/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Sletning af komentarer til spørgsmål
Fra : netper
Vist : 303 gange
50 point
Dato : 16-03-05 18:35

Hmmm ja egentlig er dette jo ikke et spørgsmål, men mere en opfordring til kandu.

Jeg ville gerne have mulighed for at slette komentarer til mine spørgsmål, og andre skal jo også have denne mulighed til deres spørgsmål, på den måde kunne man selv være med til at lue ud i de værste komentarer der efter min mening trækker kandu ned på et stadie under børnehaven.

Mvh
Per

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-05 18:47

netper

På nuværende tidspunkt er den mulighed der ikke.

Hvordan det "nye" kandu bliver vides jo ikke.

Der har tidligere været talt om, at man skulle kunne udelukke brugere fra sine spørgsmål.

Om det så vil have en gavnlig virkning er jeg ikke sikker på.

Men forstår da godt, hvis der i dine spørgsmål har været indlæg, som intet har haft med sagen at gøre, at du så bliver irriteret.

Men selv at kunne redigere i egen "tråd" vil da også blive noget rod.

Du må leve med kandu, som det er.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : netper

Dato : 16-03-05 19:22

Jeg syntes da at når jeg stiller et spørgsmål så er det et eller andet sted mit, og så burde jeg da også have mulighed for at fjerne indlæg som på en eller anden måde ikke passer ind.

Jeg kan ikke se at det skulle blive noget rod at jeg kan fjerne indlæg ??

Mvh
Per

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 19:24

Ideen er meget god Per, men jeg kunne også forestille mig at gode indlæg om et emne kunne blive slettet p.g.a. en spørger har noget imod en bestemt bruger - og så får man jo ikke alle hjørner med i spørgsmål.

Det bedste ville være være hvis vi alle holdt os til spørgerens emne - og undlod kommentarer til hinanden.

Nu er jeg så ikke enig i at kandu er på et stadie af børnehave, men ok enkelte kan ikke finde ud af hvornår de skal stoppe med uvæsentlige indlæg i forhold til spørgsmålet.
Der må dog godt fortsat være lidt rum til en sjov bemærkning.

Jeg tager kandu som det er, og er glad for kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 16-03-05 19:25

Ytringsfrihed!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-03-05 19:33

netper

Hvis man selv kunne fjerne indlæg, ville den bruger, der senere ville købe sig til svaret ikke kunne føle sig sikker på ,at det var/er det rigtige svar, der blev accepteret.

Det kan også udnyttes på negativ vis.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-03-05 19:46

Ideen med dette sted og hele fundamentet i konceptet er jo netop vidensdeling, i det øjeblik du opretter et spørgsmål "mister" du ejendomsretten til spørgsmålet og udviklingen i tråden, og kun på den måde kan alle brugere få det bedst mulige ud af stedet, og så må det være op til den enkelte at sortere i de oplysninger og indlæg der er til rådighed.

Det du foreslår er censur, og så ville stedet absolut ingen værdi have, da det ville blive den enkelte spørger der subjektivt bestemte hvad der skulle deles med andre

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-03-05 20:02

Den kommentar som nok har fået netper til at komme med det her indlæg, er sikkert skrevet af mig.

En bruger skrev noget vrøvl, og jeg skrev at brugeren ikke vidste en kæft om det.

Og det vil jeg til Hr.netpers orientering nok blive ved med, hvis det er noget der er langt ude.

Så kan Hr.netper jo klage til Kanduteamet, men jeg agter skam at blive ved med at tale dansk.

Keldd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 20:02

[hør]Mit råd : Tænk; før du skriver

..så er der ingen grund til at lue ud

..ellers er der jo altid muligheden for at sige : Jeg tog fejl ...eller undskyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 20:07

Jeg tror det ville blive misbrugt hvis den mulighed var der, at kunne slette indlæg fra spørgsmålene.

og nu tror jeg godt jeg ved hvad du specielt hentyder til, og den lille bemærkning må jeg nok indrømme ikke kunne bringe mit p.. i kog.

Jeg synes heller ikke altid, som en foreslår, at det er nemt at undgå at kommentere andres svar, hvis det er noget direkte forkert der bliver skrevet.
Jeg mener at kunne huske et råd engang, angående et sygt barn, hvor det kunne have været ret fatalt såfremt spørgeren havde rettet sig efter det.
Folk spørger jo fordi de er i tvivl, og der synes jeg det er helt i orden at gå ind med en kommentar, hvis det er "helt ud i skoven" svar der bliver givet.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 20:09

Jeg har lige læst det spørgsmål keldd, og det kan da ikke være det der får netper til at foreslå at man kan slette kommentarer - for den kommentar du kom med var da meget relevant, i det givne spørgsmål.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 20:19

Dova - når jeg skriver
Citat
Det bedste ville være være hvis vi alle holdt os til spørgerens emne - og undlod kommentarer til hinanden.

Så ved du godt hvad jeg mener og hvem/hvad jeg specielt tænker på - selvfølgelig skal direkte fejl i forhold til et spørgsmål, rettes, og så holder man sig jo også indenfor spørgerens emne.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 16-03-05 20:26

Jo tak bent, men ikke destomindre skulle jeg korrekses, fordi jeg brugte ordet "kæft",

og det rørte vist noget i Hr. netper, men det er måske et slemt ord, selvom det er meget

brugt i de tråde jeg normalt færdes i.
Keldd.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-03-05 20:42

netper> Jeg melder i koret, af dem der mener, at det ikke skal være muligt at udøve censur i et spørgsmål.

