/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Lappe dæk?
Fra : Viktor_PM
Vist : 998 gange
50 point
Dato : 16-03-05 14:45

Kan det lade sig gøre at lappe et scooter dæk, uden at smadrer fælgen alt for meget?

Og hvordan?

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 16-03-05 14:47

På en tankstaion kan man ihvertfald for det meste få sådan noget der sprøjtes i dækket.
Så bliver det lappet inden fra.
Men jeg tror der er delte meninger om hvor godt det virker, men jeg syntes det er fino.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 15:23

http://www.kandu.dk/dk/spg/37049 hvad med at få lukket nogle af dine tråde efter dig?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 60 point
Dato : 16-03-05 15:24

Jeg vil foreslå de fleste at få det gjort ved en motorcykel-eller knallertmekaniker, selvom jeg altid selv gør det med et par af de gode dækjern fra thansen.
Knallertmekanikere har en aftagemaskine, og det er bedst for fælgen.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cgad

Dato : 16-03-05 15:54

selvfølgelig kan det lade sig gøre ! skaf dig en hvilken som helst Haynes reparationsbog om motorcykler (kan lånes på biblioteket), og følg vejledningen... Jeg ville dog nok også gå til MC mekaniker ell. lign. - men det er ren dovenskab

ps. husk endelig at afbalancere hjulet til sidst - ellers går det ganske galt..

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 16-03-05 16:02

Hey Viktor_80 Det er nok slangeløs, så er det lidt sværer at lappe, her er der lidt sager http://www.thansen.dk/products.asp?c=427779148&n=282593172#xy eller køb en slange og sæt i, det er letter http://www.thansen.dk/products.asp?c=427779148&n=331791169#xy.

Kommentar
Fra : denniski

Dato : 16-03-05 18:36

tag ud til thansen de gør det for 50 kr det gør de i aalborg

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 17-03-05 15:35

Tak for svaret pallebhansen.