/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
SFX - CDI?
Fra : Viktor_PM
Vist : 547 gange
60 point
Dato : 16-03-05 14:04

Hej alle sammen..

Jeg har en standard CDI i min sfx. Men er i tvivl om hvor meget den går til? Nogen siger 60km/t, andre siger70km/t.?
Kan man tage en ubegrænset cdi fra en jog 94 eller 98 og sætte den på min SFX? kan det køre?

På forhånd tak :)

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 16-03-05 14:13

Jeg tror tro det vil kunne lade sig gøre!!!! en cdi vil for det meste kunne gå til 70kmt. men der kan være modeller der er til 60 kmt. ellers må du høre hos en forhandler!!!! er det kun begrænsningerne der er taget???

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 16-03-05 14:15

Så du tror altså godt jeg kan prøve at sætte en jog cdi på?

Alle begrænsinger er taget, mangler kun cdi. Og så er der så 6g ruller i vario. Men intet tun.

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 16-03-05 14:23

så er spørgsmålet jo om det kan betale sig at udskifte cdi'en jo mindre der skal invisteres i tun. en scooter uden begrænsninger vil højst kunne rende 70 kmt.
render den ikke ordenligt ud nu da???

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 16-03-05 14:26

Hmm. Nej. Det er ligesom om den ikk vil mere ved 60km/t. Men det kan jo også have noget med de lette ruller (6g) at gøre. Måske skal jeg udskifte dem med nogel 7-7,5 i stedet for. For når jeg kører ned ad bakke, så kan den altså godt lige give det sidste til 65 ca.

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 16-03-05 14:33

ja det kunne være en god ide, men 1 gram gør ikk alverden, men det syntes jeg du skulle prøve. men jeg tror nu nok dem som siger 60 kmt. har ret hvis det føltes som om den ikke køre helt ud!!!!! hvad har du fjernet af begrænsninger ud over skiven varioen??

Kommentar
Fra : Viktor_PM

Dato : 16-03-05 14:42

Ved det ikke. Blindrør, vario. Hvad er der mere.? Ved ikk om jeg har taget dem alle sammen :$ ?

Kommentar
Fra : hr.hat

Dato : 16-03-05 15:02

der kan på mange standart scootere være et begrænset cylinder med kun 3 skyllekanaler, men kan ikke huske om de er det på en sfx!!!! men jeg tror det er cdi'en den er galt med.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 16-03-05 15:34
Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 16-03-05 15:43

Der er 3 begrænsninger
1. = En skive i variator.
2. = En skål i variator.
3. = CDI begrænset til 7250 omdrejninger.
Du kan udemærket bruge en anden ubegrænset CDI, men stikket passer nok ikke, men hvis du kan regne ud hvilken ledning der skal til hvad, såå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : denniski

Dato : 16-03-05 18:39

og en i indsunding

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 16-03-05 19:03

Nej der er ingen i indsunding, men en hul-plade i indsugningen, på nogle modeller.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : Viktor_PM

Dato : 16-03-05 19:37

Tak for svaret pallebhansen.