Der er fremført mange gode argumenter for, at det ikke skal være muligt at du (eller andre) kan slette indlæg.

Nogle af spørgsmålene er der ikke altid et helt entydigt svar på, og derfor må alle der følger med, prøve på selv at danne sig et billede af det, de nu synes er det rigtige. Og derfor må der ikke kunne udelukkes nogen synspunkter.

Nej >netper<, lev med KANDU.DK som det er......mine øjne kan godt, selvom det nogen gange er svært, springe det over, der er helt ude i skoven, eller drillerier/chikane, kald det hvad du vil.

kandu.dk er kandu.dk på godt og ondt......men mest godt.

mvh
jakjoe

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-03-05 20:42

Hvis man kan slette et indlæg - så er det ikke vidensdeling mere.
Eks.
Jeg spørger om himlens farve.
En eller anden kommenterer, at den er blå
Aha - den gemmer jeg da til mig selv og sletter staks det blå himmelsvar.
Og afslutter spørgsmålet.
Alle der prøver at fortælle om den blå himmel bliver slettet
Ho ho - nu er det kun mig der ved at himlen er blå
Alle der suser ind for, at lære om himlefarven, får ikke det blå himmelsvar.

Ps. Ja - måske er der ind i mellem nogen som hopper formeget udenfor spørgsmålet, og jeg er vist en af dem.
Undskyld hvis jeg har generet nogen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-03-05 20:44

trækker lige 1 stk "mvh jakjoe" tilbage.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-03-05 20:46

Jeg har ikke så meget at sige til et spørgsmål af denne type
-----------------------------------
.......... dog, det ser ud for mig som om netper ønsker, at kommentarerne til HANS spørgsmål skal passe ind i HANS rammer, ellers er de ikke velkomne i HANS spørgsmål, jeg forstår godt Keldd´s holdning, og det eneste jeg personligt kan gøre, det er at "mærke" mig navnet >netper< og så lade være med at kommentere HANS spørgsmål, så slipper jeg for øretæverne - og netper slipper for mit vrøvl
Citat
Jeg kan ikke se at det skulle blive noget rod at jeg kan fjerne indlæg ??

.......... for mig er det uden betydning om det bliver noget rod eller ej, det der har betydning for mig, det er at det jo er censur - med netper som censor !!!!!
..... måske ville det være godt for nogen, men kandu.dk ville også blive noget helt andet end det er nu
-----------------------------
Per, mit bedste råd til dig: "Find dig et andet forum"
hilsen
<\\Benny - jeg skal nok holde kæft.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 20:51

bennymanden -> Nu gør du dig til dommer

Jeg synes netper skal være mindst lige så velkommen her på kandu.dk som dig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-05 20:53

..og mig ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-03-05 20:54

JA UNDSKYLD - hvis der var nogen som misforstod mit indlæg
-------------------------------------
....... det var IKKE en dom, men et velment RÅD.

hilsen
<\\Benny (Undskyld)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-03-05 20:55

bentjuul

Jeg ved det godt, hvem/hvad/hvor/hvornår du mener

Det var også bare for at pointere hvor jeg synes det er i orden at blande sig, så vi er enige

mvh dova

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-03-05 20:57

bennymanden> >netper< har stillet et spørgsmål...bliv nu ikke personlig fordi han har bedt om et andet sprog.
Om <keldds> kommentar ikke er ment som det er skrevet...det vil jeg lade være op til <keldd>.

>netper< kender måske ikke den tone som <keldd> og <meritdk> kan brumme til hinanden.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 16-03-05 21:01

Rigtigt jakjoe -> nogen kan tåle mere end andre, og nogle lægger mere i en uskyldig bemærkning end andre. (heldigvis)
Jeg udtrykte blot MIN mening - Jeg beklager

tak for nu

<\\Benny

Kommentar
Fra : netper

Dato : 16-03-05 21:07

Jeg er af den opfattelse at man bør kunne skrive ordentligt til hinanden, at det lige er kelds sprogbrug der fik mig til at stille dette spørgsmål ændre ikke ved at han ikke er ene om at bruge et sprog jeg ikke mener hører hjemme her.

Og bennymanden jeg ønsker ikke at JEG skal være sensor, men at ALLE der har stilt et spørgsmål her denne mulighed.

Jeg giver mig normalt ikke ud i denne slags spørgsmål og debatter og lukker da også af nu her.

Mvh
Per

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 16-03-05 21:10

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : holniels

Dato : 16-03-05 21:11

Den ide, netper, er ganske enkelt ubrukelig,hvad er vitsen med at skrive et innlæg som du så kan fjerne?,du ville blive meget ensom herinde da

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 16-03-05 21:11

Benny> Jeg har forstået bemærkningen og undskyldningen.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 21:14

Der er hverken her eller i det spørgsmål keldd refererer til fremkommet kommentarer der ikke er ganske almindelige i dagligdagen - hvor som helst -

men det ville måske være en ide netper, at du lagde et link til det/de spørgsmål du har haft der "trækker kandu ned på et stadie under børnehaven" ifølge dit indlæg.

Mere sådan for debattens skyld om cencurering af kommentarer.

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 16-03-05 21:17

Hvad søren opdager lige at spørgeren har lukket spørgsmålet allerede. Nåh vi andre har så en time til at forsætte

//bentjuul