det var dog en mærkelig form for logik ??

Fordi spil er offentligt tilgængelige via nettet gør det dem ikke lovlige. Og fordi en sådan site ikke er lukket er jo bare et tegn på at de ansvarlige sikkert ikke ved hvad der foregår...

Jeg laver en side med noget som ikke er lovligt, gør den offentligt tilgængelig. Og den bliver ikke lukket da få kender til den, jamen så konstaterer du at det der foregår er lovligt ?? Tænk dig om endnu engang.

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-09-02 22:40

Zonkerdreng, hvis der er nogen her som er mærkelig, så er det dig, enten forstår du ingenting eller så vil du ikke forstå.

De sider jeg henviser til er fuldt lovlige, og indeholder spil som er frigivet eller som er shareware eller freeware som "dk" så rigtig proklamere. spil som bla. Doom og Wolfenstein 3D, er frigivet som freeware, og er efterhånden gået og blevet kult, derfor er der god reklameværdi i at frigive sådanne spil, som efterhånden er gået hen og blevet en hel del år.

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 10-09-02 23:00

Velkommen tilbage Melander.

Jeg må give dig ret, at når det ligger på nettet (gamle spil som vi snakker om) som freeware, er det fuldt lovligt at downloade dem - ingen tjener penge på disse "oldies" mere - hvorimod de evt kan opnå omtale /interesse for nye spil som lanceres - hvilket jo må være formålet.....omtale/interesse.

Mvh
Laurenzio

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 10-09-02 23:07

tak laurenzio..

Godkendelse af svar
Fra : RaB

Dato : 14-09-02 17:04

Tak for svaret Melander.