/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Sonic og elektronik
Fra : Divino
Vist : 699 gange
100 point
Dato : 16-03-05 16:59

jeg har det problem med min sonic at mit blinklys bare lyser når jeg vil blinke... jeg har også problemer med min el-sterter som jeg ved virker, men den reagerer ikke... Er der en der ved hvad der kan være galt og evt. ved hvad det koster at få lavet?

Kommentar
Fra : 86988698

Dato : 16-03-05 18:12

du sku nok tag og få sat et nyt betteri i... ta ned til din automekaniker og spørg ham... han ka godt sætte et nyt batteri i, og det koster omkring 400 kr... hvis det har nogen interesse, så har jeg sådan en speciel Aprilia kæde, der kun dur til nyere aprilia-modeller.... den er super god, og jeg vil godt sælge den billigt til dig..............! skriv her hvis det har nogen interesse....!

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 16-03-05 18:15

jeg har lige fået ladet det op og det er ik ret gammelt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-05 18:17

Du skal have et nyt blinkrelæ, det sidder ude under forskjoldet.
Sæt en autolader til i 1/2 time, og se så om den vil starte, hvis den vil, skal du nok have nyt batteri.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 16-03-05 19:10

det er bare mærkeligt, for den har gjort det før, men da jeg så fik den lappet hos en mekaniker, så holdte den op med det.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-05 19:21

Enten har du dårlig forbindelse på klemmerne på batteriet, eller dine kul er slidte i startmotoren, kan du komme til at give starteren et slag med et stykke træ, så kan den lidt igen.
Dog kan det også være kontakterne i bremsegrebene, men hvis de er defekte, så virker bremselyset jo ikke, og det skriver du jo ikke noget om? Og du har vel prøvet starteren med hvert bremse-håndtag inde?
Blinklyset: Stadig blinkrelæet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : denniski

Dato : 16-03-05 19:22

det kan godt være fugt det problem har jeg med min cpi copkorn. men har løst det

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 16-03-05 20:30

Bremselyset virker. Når jeg drejer nøjlen om så er der intet af det elektroniske der virker, når jeg så starter moteren, så virker bremselyset og blinklysene kan lyse. tror også at det har noget at gøre med det batteri, men den mekaniker der ladede det op i dag sgde at det skulle umiddelbart virke fint. Måske er forbindelsen for dårlig, der er også gået noget af den runde metaldims som sidder på ledningen og som skal skrues fast til batteriet, den plejer jo bare at virke alligevel.

Denniski: det er højst sandsynligt ikke fugt da den ikke har været ude at køre i et halvt år og derfor har stået i en varm kælder så længe.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-05 21:23

Har du ikke et par startkabler, og så sætte plus til plus og minus til minus af din faders bil, og så se om den kan starte, kan den det, så tror jeg det er batteriet den er gal med. Der kan også være din generator der ikke lader batteriet, men det kan du tjekke, for hvis lyset bliver kraftigere fra tomgang til flere omdrejninger, så virker generatoren.
Der kan selvfølgelig også være fejl på tændingslåsen eller at der er beskadiget ledninger under frontskjoldet efter en montage af alarm. Eller en så simpel ting som en brændt sikring, men det har du vel tjekket?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 16-03-05 21:35

Jeg har ik tjekket så meget, hvis der er noget jeg ik har styr på på scootere, så er det det elektroniske... Generatoren virker for den gør som du siger. Men jeg sælger scooteren i morgen så jeg overlever nok, det ville bare have været fedt at kune aflevere den hvor alt virkede, men jeg giver ham bare dine råd... Tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : Divino

Dato : 16-03-05 21:37

Tak for svaret pallebhansen.