/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DVD Afspiller med problemer.
Fra : Simmaster
Vist : 460 gange
50 point
Dato : 16-03-05 15:18

Hejsa, jeg er den "heldige" ejer af en DVD afspiller, som giver mig grå hår i hovedet. Når jeg ser en film på den, begynder den at lave knuder ca en time inde i filmen, hvor den hakker og går i stå, mens at jeg kan høre at den forsøger at læse skiven. Et andet problem er at når den er varm kan den godt have svært ved at acceptere DVD skiver i det hele taget.

Jeg er selvfølgelig godt klar over at jeg kan få kastet en afspiller i nakken, for næsten ingen penge. Men jeg kan godt lide at rode lidt med tingene. Så jeg har tænkt mig at gøre et par forsøg på at få den til at virke. Den virker jo upåklageligt den første time jeg afspiller en film, så jeg kan ikke forstå hvad der går galt, hvis det var en rensning den trængte til, ville der vel også være problemer den første time.... eller hvad?

Hvis der er en venlig sjæl derude, som kan hjælpe mig, ser jeg frem til at høre fra dig.

Jacob

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 15:20

Det skulle vel aldrig være en lidt ældre Phillips?

Kommentar
Fra : Simmaster

Dato : 16-03-05 15:21

Nej, men det er en ældre model, den heder NINTAUS.

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-05 15:25

Aldrig hørt om den. Men har oplevet probelemet med en Phillips. Visse film gad den ikke spille. Rensede, rodede og regerede og købte til sidst en anden. Den afspiller uproblematisk alt hvad jeg har af film.

Kommentar
Fra : Fox_dk

Dato : 16-03-05 17:23

Hej

Jeg har repareret en dvd engang som havde næsten samme fejl og det var fordi der var slidt hul i fladkablet til laserhovedet fordi det sad for tæt på skiven.
Det kunne du jo kigge efter.

mvh.
Fox

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 16-03-05 21:14

Jeg mener det blandt andre er Nintaus der er kendt for at blive ret varme. Er der nok luft omkring den?

Hilsen
Dreyer

Godkendelse af svar
Fra : Simmaster

Dato : 15-01-06 23:31

Tak for svaret 3773.